Telecom News - תובנות לארגונים ממחקר אורקל: ניהול פיננסי מודרני-כיצד לייצר מהפך מבפנים

תובנות לארגונים ממחקר אורקל: ניהול פיננסי מודרני-כיצד לייצר מהפך מבפנים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> תובנות לארגונים ממחקר אורקל: ניהול פיננסי מודרני-כיצד לייצר מהפך מבפנים
תובנות לארגונים ועסקים מהמחקר החדש של אורקל: "ניהול פיננסי מודרני - כיצד לייצר מהפך מבפנים"
מאת: מערכת Telecom News, 24.5.16, 20:36סקר
 
מטרת המחקר של Oracle הייתה לבחון את הסיכונים והאתגרים, שעמם מתמודדים הגורמים הבכירים בארגונים ועסקים בתחום הכספים, ולגבש תובנות בנוגע לפעולות, שנוקטים העסקים השונים, כדי לתת מענה לאתגרים אלה. מהמחקר עולה: 73% ממנהלי הכספים הבכירים בארגונים מאמינים, שתיאום הדוק יותר בין ה-CFO לבין ה-CIO הוא בעל חשיבות קריטית כדי לייצר מהפך באופן הניהול הפיננסי של ארגונים. 54% חושבים, שהמערכת הקיימת בארגון שלהם לניהול כספים לא תצליח להתמודד עם צרכי הארגון בעתיד הקרוב. 74% סבורים, שהשימוש בתוכנה פיננסית בענן הוא צורך חיוני עבורם בדרך למימוש של יעדי הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון.
 
על סמנכ"לי הכספים - ה-CFO מוטלת אחריות רבה יותר מאשר אי פעם להצלחת החברה. יכולתם של הצוותים הפיננסיים להפיק ערך מנתוני החברה היא המפתח לעמידה בציפיות המנכ"ל. מחקר חדש, שערכה אורקל בשם: "ניהול פיננסי מודרני: קידום המהפך מבפנים", מלמד, שתיאום הדוק יותר בין ה-CFO לבין ה-CIO (מנהל מערכות מידע) הוא בעל חשיבות קריטית למנהלי הכספים כדי לסייע לעסק לעמוד ביעדי השינוי (הטרנספורמציה הדיגיטלית) שנקבעו.
 
המחקר כלל סקר בקרב 1,905 מקבלי החלטות בתחום הפיננסי, כאשר המטרה הייתה לבחון את הסיכונים והאתגרים, שעמם מתמודדים הגורמים הבכירים בתחום הכספים, ולגבש תובנות בנוגע לפעולות, שנוקטים העסקים השונים, כדי לתת מענה לאתגרים אלה.
 
הממצאים חושפים כי:
  • 40% ממקבלי ההחלטות הפיננסים בארגונים מודים, שמחלקת הכספים נושאת באחריות הולכת וגדלה להצלחת העסק.
  • 45% מודים, שהם תחת לחץ גובר להגברת הפרודוקטיביות.
  • 44% אומרים, שהחברה שמה דגש רב יותר על קידום הצמיחה העסקית.
  • 41% אומרים, שהם נדרשים להפחית בעלויות התפעוליות.
חשוב לציין, ש 73% מכלל הבכירים הפיננסיים מסכימים בקשר לכך, שתיאום הדוק יותר בין ה-CIO ל-CFO הוא כיום בעל חשיבות קריטית למימוש המהפכה הפיננסית של העסק.
 
עוד עולה מהמחקר, שסמנכ"לי כספים סבורים, שהעסקים הולכים ומאבדים את השליטה בשינוי, כיוון שמהפכות כלכליות, גיאו-פוליטיות וסוציו-פוליטיות משפיעות כיום יותר מאי פעם על גורלן של החברות.
 
58% מבכירי הכספים מוטרדים יותר מהשפעת השינויים, שמקורם מחוץ לארגון שלהם.
  • 30% חוששים יותר מן השינוי מבפנים.
  • 44% מצביעים על סוגיות מקרו-כלכליות כמקדם סיכונים עיקרי.
  • 40% רואים בתחרות הגוברת ובעלויות ההולכות וגדלות של ניהול העסק כמחוללי שינוי חיצוניים עיקריים.
 
