Telecom News - האקתון Murata-thon, השער של יזמים להיכנס ולהצליח ביפן

האקתון Murata-thon, השער של יזמים להיכנס ולהצליח ביפן

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקתון Murata-thon, השער של יזמים להיכנס ולהצליח ביפן
חברת הענק היפנית Murata בשת"פ Samurai House in Israel פרסמה את תנאי תחרות ההאקתון השני, שהיא תערוך בספטמבר 2016 בישראל. הזדמנות יוצאת מהכלל ליזמים ומפתחים ישראליים להיחשף לשוק היפני ולצאת ליפן. הזוכים בהאקתון הראשון כבר זכו למימון ושת"פ ביפן. העדיפות היא לפתרונות IoT, בתים חכמים, ערים חכמות, אוטומוטיב ובריאות דיגיטלית כאשר הדגש יהיה על פתרון המתאים ליותר משוק אחד. ההרשמה להאקתון בעיצומה.
מאת: אבי וייס, 5.6.16, 07:00Mitch Nozaki

בבית סמוראי בתל-אביב חשפו נציגי חברת הענק היפנית מורטה את הכללים לקראת ההאקתון השני, שהם עורכים בקרוב בישראל, תחת השם Murata-thon. זאת, אחרי ההצלחה של ההאקתון הראשון, בו זכתה חברת ההזנק TheEelegantMonkeys שמרחיבה ולמעשה משלשת את היקף כוח-האדם שלה, בעקבות ההסכם וההשקעה, שקיבלה בביקורה ביפן אחרי ההאקתון.

הפרס הראשון הוא טיסה של הצוות לטוקיו עם אירוח מלא, להציג את המיזם בפני ראשי מורטה ומשקיעים יפנים נוספים. גם מקום שני ושלישי יזכו לחשיפה למשקיעים יפניים ולמורטה עצמה. את ההסתערות היפנית על עולם היזמות הישראלית חשפנו כאן. יש כאן הזדמנות יוצאת הכלל עבור יזמים, להיחשף לשוק היפני הענקי והמתקדם ומשם לכל העולם. 

מיטץ' נוזאקי (Mitch Nozaki), מנהל מורטה אירופה (בתמונה): "אני אתרכז במה שחשוב לסטארטאפים כדי להתכונן להאקתון. השנה נכין מערכת טובה יותר, לאור הלקחים, שלמדנו ממהאקתון הראשון, שערכנו בישראל, שהיה ההאקתון הראשון שלנו מחוץ ליפן.

מורטה היא חברה בת 72 שנה הנמצאת ב-23 מדינות, עם רמת הכנסות של כ-10 מיליארד דולרים לשנה. אנו ספקים של רכיבים אלקטרוניים בכל התחומים ויש לנו הובלה עולמית של שווקים רבים, למשל במוצרי קישוריות. המוצרים הכי חמים, שמבוקשים כיום בשוק העולמי, הם RFID, בלוטוס' ובמיוחד BLE (שמשמש גם ל-iBeacon) ו-WiFi. 

אנו מחפשים כיום פתרונות מבטיחים לשווקים חדשים, שאנו מעוניינים להיכנס ולהצליח בהם דוגמת האוטומוטיב, הבריאות, ה-IoT, בתים חכמים ובמיוחד אם ניתן לשלב בין שווקים, למשל בין שוק האוטומוטיב לשוק הביטוח. הזוכים במקום ראשון בשנה שעברה הגיעו ליפן, זכו להסכם והחלו לפתח מוצר חדש, שטרם ניתן לחשוף אותו. אנו עובדים עם הסטארטאפ הזה בהסכם, שאני לא יכול כרגע לפרט אותו ומה סוג השת"פ, אבל העובדה, שהיזמים הישראלים מגייסים כוח אדם נוסף לפיתוח, מדברת בעד עצמה. 

ההאקתון השני יהיה שונה לגמרי מההאקתון הראשון, במיוחד בנקודה, שהפעם ניתן דגש רב למקוריות. ניתן הרבה יותר חופש בחירה ליזמים. ההאקתון יבוסס על החומרה שלנו, שאנו מספקים ליזמים לפני התחרות, אבל אנו הפעם מרשים ליזמים להשתמש בכל סנסור ובכל רכיב חומרה, גם לא שלנו, עם המלצה, שבפתרון הסופי יהיה לפחות רכיב אחד מהמוצרים שלנו. מה שמעניין אותנו הפעם אלה הרעיונות ופיתוחי התוכנה, החומרה היא לא הדבר החשוב בהאקתון השני. 

השנה ניתן דגש למי שיוכל להראות פתרון מבוסס על רעיון, שיש בו גם Eco-Sysytem, דהיינו: שהפתרון מתאים ליותר משוק אחד. השווקים שמעניינים אותנו הם: הרפואי, הביטוח, האוטומטיב, החקלאות, האוטומציה, ה-IoT, בתים חכמים וערים חכמות. 

ההאקתון יתקיים במשך יומיים בספטמבר בת"א בקריית עתידים. נבחר עד 75 איש כשמכסימום 5 אנשים בצוות אחד, נבחר עד 15 צוותים. פתחנו את ההרשמה היום והיא נסגרת ב-31.8.16

הפרס הראשון של טיסה ליפן לצוות הזוכה היא מאוד משמעותית, בגלל שאנו ביפן מאוד מעוניינים לבנות יחסים עסקיים לטווחי זמן ארוכים עם היזמים הישראליים. 

אנו מציגים הפעם ליזמים כמות סנסורים גדולה, כולל סנסורים חדשים לגמרי, למשל סנסור המודד את פעילות הלב בלי שהוא יהיה מונח על הגוף, כי הוא מוצמד למיטה. אנו מציעים מערכות שלמות של RFID, בלוטוס' - BLE ועוד, לכל מי שירצה לפתח פתרונות, שיש בהם יכולות כאלו. אנו מביאים מומחים מיפן כדי שילוו את המפתחים ויוכלו לסייע ולענות על כל שאלה במהלך ההאקתון. הבחירה מה לפתח ומה להציג בהאקתון היא הפעם פתוחה לגמרי בפני היזמים הישראליים. 

ההרשמה להאקתון - כאן

בתמונה: צוות מורטה אירופה סניף ישראל (מימין): אליאב בר-שימון, טניה וייכמןמיטץ' נוזאקי.
צוות מורטה בישראל



 
 
Bookmark and Share