Telecom News - הרגולטור הצרפתי לתקשורת החליט לקדם במהירות את תחום ה-IoT בצרפת

הרגולטור הצרפתי לתקשורת החליט לקדם במהירות את תחום ה-IoT בצרפת

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הרגולטור הצרפתי לתקשורת החליט לקדם במהירות את תחום ה-IoT בצרפת
הרגולטור האירופאי לתקשורת (Berec) פרסם את מדיניות ה-EU לתחום ה-IoT ומייד הרגולטור הצרפתי לתקשורת קבע שה-IoT הוא אחד מ-12 הנושאים בסדר עדיפות הגבוה לתכנית העבודה ל-2016-17 והקצה משאבים וכוח אדם לקידום הנושא, ביחד עם הציבור ותעשיית ההייטק והטלקום העולמית. מה קורה בישראל?
מאת: אבי וייס, 28.5.16, 18:00בינו לוטרל

חשיפת הביקור של המשלחת הצרפתית הגדולה ביותר אי פעם שהגיעה לישראל לחפש פתרונות בתחום ה"ערים החכמות" וה-IoT (כמפורט כאן), היא רק חלק מ"קדחת העשייה" האדירה שיש בצרפת, גם ברמה הממשלתית וגם ברמות המוניציפליות והפרטיות, בתחום טכנולוגיות ה-IoT.

צרפת עצמה כבר מכוסה ברשת ארצית של IoT (מבית Sigfox), וכעת מתחילים בתכנית לאומית נרחבת בנושא, שמקיפה את כל השווקים, היישומים והתחומים, עם משימות ברורותו ולוח זמנים מסודר.

הבסיס לפעילות בעולם ה-IoT הוא "מסמך אב" של הרגולטור האירופאי (EU) לתקשורת ששמו Berec (המסמך המלא נמצא כאן להורדה, למתעניינים), וניתן בו דגש לשלושה נושאים מרכזיים חשובים בעשייה הרגולטורית בחום זה (מעבר להקצאות הספקטרום): Roaming, Switching, Number portability.

בעקבות הכרזת המדיניות של ה-EU, הכריז בינו לוטרל (Benoit Loutrel), (בתמונה משמאל), המנכ"ל של ARCEP, לאחר ביצוע עבודת מטה רחבה, שה-IoT הוא אחד מ-12 הנושאים המרכזיים לטיפול בשנה הקרובה (2016-17) ע"י הרגולציה לתקשורת בצרפת.

באתר האינטרנט של ARCEP נפתח מדור מיוחד לתחום IoT, כדי לתאם את כל הפעילות עם הציבור ונציגיו המוסמכים ועם כל הגופים שיש בצרפת, באירופה ובעולם בתחום זה. לאתר יש דף באנגלית (כאן) למי שלא קורא צרפתית.

נקבעה תכנית פעולה אסטרטגית שתגובש ותוצא לפועל עם הציבור ונציגיו המוסמכים וכל השחקנים שיש להם נגיעה לעולם ה-IoT, ויינתן דגש לתחומיםהבאים: Numbering, IP addresses, Network codes, Access to frequencies, and more. הפעילות הזו משתלבת היטב בנושא אחר שגם הוא בסדר עדיפות גבוה בצרפת: קידום IPv6, כפי שחשפנו כאן

לצורך כך גם הוקצה צוות מיוחד של כ-10 עובדים במסגרת הרגולטור לתקשורת הצרפתי, שיעסוק אך ורק בקידום תחום ה-IoT (תצלום הצוות החדש בתמונה למטה). מעיון קצר בתמונה של הצוות ל-IoT כאן למטה וקריאת הכישורים של כל חברי הצוות באתר שלהם, מייד מזדקרת העובדה שבמשרד התקשורת הישראלי אי אפשר לצלם תמונה כזו של עובדים, בשום תחום. למה? כי מדובר ב"בית אבות". פשוט, אין בישראל מציאות אנושית כזו של צעירים ומוכשרים שמקדמים טכנולוגיות ושירותים לטובת הציבור (במשרד התקשורת)

בישראל, תכנית העבודה השנתית היא בדיחה, שאין כל סיכוי שתתבצע. את ה-IPv6 זרקו ל"מגרסה של שמילה". בנוסף, חיים גרון, (שהיה עד לאחרונה סמנכ"ל בכיר להנדסה ורישוי), מונה להיות סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות עתידיות וסייבר (במסגרת הארגון מחדש של המשרד). התוצאה: המדען הראשי ד"ר אמיר אדלר התפטר והתפקיד שלו בוטל.

האם יש איזה סיכוי שחיים גרון, אדם מנוסה ביותר, שנמצא ממש לפני פרישה לפנסיה, יצליח לבצע מה שעושה ויעשה הצוות הצרפתי הצעיר והמוכשר שנמצא כאן בתמונה למטה? הרי זה צוות שקיבל תקציבי עתק ומדיניות פעולה ברורה, כדי לקדם את ה-IoT בצרפת.

ה-IoT בעולם הוא לא "טכנולוגיות עתידיות" כמו אצלנו, אלא טכנולוגיות ההווה. לצערנו, בישראל לא שמעו על כך.

כך נוצרו בישראל 2 מדינות, מדינת ה-Startup Nation ומדינת כל השאר (שמוכוונת על פי קשרי הון-שלטון), כשמשרד התקשורת הישראלי הוא הקצה הכי רחוק של "כל השאר", משרד שעדיין חי ופועל בעידן הפקס. אז איך נגיע ליישום רשתות IoT כמו שיש כבר בצרפת?  

בישראל אין בכלל דבר כזה (תכנית אב, או תכנית רב-שנתית), כמו שיש בצרפת או במדינות אחרות בעולם. מה שיש, זה אוסף בלתי נגמר של ספינים ושקרים לתקשורת ולציבור, כאילו מצבנו מצוין... וכמובן שהכל חשאי ובאפס שקיפות. נורמה בדיוק הפוכה ממה שיש בצרפת. 

השינוי הארגוני במשרד התקשורת הוא (אולי) תשובה לבעיה קשה ומאוד שונה ממה שיש בעולם: ריבוי "חרפרפרות", תרבות עבודהשל "בית אבות סיעודי" וקיבעון מחשבתי חמור שגובל באלצהיימר

נושאים, שמקדמים אותם במרץ בבריטניה ובצרפת, הפכו ללעג ולצחוק בישראל דוגמת: IPv6גיגהביט לבתים, "שוק סיטונאישעובד לטובת כולם, קידום דור 5 בסלולר, הוזלת דומיינים, קידום IoT, שחרור תדרים לטובת הציבור ובמיוחד ל-WiFi ו-Offload ועוד. פשוט מקומם ומרגיז ובלתי ניתן לשינוי. 
 
בתמונה: חברי צוות ה-IoT שמונה לטפל בנושא החשוב הזה בתוך משרד הרגולטור הצרפתי לתקשורת ARCEP. 
צוות IoT מצרפת

 



 
 
Bookmark and Share