Telecom News - עוד קנס בלתי חוקי יצא מתחת ידו של שלמה פילבר, הפעם על הוט-מובייל

עוד קנס בלתי חוקי יצא מתחת ידו של שלמה פילבר, הפעם על הוט-מובייל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עוד קנס בלתי חוקי יצא מתחת ידו של שלמה פילבר, הפעם על הוט-מובייל
משרד התקשורת ממשיך בשלו: קנסות ללא שום בסיס חוקי על שטויות, בזמן שהפרות החוק המתמשכות במשך שנים (למשל של גולן טלקום וסלקום), מקבלות "חסינות" בלתי ברורה. הפעם: בעיית דיווח שטותית של הוט מובייל בעניין מבנה "פירמידת האחזקות" של פטריק דרהי. 
מאת: אבי וייס, 2.6.16, 09:30שלמה פילבר

ללא כל פרסום עלה לאתר משרד התקשורת (כנראה ב-26.5) מסמך בחתימת שלמה פילבר (בתמונה משמאל, מנכ"ל משרד התקשורת), על הטלת קנס על הוט-מובייל ב-15.3.16, בגלל שהיא לא דיווחה בזמן על שינוי לא משמעותי בהרכב "פירמידת האחזקות" של פטריק דרהי, הבעלים של קבוצת הוט. בכל מקרה, השליטה של פטריק דרהי בהוט לא השתנתה, כך שאין כאן שום עבירה. 

אגב, לא היה כל סוד בשינוי הזה ב"פירמידת האחזקות" של פטריק דרהי, כי הוא פורסם ברבים ב-2014 במסגרת הבורסה של אמסטרדם, שם נסחרות המניות של הוט (במסגרת כלל המניות של כל החברות בקבוצת האחזקות של פטריק דרהי). זה גם דווח בזמנו לבורסה הישראלית ע"י הוט. 

יתרה מכך. כבר לפני למעלה משנה (באפריל 2015) משרד התקשורת הודיע להוט על כוונתו להטיל עליה קנס של מיליון ש"ח בגין אי הדיווח הזה למשרד התקשורת, על השינוי ב"פירמידת האחזקות" של פטריק דרהי, נושא שכפי שציינתי, דווח ברבים (לבורסה בהולנד) כבר ב-2014.

כעת, לפתע הוטל קנס על הוט-מובייל (למה לא על חברת האם הוט, לא ברור), בסך 73 אלף ש"ח (במקום מיליון ש"ח,שהיה בהודעה המקורית מ-2015).

ברור לכל מי שעיניו בראשו, שאין כאן שום דבר צרכני, שום השפעה על השוק, שום כלום מכלום, רק היטפלות להוט על כלום, על עניין שטותי וטכני שלא משפיע על כלום מכלום, בנושא שבכלל מצוי בתחום הטיפול של רשויות אחרות (למשל, לאחרונה רשות ניירות הערך הטילה קנס על הוט, בגלל אי דיווח פרטים מסויימים בעניין תהליך הרכישה של הוט ע"י פטריק דרהי מפישמן, ראה כאן, קנס של 4 מיליון ש"ח, שהוטל ע"י רשות ניירות הערך בהליך מסודר פי כמה ממה שנעשה במשרד התקשורת).

לכן, פניתי בדחיפות למשרד התקשורת ב-28.5.16 כדלהלן:
"לפתע עלה בסוף השבוע באתר משרד התקשורת (כביכול ב-5 במאי 2016) פרסום של מסמך מה-15.3.16, שעל פיו הוט מובייל קיבלה קנס  )"הודעה בדבר ‏הטלת עיצום כספי על חברת‏ הוט מובייל בע"מ בגין‏ הוספת ‏תאגיד ‏במבנה ‏האחזקות ‏שלא ‏כדין").
נאמר, שבוצעה התייעצות עם "הוועדה המייעצת לעניין עיצומים כספיים".
היכן מצוי הפרוטוקול של ההתייעצות הזו, שנדרש לפרסמו ברבים כאמור בחוק התקשורת?"

תשובה לא הצלחתי לקבל. ככל שאקבל - אעדכן בהתאם.

