Telecom News - מצלמות אבטחה נסתרות לעסקים - למה וכיצד בוחרים מצלמת אבטחה מוסוות?

מצלמות אבטחה נסתרות לעסקים - למה וכיצד בוחרים מצלמת אבטחה מוסוות?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מצלמות אבטחה נסתרות לעסקים - למה וכיצד בוחרים מצלמת אבטחה מוסוות?
מצלמות אבטחה נסתרות לעסקים - למה וכיצד בוחרים מצלמת אבטחה מוסוות?
מאת: מיכאל פנחס, 25.6.16, 16:20מיכאל פנחס

עסקים רבים בישראל מפעילים מצלמות אבטחה. אולם, יש מקרים בהם יש יתרון בהסתרת המצלמות. החלק המרכזי בבחירת הפתרון הוא בחירת המצלמה, שהיא העיקר במערכת האבטחה ובמיוחד כשהיא מוסתרת. איך בוחרים מצלמה מתאימה לעסק?
 
עסקים וארגונים רבים מפעילים מצלמות אבטחה מסוגים שונים הן בתוך העסק והן סביבו (כולל בחניה), כדי להיעזר במצלמות הללו לצרכי  אבטחה,מניעת גניבות (פנימיות וחיצוניות), ייעול התפעול של העסק, שליטה מרחוק בנעשה בעסק ולתיעוד התרחשויות בעסק ובסביבתו.
 
כשמדברים על מצלמות אבטחה מתכוונים למצלמות, שנראות ע"י כל אחד. אולם, ישנם מצבים לא מעטים, שבהם יש יתרון להסתרת המצלמות והסתרת עצם העובדה, שמתבצע פיקוח באמצעות צילום וידיאו רציף, באותו תא שטח.
 
מתי יש יתרונות להסתרת מצלמות האבטחה בעסק וסביבתו?
  • מצלמות אבטחה נסתרות יעילות במטרה לתפוס גנבים (פנימיים או חיצוניים), שיודעים איך לטפל במצלמות גלויות.
  • מצלמות נסתרות הן יעילות במקרה, שהמעסיק מעוניין לפקח על התנהגות עובדים לאור חשדות, שהתעוררו בעסק (החל מחשדות על הטרדות מיניות וכלה בחשדות על מעילות וניצול לרעה של משאבי העסק, למטרות פרטיות שלא בהיתר).
  • מצלמות נסתרות יעילות בפיקוח והגנה על נכסים החשובים לבעל העסק (למשל כספת, מסמכים חשובים, מוצרים יקרים וכיו"ב).
  • מצלמות נסתרות הן יעילות לפיקוח על עובדים חיצוניים ועובדים או לקוחות מזדמנים (למשל עובדי ניקיון, עובדי תחזוקה חיצוניים, שליחים, אורחים, לקוחות וכיו"ב).
  • מצלמות אבטחה נסתרות יעילות באיתור ונדליזם חיצוני (למשל: ריסוס כתובות גרפיטי על קירות העסק, פגיעה ברכבי העסק הנמצאים בחניה וכיו"ב).
יש מגוון רחב של צורות ההסתרה של המצלמות (למשל: בתוך גלאי עשן, בתוך שעוני קיר, בתוך גלאי נפח, בתוך גלאי עשן, בתוך עציץ, בתוך קולב לתליית בגדים, בתוך טלוויזיה ועוד). צורת ההסלקה של המצלמה (כדי שלא יבחינו בה) נקבעת לפי רצון בעל העסק והמבנה הפיזי של העסק.  
 
בד"כ, כשבאים לרכוש מצלמות אבטחה, כולל מצלמות אבטחה נסתרות, עסקים שוכחים את הדבר הכי חושב: למצלמות אבטחה יש תקנים בינלאומיים מקובלים.
 
מצלמה, שעונה לתקן, קל להחליף אותה (אם היא נגנבת, נשברת או מתקלקלת) עם כל מצלמה אחרת, שעונה לתקן, מכל יצרן מצלמות אבטחה בעולם. כך, אין כל בעיות תאימות במערכת בעת החלפת מצלמות או הוספת מצלמות.
 
