Telecom News - 5 טיפים לארגונים איך להפוך להיות Mobile-first - מובייל-בראש וראש-מובייל

5 טיפים לארגונים איך להפוך להיות Mobile-first - מובייל-בראש וראש-מובייל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> 5 טיפים לארגונים איך להפוך להיות Mobile-first - מובייל-בראש וראש-מובייל
5 טיפים לארגונים איך להפוך להיות Mobile-first - מובייל-בראש וראש-מובייל
מאת: קתא'ל מקגלוין, 3.6.16, 11:06קתא'ל מקגלוין

כאשר ענקיות IT מתחילות לדבר על גישות ה-Mobile First וה-Cloud First, נראה, שהגיע הזמן לנפץ מיתוסים הגורסים, שפיתוח אפליקציות הוא יקר, מסובך וממושך. ארגונים צריכים להיות מודעים לכך, שהטכנולוגיה מאפשרת יצירה מהירה של אפליקציות ללא נעילה לספק מסוים ומבלי להתפשר על משילות IT קיימת. אחרי עבודה עם ארגונים רבים על אסטרטגיית פיתוח אפליקציות המובייל שלהם, לפניכם הצעדים הנפוצים המובילים ארגון להיות Mobile-First.

כאשר מיקרוסופט חשפה את Windows 10, פרשנים רבים מהתחום ראו בה את מערכת ההפעלה הראשונה, שמיישמת את אסטרטגיית Cloud-first, Mobile-first שלה.

אכן, אסטרטגיה זו הפכה להיות מילה נרדפת לזריזות וגמישות עסקית. אז מהו המרחק של הארגון הממוצע מיישום גישת Cloud-first, Mobile- first  ומהם השלבים העיקריים?

האם אנו כבר כמעט שם?
כדי לסייע במתן תשובה על שאלה זאת, ביקשה FeedHenery מחברת המחקר Vanson Bourne לראיין 100 ארגונים בבריטניה, שמעסיקים כל אחד למעלה מאלף עובדים, כדי לבדוק את אסטרטגיית פיתוח המובייל שלהם.

למרות שלכולם הייתה הבנה די ברורה לגבי היתרונות הרבים הטמונים בגישת Mobile First, רוב הארגונים, אותם תחקרה Vanson Bourne, עדיין נקטו  בגישת אד-הוק לגבי פיתוח אפליקציות ורק התחילו לשקול בחירת פלטפורמה, שתמסד את אסטרטגיית המובייל שלהם.

Vanson Bourne מצאו, שבעוד 9 מתוך כל 10 ארגונים שנבדקו, אימצו שירותים מבוססי-ענן כדי לתמוך בתהליכיהם העסקיים, אחוז נמוך בהרבה מהם השתמשו בענן עבור יוזמות מובייל. רק 7% יישמו אסטרטגיית יישומי מובייל, ורק ארגונים ספורים השתמשו בדיווח וניתוח אפליקציות למדידת שיפורי תפוקה ותשואה לניידות - ROM.

לכן, זה מובן מדוע שליש ממנהלי IT בכירים ציינו, שאימות זהויות ואבטחת המידע הארגוני הזורם אל מכשירים סלולריים ומהם, הן הדאגות העיקריות שלהם. אחוז זהה של מנהלים ציינו כמגבלה את העלות והמורכבות הכרוכות בפיתוח וניהול יישומים, וציינו, שהאינטגרציה של יישומים ארגוניים בענן תהיה הנושא הלוחץ הבא.
 
לחיות במסלול המהיר
כדי להתמודד עם בעיות האבטחה והאינטגרציה עם מערכות ארגוניות, שצוינו ע"י ארגונים, מייעץ האנליסט ריצ'ארד מרשל מחברת המחקר גרטנר לארגונים, לאמץ גישה כפולת-מודלים (Bimodal) בכל הנוגע לפיתוח אפליקציות מובייל, עם Core IT ו-Fast IT הרצים במקביל.

מרשל מודה, שלא ניתן להתפשר על ניהול  ואבטחה, אך טוען, שתחום ה-IT בעסקים חייב להיות גמיש יותר, כדי לענות על דרישת לקוחות ולהגיב במהירות לשינויים בשוק.

Core IT מתמקד בפעילויות עסקיות ארוכות טווח ומתחזק את מדיניות האבטחה של משתמשים קיימים, פלטפורמות פיתוח, אינטגרציה עם מערכות מחשוב ארגוניות, ובקרות.

Fast IT מאפשר גמישות וזריזות עסקית, תוך פיתוח אפליקציות מובייל טקטיות, בתגובה לדרישות לקוחות והזדמנויות בשוק. פיתוח אפליקציות כאלו נמשך בדרך-כלל מספר ימים או שבועות, ורק הכמות הדרושה של נתונים זמינה עבור יישומי מובייל, בלי לוותר על שליטה בנתונים ארגוניים, שמאוחסנים במערכות העורפיות.

כדי להסביר את יתרונות הגישה כפולת המודלים, מרשל נותן דוגמא של קמעונאי, שמפתח ומפיץ במהירות אפליקציית מובייל, כדי להגביר את המכירות בעונת החגים, או ספק שירותי תשתית של חברת רכבות, שמפתח תוך מספר ימים אפליקציה למובייל, שמאפשרת לדווח למהנדסים על נזקי שיטפון. ברגע שתקופות אלו של דרישות שיא נענות, האפליקציה מסיימת את תפקידה.
 