הצוותים הפיננסיים זקוקים לטכנולוגיות המסוגלות לעמוד במשימות כמו קיום קשרים הדוקים יותר בין מחלקות הארגון וסיוע לחברה לנהל סיכונים בצורה טובה יותר. עם זאת, המחקר מלמד, שלאחר שנים ארוכות של התאמת המערכות ספציפית לארגון, עסקים מתנהלים כיום עם מערכות מיושנות מסורבלות ומסובכות, שהולכות ומתקרבות לקצה גבול היכולת שלהן ותתקשנה מאוד בניהול השינויים הצפויים.
  • ל-61% מהגורמים הפיננסיים יש מערכות שעברו התאמות רבות (customization) ולכן הפכו למורכבות יותר ויותר לאורך השנים.
  • 54% אומרים, שקיימת סבירות נמוכה לכך, שמערכות אלו תתמודדנה ביעילות עם דרישות הארגון הצפויות כבר בעתיד הקרוב.
מערכות, שניתנות להגדרה (לקינפוג), שהן גמישות וקלות יותר לעדכון, אמנם צוברות תאוצה מסויימת, אך עסקים רבים נמנעים משינוי נוכח הסיכון, שהם צופים, בעת המעבר לענן.
  • 32% מהבכירים הפיננסיים צופים, שעלות התפעול של מערכת מותאמת אישית תעלה על עלות המעבר למערכת סטנדרטית (בענן) בתוך פחות משנה.
  • 74% סבורים, שהשימוש בתוכנה פיננסית בענן הוא בעל חשיבות קריטית עבורם בכל הנוגע למימוש יעדי הטרנספורמציה הדיגיטלית הרחבים של הארגון.
  • 74% אומרים, שהדבר יאפשר להם לממש חדשנות ביתר מהירות ויעילות.
עם זאת, עסקים רבים נמנעים משינוי:
  • 69% סבורים, שהמעבר לאפליקציות פיננסיות מבוססות ענן מהווה סיכון לעסק.
  • 45% טוענים, שהמורכבות הגוברת של הרגולציה היא הסיבה העיקרית להתנגדות או למחלוקת בנוגע למעבר למערכת בענן.
  • 37% עדיין לא משוכנעים בנוגע ליתרונות ולהחזר על ההשקעה (ROI).
  • 30% מודים, שחוסר תיאום בין מחלקת הכספים לבין העסק הרחב יותר מפריע לשינוי.
אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר, ראש אגף SaaS באורקל ישראל: "המהפך הדיגיטלי בעסק מצריך רמות גבוהות יותר של שיתוף פעולה בין כל מחלקות הארגון, החל בשיווק וכלה במשאבי אנוש. הדבר מתחיל בתיאום הדוק יותר בקרב המנהלים של התחומים העסקיים השונים, שגישתם לעבודה תבוא לידי ביטוי, בסופו של דבר, לרוחב הארגון כולו".
 
לואי לה גיסקה, נשיא באורקל: "מערכות הכספים, שבמהלך השנים עברו תהליכי התאמה מורכבים, מגיעות בהדרגה לנקודת העצירה שלהן. עבור עסקים רבים, בראש סדר העדיפויות כיום נמצא הצורך בחשיבה מחודשת על האסטרטגיה שלהם כדי לשמור על יתרון בסביבה תחרותית גוברת, וכן היכולת להאיץ תהליכי חדשנות ולהתאים את עצמם במהירות לשינוי. מחלקת הכספים לא יכולה להיות השרשרת הכובלת את החברה ומונעת ממנה להתקדם. היא צריכה להיות המנוע, שדוחף את החברה קדימה.

במקום להוסיף מורכבות למערכות העמוסות לעייפה, חברות מתחילות להבין את היתרון הטמון בהפעלת יישומים פיננסיים בענן, כשכל הנדרש הוא להגדיר את תצורתן (לקנפג אותם) בהתאם לצרכי הארגון. מחלקת הכספים, בתור מרכז העצבים של הארגון, ממוקמת בצומת של כל הקשרים האלה. הפיקוח הייחודי של המחלקה על העסק כולו הפך את סמנכ"לי הכספים ואת צוותיהם לגורמים מרכזיים המסייעים להנהלה הבכירה לממש את חזון הארגון העתידי."

 
ניהול פיננסי



 
 
Bookmark and Share