Telecom News - מחקר מקיף: ישראל הפכה תוך 3 שנים ל-E-Commerce Nation

מחקר מקיף: ישראל הפכה תוך 3 שנים ל-E-Commerce Nation

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> מחקר מקיף: ישראל הפכה תוך 3 שנים ל-E-Commerce Nation
מחקר מקיף: ישראל הפכה תוך 3 שנים ל-E-Commerce Nation
מאת: מערכת Telecom News, 31.5.16, 12:37קניות מקוונות
 
ישראל היא מעצמת קניות באינטרנט. ישראלים קנו ב-2015 כ-16 מיליון מוצרים ב-eBay מזה חצי מיליון שמלות ורבע מיליון תכשיטים. ס"ה השוק באינטרנט כולו היה 10 מיליארד ₪. הסמארטפון נמצא רק במקום שלישי כמכשיר ממנו מבצעים קניות.
 
הבוקר חשפה eBay את נתוני המחקר הרחב ביותר, שנעשה בישראל, ששופך אור על ההעדפות הקנייה המקוונת (בכל אתרי האינטרנט בארץ ובעולם) של ישראלים. המחקר נערך ע"י MB Market Research & Consumer Behavior  עבור eBay ישראל והשתתפו בו 1,500 נשים וגברים מרחבי הארץ בגילאי 18-65, גולשי אינטרנט, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.
 
עיקרי הנתונים:
  • 95% מהישראלים ביצעו רכישה באינטרנט אחת לפחות (לעומת 91% ב-2014(. מקום ראשון בהשוואה עולמית!
  • עליה בשיעור החדירה של קניות נשים באינטרנט (94% לעומת 85% ב-2014).
  • הישראלי הממוצע מבצע 3 רכישות חודשיות, כלומר 36 רכישות שנתיות (לעומת 30 רכישות שנתיות ב-2014).
  • חלה התחזקות של הקניה באתרים הבינלאומיים וירידה באתרים המקומיים.
  • מסתמנת ירידה בתחום הקניה בקופונים. 
  • מרבית הישראלים מבצעים רכישות מקוונות באמצע השבוע בשעות אחה"צ והערב.
  • 65% מהישראלים מעידים, שהקניה באינטרנט מהווה כלי להתמודדות עם יוקר המחייה.
הנתונים בהרחבה:
  • בישראל, שיעור הקונים באינטרנט ממשיך לצמוח והגיע לכ-95% מכלל האוכלוסייה, שרכשו בשנה האחרונה באינטרנט לפחות פעם אחת, בהשוואה לכ-91% ביוני 2014. מנתוני אתר eMarketer מפברואר 2016, ישראל מובילה ברכישות אונליין, לעומת גרמניה, בה שיעור הקונים באונליין בשנה החולפת עומד על 81% (79% ב-2014), בארה"ב 77% (74% ב-2014), בצרפת 72% (70% ב-2014) ובספרד 62% (57% ב-2014).
  • עלייה ניכרת ניתן לראות בקרב נשים הקונות באינטרנט (מ-85% ביוני 2014 לכ-94% במחקר הנוכחי). שיעור הגברים הקונים באינטרנט נותר 96%, נתון זהה ל-2014.
  • תדירות הרכישות באינטרנט גבוהה: 54% קונים באינטרנט לפחות מספר פעמים בחודש, 33% בתדירות של פעם בחודש-3 חודשים ו-14% הם קונים מזדמנים (פעם ב-4 חודשים או פחות). קונה ממוצע קונה 3 פעמים בחודש, כלומר 36 פעמים בשנה. מנתוני אתר eMarketer מפברואר 2016, נראה, כי שאמריקאים קונים 43 פעמים בשנה בממוצע, האנגלים מבצעים 32 רכישות שנתיות בממוצע, הספרדים מבצעים 30 רכישות שנתיות בממוצע והאוסטרלים 29 רכישות שנתיות בממוצע.
  • בני 25-34 הם הקונים הכבדים ביותר עם כ-63% הקונים כמה פעמים בחודש או יותר. גברים קונים בתדירות גבוהה יותר מנשים.
  • מספר הקניות החודשי הממוצע עלה מ-2.5 פעמים בחודש יוני 2014 ל-3 פעמים בחודש במחקר הנוכחי (כלומר, מ-30 פעמים בשנה ל-36 פעמים בשנה). עליה זו נובעת בעיקר מעליה בתדירות הרכישה בקרב נשים.
  • מרבית הישראלים מעדיפים לבצע רכישות באתרים בינלאומיים על פני אתרים מקומיים (60% מול 40% בהתאמה) וככל שגיל הצרכנים יורד. לעומת זאת, מנתוני אתר eMarketer מפברואר 2016 נרא, שאתרים "זרים" (Cross-Border) הם פחות פופולריים בקרב צרכנים אוסטרלים (49%), גרמנים (53%), אנגלים (68%) ואמריקאים (75%).
  • היתרונות הבולטים של הקנייה באינטרנט נוגעים במחיר הזול (74%), קלות השוואת המחירים (56%), הנוחות (54%) והמגוון (54%).  לעומת זאת, החסרונות הם ההעדפה הבסיסית לראות את המוצר פיזית (78%), המשלוח בדואר (54%) והפחד במסירת פרטי תשלום (42%).
  • ניתן לסווג את התחומים של הקניות באינטרנט ל-3 רמות , בהתאם לשיעור החדירה.
  • שיעור חדירה גבוה: כרטיסים לקולנוע, מופעי מוזיקה, הצגות ובידור (60%); אופנה ביגוד והנעלה (60%), גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, משחקים למחשב (59%), תיירות חוץ ופנים (52%).
  • שיעור חדירה בינוני: קנייה או הזמנת קופונים (47%), אקססוריז ומוצרים לבית ולמטבח (40%), הזמנת מזון משלוח TakeAaway (38%).
  • שיעור חדירה נמוך: קניות של סופר - מוצרי מזון, טואלטיקה, ניקיון וכיוב (26%), מוצרי טיפוח וקוסמטיקה (22%), מוזיקה, ספרים (20%), מוצרי תינוקות וילדים (19%), תכשיטים (18%), ציוד ספורט (17%), חלקי חילוף ואביזרים לרכב (10%).
·     ירידה בתחום הקניה בקופונים. 
 