כ"כ, שאלתי את הוט: "בהמשך לפנייתי למשרד התקשורת, האם הוט שילמה את הקנס, שהוטל עליה, או שהיא פונה או מתכוונת לפנות לערכאות בנושא?" גם מהוט לא הצלחתי לקבל תשובה.

אגב, לאחרונה רק בזק ערערה לבית משפט על קנס אחד, שהוטל עליה (היא כבר שילמה את כל הקנסות, שהוטלו עליה ע"י שלמה פילבר). גם אם הוט שילמה או תשלם את הקנס החדש הזה, זה עדיין לא הופך אותו לחוקי.

זאת, מעבר לעובדה, שרק בזק והוט מקבלות קנסות ממנכ"ל משרד התקשורת על שטויות (כבר הסברתי כמה פעמים למה), בעוד שחברות אחרות (דוגמת גולן טלקום וסלקום) זוכות ל"חסינות" ויכולות לצפצף על כל החוקים, התקנות והוראות הרישיון שלהן במשך שנים, ולגרום נזק של מיליארדי ש"ח לצרכנים ולשוק התקשורת תוך דרדור השוק הזה עד כי אנו בנמצאים בפיגור רב, אחרי מדינות ערב, בלי לקבל שום קנס... 

על האפלייה באכיפה יש באתר זה חשיפות רבות (כאןכאןכאןכאןכאןכאןכאןכאןכאןכאן וכאן) (המאמר, שמסכם את החשיפות המרכזיות, נמצא כאן), והתהליך הזה הוא בלתי נגמר. גם הבג"ץ של פרטנר כנגד משרד התקשורת בנושא האפלייה באכיפה בעניין גולן טלקום, עד רגע זה לא שינה מאומה, מההתנהלות הבלתי חוקית של צמרת משרד התקשורת. 

מדוע הקנס על הוט-מובייל בלתי חוקי?
בסדרת כתבות מאוד מפורטת (הסיכום נמצא כאן), חשפתי והסברתי בפירוט את כל מנגנון הזיופים, הפיברוקים, השקרים והתחמונים, שמתלווה לתהליך הטלת הקנסות ע"י מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. הנושא הזה גם נמצא בחקירה של הרשויות המוסמכות, לאור כמות העבירות הרבה, שמבוצעת בתהליך הזה מצד ראשי משרד התקשורת.

הפעם אציג רק 2 סעיפים להדגמה, מדוע גם הקנס הזה על הוט-מובייל הוא בלתי חוקי:

א. בהודעה על הקנס מצויינים הסעיפים ברישיון של הוט מובייל שלא מולאו (סעיפים 20 עד 22 ברישיון). הבעיה: אלה אינם סעיפי עבירה ולא סעיפי עונשין. סעיפי העבירה, שמספקים את הסמכות להטלת קנסות ע"י מנכ"ל משרד התקשורת נמצאים בחוק התקשורת ב"תוספת לחוק".

אולם, הקוראים של האתר והחשיפות הקודמות לא יופתעו לשמוע, שאין סעיפים כאלה של "אי דיווח לפי סעיפים 20 עד 22 ברישיון", שמספקים את הסמכות החוקית למנכ"ל, להטיל קנס.

בכלל, עניין אי הדיווח הזה הוא בדיחה אחת גדולה, כי נטען שכל העבירות המיוחסות להוט הן בגין העברת אמצעי שליטה שמוחזקים על ידי "גורם ישראלי". פטריק דרהי הוא "גורם ישראלי" בדיוק כמו שאני "גורם לוכסמבורגי" (ישראבלוף מבית היוצר של משרד התקשורת, שכאילו סבן הבעלים של פרטנר ודרהי הבעלים של הוט - הם ישראלים).  

מה שכן יש בחוק, זה סעיף כללי המופיע בחלק ה' של התוספת האומר כך: "הפר הוראת רישיון שאינה מפורטת בחלקים א' עד ד'."

דהיינו: הפרת הוראות הרישיון (כנטען בהודעת המנכ"ל, סעיפים 20 עד 22 לרישיון) ע"י הוט מובייל, נכנסת למסגרת של חלק ה', והפלא ופלא, וכבר חשפתי זאת בכל הפרשות של הקנסות הקודמים, חלק ה' לא נמצא בסמכות של מנכ"ל משרד התקשורת להטלת קנסות, אלא בסמכות של סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה (שמילה מימון, בתשמילה מימוןמונה משמאל), בפרוצדורה חוקית לגמרי אחרת ורמת קנסות לגמרי אחרת. גם לא קיימת "ועדה מייעצת" בהטלת קנס לפי "חלק ה' של התוספת לחוק".