5 צעדים בדרך להיות Mobile First
אחרי עבודה עם ארגונים רבים על אסטרטגיית פיתוח אפליקציות המובייל שלהם, לפניכם הצעדים הנפוצים המובילים ארגון להיות Mobile-First.
  1. לבחור בסטנדרטים פתוחים
פרויקטי אפליקציות מובייל דורשים חדשנות מהירה, וסבבי פיתוח מהירים החוזרים על עצמם. כדי למקסם את האג'יליות, ארגונים חייבים להימנע מנעילה לספק מסוים. זאת, ע"י שימוש בפלטפורמות פיתוח מובייל התומכות בסטנדרטים פתוחים. חפשו פלטפורמות המציעות תמיכה פתוחה מתמשכת לשפות קוד תוכנה מובילות ונפוצות, טכנולוגיות JavaScript וערכות כלים למפתחים. יש לספק לצוות ה- Fast IT גישה לטכנולוגיות של סקריפטים קלי-משקל (Lightweight scripting), ואפשרות לעשות שימוש חוזר בקוד קיים מסייעת לקצר זמן לפריסה.
  1. להתמקד בנתונים ולא במכשירים
הערך את דרישות איסוף הנתונים (data capture) ואינטגרציה עם מערכות ארגוניות. היכולת לשחרר נתונים ביעילות, באופן מאובטח וחלק למכשירי העובדים שלך, היא קריטית. פלטפורמות MBaaS - Mobile Backend as a Service מצטיינות באינטגרציית יישומים עם מערכות ארגוניות ושירותי צד-שלישי נוספים, ע"י פעולה כרכזת  מבוססת-ענן בין לקוחות מובייל ומערכות אליהן הם צריכים לגשת.
  1. להתייעץ עם משתמשים לפני פריסה ולעבוד בשיתוף-פעולה
צוותי Fast IT צריכים לאמץ גישה של שותפות הדוקה עם הלקוחות העסקיים. תן לעובדים לבחור את מכשיר המובייל, מאפייני האפליקציה וממשקי המשתמש המתאימים בצורה הטובה ביותר לתפקידם ולסביבת העבודה שלהם.

פרויקט פיתוח אפליקציית מובייל ממוצע דורש  צוות של 20 אנשים לפחות, וכולל מובילים עסקיים, מפתחים, מנהלי-פרויקטים, אנשי IT ועובדים בארגון. ע"י שיתוף פעולה ושימוש באותם טכנולוגיה, סטנדרטים ודרישות, יכולים מרכז מצוינות מובייל או ועדת היגוי מובייל, להנחות פרויקטים של מובייל ברחבי מספר יחידות עסקיות במקביל בלי ליצור כפילויות.
  1. לקחת בחשבון את כל מחזור החיים של האפליקציה
אפליקציות דורשות עדכונים ושדרוגים תכופים. לכן, בחירת תשתית, שתפחית את נטל הניהול השוטף, כשהיא מאפשרת לדחוף או למשוך עדכונים מהענן או מחנות אפליקציות של ארגון, תשתלם בסופו של דבר.

שימוש במערכת עורפית כשירות (MBaaS) ברמה ארגונית, עם תשתית  API, מאפשרת נגישות קלה ממכשירי מובייל למערכות לגאסי וותיקות. פלטפורמות אפליקציות מובייל הטובות ביותר, מעבירות מערך קטן ומסונן של נתונים מהמערכת הארגונית כדי  למנוע עומס -יתר על המכשירים הסלולריים.
  1. להשתמש ב- MAP
דוני ברקהולץ מחברת האנליסטים ,RedMonk שממוקדת במפתחים, אומר, שארגונים  צריכים למצוא דרכים להאצת  קצב פיתוח האפליקציות שלהם. הוא מזהיר, שספקים, שאינם באמת מבוססי-ענן, יתקשו יותר ויותר לספק את הרמות של אג'יליות אפליקציות הנדרשת כיום ע"י ארגונים.

בחירת  פלטפורמת אפליקציות מובייל (MAP) מאפשרת לארגונים לתכנן את אסטרטגיות האפליקציות שלהם, בלי לדאוג לפיתוח חוזר של קוד בכל עת, שיוצאים לשוק מכשירים חדשים או מערכות הפעלה חדשות. במצב בו יש ארגונים הדורשים בין 10-100 אפליקציות כדי לשרת יחידות עסקיות שונות, הזמן הדרוש לבניית אפליקציות יכול להיראות כמגבלה. פלטפורמת המובייל הנכונה יכולה לצמצם בחצי את זמן פיתוח האפליקציה, מ-6 חודשים ל-60-90 יום. הפתרון הוא לעשות שימוש חוזר בקוד של אפליקציות ושירותים עורפיים היכן שמתאפשר כדי להאיץ אינטגרציה.
 
מסקנות
כאשר ענקיות IT כמו מיקרוסופט מתחילות לדבר על גישות ה-Mobile First וה-Cloud First, נראה, שהגיע הזמן לנפץ את המיתוסים הישנים הגורסים, שפיתוח אפליקציות הוא יקר, מסובך וממושך. ארגונים צריכים להיות מודעים לכך, שהטכנולוגיה מאפשרת היום יצירה מהירה של אפליקציות ללא נעילה לספק מסוים ומבלי להתפשר על משילות IT קיימת.

פלטפורמות יישומי מובייל מבוססות-ענן, שהן אג'יליות, פתוחות, שיתופיות ורבות עוצמה, מאפשרות IT כפול-מודלים (Bi-Modal), מה שמאפשר לחברות להפוך ל-Mobile-first.
 
מאת: קתא'ל מקגלוין (Cathal McGloin), יוני 2016.
סגן נשיא פלטפורמות מובייל, רד האט.

 
אפליקציות



 
 
Bookmark and Share