·    שיעור הקונים ריהוט משלים לבית עומד על 65%.
 
מה קונים באינטרנט? פילוח לפי מין
  • רוב התחומים דומים ברמת החדירה בין גברים לנשים.
  • התחומים הפופולריים בקרב נשים הם תחום האופנה (70% לעומת 50%), הקוסמטיקה (28% לעומת 16%) והתכשיטים (25% לעומת 11%) ואילו התחומים הפופולריים בקרב גברים הם גאדג'טים ומוצרי חשמל (70% לעומת 48%), ציוד ספורט וקמפינג (23% לעומת 11%) וחלקי חילוק לרכב (14% לעומת 6%).
מה קונים באינטרנט? פילוח לפי גיל
  • גילאי 18-24 מרוכזים ב-3 תחומים בולטים: אופנה, גאדג'טים ותכשיטים.
  • בגילאי 25-44 קיים מגוון רחב של תחומים שבהם קונים.
  • גילאי 45-65 מתרכזים בעיקר בנושאי פנאי ותרבות, מוצרי תינוקות וילדים ופחות בתחום המזון (הזמנת משלוחים, קניות של סופר).
מאיזה מכשיר קונים?
  • המחשב השולחני הוא עדיין המכשיר המוביל לקניות באינטרנט (79%), בדר"כ בבית או בעבודה.
  • הלפטופ מועדף במקום השני, בעיקר בבית.
  • הסמארטפון מועדף במקום השלישי (56%), כשהזדמנויות הקניה בו מגוונות מאוד – פחות בבית, ויותר בעבודה, בתור, בנסיעה בתחבורה ציבורית, אצל חברים ובמהלך קניות.
קניות משפחתיות