כבר הסברתי כמה פעמים למה שמילה מימון לא חותם על הקנסות הללו, שהם בתחום סמכותו הבלעדית על פי חוק ומסבך את המנכ"ל שלמה פילבר (בשת"פ עם "קליקת הפרקליטים"), בכל ההיטפלות התמוהה שלו לבזק ולהוט, היטפלות שהיא לא יותר מספין אחד גדול.  

ב. כדי שהקנס של המנכ"ל יהיה חוקי, יש צורך (בין היתר), שפרוטוקול "הוועדה המייעצת לעניין עיצומים כספיים" יפורסם באינטרנט מייד לאחר הדיון. זה לא קרה (בדיוק כמו במקרים הקודמים). זה תנאי בסיסי שכתוב בחוק התקשורת לעצם חוקיות הקנס. ולכן שוב, רק בגלל אי הפרסום בזמן של הפרוטוקול, הקנס אינו חוקי. כבר קראתי בעבר ליו"ר הוועדה המוזרה (בלשון המעטה) הזו, עו"ד חיים ארביבלהתפטר, בגלל שהוא הפך את "הוועדה המייעצת" שהוא עומד בראשה, לבדיחה אחת גדולה ובלתי חוקית בעליל. 

לסיכום:
סקרתי וניתחתי את הפגמים החוקיים הראשונים, שזיהיתי מייד לאחר ההכרזות לציבור של המנכ"ל שלמה פילבר, בכל אחד מהקנסות הקודמים על בזק (כאןכאןכאן, כאן וכאן) ועל הוט (כאן). 

לכן, מכלל החומר האדיר, שחשפתי בחודשים האחרונים, עולה בברור, ששלמה פילבר נוהג בשרירות לב, תוך חשד לכאורה של "ניצול לרעה של כוח המשרה" ואולי אף "מפר אמונים" בתפקידו, בכך שהוא מצפצף על חוק התקשורת ועל כל נורמה שלטונית, וממשיך להטיל קנסות בלתי חוקיים המלווים בכמות אדירה של שקרים, זיופים ותחמונים, לרבות כלפי "ועדת הקנסות". פניתי (ומספר פעמים) למשרד התקשורת (למנכ"ל) בדרישה, שיבטל את הקנסות הלא חוקיים הללו, אולם - תגובה לא הצלחתי לקבל. אם אקבל - אעדכן בהתאם. 

גם אם "
קליקת הפרקליטים" (דוגמת היועצת המשפטית של משרד התקשורת), תיתן גיבוי למהלכים הבלתי חוקיים הללו וחברות בזק והוט תשלמנה את הקנסות, זה לא ישנה את העובדות הברורות כשמש. גם אם היועץ המשפטי לממשלה והמשנה שלו (אבי ליכט) הופכים את הכל לצחוק תוך רמיסת כל נורמה שלטונית, ונותנים לחשודים בפלילים לחקור את עצמם, זה לא יבטל את הצורך, שכל בעל תפקיד בכיר בשירות הממשלתי לרבות במשרד התקשורת אמור לעבוד ביושר, לפי החוק, בהגינות, תוך שמירה על האתיקה המקצועית והתקשי"ר ותוך מילוי תפקידו לטובת הציבור בצורה שיוויונית ושקופה. 

בנוסף, המהלך הזה של מנכ"ל משרד התקשורת חוסם כל אפשרות להדיינות הגיונית ופרודוקטיבית עם אלה, שהוא מטיל עליהם, פעם אחרי פעם, קנסות על כלום
ותמיד בנושאים שוליים, שלא נוגעים בכלל לציבור הרחב, בנושאים, שלא הביאו שום רווח למי מחברות התקשורת, לא גרמו נזק לאיש, לא פגעו בשום תחרות, על מעשים ישנים בני שנים, שמזמן שכחו אותם, תוך "אפלייה חמורה באכיפה". 
 
ביזיון ממלכתי



 
 
Bookmark and Share