·   71% קונים באינטרנט עם בני משפחתם (פעמים רבות/לפעמים).
·   52% מההורים מציינים, שביצעו קניות באינטרנט עם ילדיהם בשנה האחרונה: מחצית מהילדים הם מתחת לגיל 18 (כשליש בגילאי 12-17), וכמחצית מעל גיל 18.
·        תחום האופנה (53%) הוא התחום הפופולרי ביותר לקניה עם הילדים באינטרנט. אחריו גאדג'טים/מוצרי חשמל (42%), וכרטיסים לקולנוע ולמופעים (36%).
·   הקניות עם הילדים מתמקדות בעיקר בתחומים של אופנה ומוצרי תינוקות וילדים.
·   52% מההורים ציינו, שילדיהם ממליצים להם לקנות באינטרנט.
·   49% מהקונים באינטרנט משתמשים באפשרות של Wish list.
·    נשים משתמשות באפשרות זו (47%) יותר מגברים (31%).
      
מתי קונים?
  • הימים שבהם קיים שיעור גבוה של קונים הם ימי אמצע השבוע – א'-ה (78%-90%).
  • תנועת הקונים הגבוהה ביותר באינטרנט היא בשעות הערב באמצע השבוע ובשבת, ובשעות אחה"צ באמצע השבוע.
  • תנועת קונים נמוכה יחסית בבוקר ביום חמישי-שבת, ובשעות הלילה.
·    כמחצית (53%  נוהגים לקנות באתרי אינטרנט באירועים ספציפיים.
·    האירוע הפופולרי ביותר הוא Black Friday (36%), ואחריו פורים (24%).
·    גברים קונים יותר מנשים לאירועים ספציפיים, נשים קונות יותר לפורים.
·    הקניות לאירועים ספציפיים גבוהה יחסית בגילאי 18-44, ונמוכה בגילאי 45 ומעלה.
·    גילאי 18-24 קונים יותר בהזדמנויות של Black Friday ויום האהבה.
·    40% רוכשים מוצרים ומתנות עבור אירועים משפחתיים, כשהאירוע הנפוץ ביותר הוא יום הולדת.
 
יוקר המחייה

o   כשני שליש מהקונים באינטרנט מסכימים עם המשפט, שהקניה באינטרנט היא דרך טובה להתמודד עם יוקר המחיה.
o   מידת ההסכמה עם משפט זה גבוהה יותר בקרב אלה הקונים בתדירות בינונית-גבוהה, ובקרב גברים.
o   התחומים, שבהם מושג החיסכון המשמעותי בקניה באינטרנט, הם אופנה/ביגוד/הנעלה, גאדג'טים/מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ותיירות חוץ ופנים.
o  הקניה באינטרנט מאפשרת לגשר על הדיסוננס הקוגניטיבי - גברים מאמינים, שהתחומים, שאותם הם קונים הם החסכוניים ביותר (גאדג'טים/מוצרי חשמל, ציוד ספורט וקמפינג), בעוד שנשים סבורות, שהתחומים, שאותם הן קונות הם החסכוניים ביותר (אופנה/ביגוד/הנעלה ומוצרי תינוקות וילדים).
 
אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "בשנים האחרונות אנו רואים שינוי ניכר בהרגלי המסחר המקוון של הצרכנים הישראלים. המוכר הישראלי כבר מזמן הבין את הפוטנציאל הטמון בקניות באינטרנט ובאמצעות eBay ההיצע שלו גדל אלפי מונים. הצרכנים הישראלים הם שחקנים חזקים במסחר המקוון הגלובלי והם כעת מתחרים על תשומת לבם של המוכרים הרבים ברחבי העולם".

המצגות המלאות של המחקר - כאן
 
קניות מקוונות
 
 



 
 
Bookmark and Share