התקן הכי חדיש בעולם מצלמות האבטחה הוא ONVIF G וניתן להסתפק לעיתים גם בתקן   ONVIF S היותר ותיק ומוכר בשוק הזה.
 
כ"כ, לא מקובל כיום לרכוש מצלמות אבטחה, שאינן מצלמות IP, משום שמצלמות IP מספקות יכולות, שאין במצלמות אנלוגיות, דוגמת יכולת לחיבור למרכזיה עסקית, יכולת לשליטה מרחוק, יכולת צפייה מרחוק בווידיאו בסמארטפון, שליטה באמצעות דפדפן ועוד.
 
בנוסף, מסביב למצלמות יש: מערכות שרתי הקלטה - DVR וניתוח, אפליקציות לצפייה ולניהול מצלמות מקומיות או בענן, אפליקציות על מחשבים וגם סמארטפונים וטאבלטים, אביזרים נלווים ומערכות תומכות, מגדילי טווח ומפצלים ועוד. בנוסף, נדרשת תמיכה מלאה של המצלמות ב-PoE ובשידורי .HD בד"כ בתוך שרת הווידיאו יש דיסק קשיח להקלטות (במקרה שרוצים הקלטות וידיאו מקומיות ולא בענן). ניתן להציג על מסך אחד כמה מצלמות אבטחה בו זמנית בהתאם לחוזק המעבד והזיכרון של שרת הווידיאו.
 
כך, שבחישוב העלות לעסק יש לקחת בחשבון את כל ה-Eco-System הנלווה למצלמות עצמן.
 
המחירים למצלמה מוסתרת נעים בין 100 ל-300 דולרים (ללא מע"מ), תלוי באיכות וברזולוציה של המצלמה וברמת ההסלקה הנדרשת להסתרת המצלמה. כ"כ, אם מעוניינים במצלמה מוגנת בצורה טובה מפני השחתה מכל סוג ועמידה במים ובמכות ברק, המחיר יכול להגיע עד ל-400 דולרים ואף יותר.  
 
בנוסף להחלטה על המצלמה, אחת הבעיות החמורות, שבעלי עסקים נתקלים בה בעת התקנת המצלמות, היא הצורך ליצור ולבצע חיווט כפול אל המצלמות. חיווט כפול (אחד להעברת ה-Data ואחד להעברת החשמל) הוא בזבוז כסף, תחזוקה כפולה ולרוב כיעור של חוטים על הקירות (וכשיש חוטים גלויים, ההסתרה של המצלמה אינה יעילה, כי קל להבחין בחיווט הזה).
 
הפתרונות המקובלים ליצירת חיבור למצלמות בחיווט אחד הן בעיקר סביב:
 
א. חיבורי PoE (ר"ת: Power Over Ethernet), דהיינו: מבצעים חיבור אחד למצלמה ע"י סלילת קו של חיווט אתרנט, שמעביר עליו גם את ה-Data (כלומר הווידיאו, השליטה והפקודות למצלמה ומהמצלמה) וגם את המתח החשמלי.
 
יש פתרונות PoE גם על כבלי קואקס, במקום שיש חיווט של חוטי קואקס בקירות.
 
ב. חיבור WiFi. דהיינו: יש כבר חיבור מתח למצלמת האבטחה וה-Data מועבר באוויר בחיבור אלחוטי מסוג WiFi. פתרון מאוד מומלץ להסוואת מצלמות אבטחה.
 
ג. חיבורי PLV NVR (ר"ת: Power Line Communications Network Video Recorder), כלומר: פתרון רשת וידיאו על רשת החשמל. השיטה כאן מאוד פשוטה: אין צורך בכל חיווט חדש למצלמה באשר היא, בתנאי שיש שקע חשמלי במרחק סביר מהמצלמה. ה-Data עובר על קווי החשמל, בין השקעים הקיימים לחשמל. חיווט על רשת החשמל הוא היעיל ביותר להסתרת המצלמה, כי איש לא יכול לחשוד שקו החשמל משמש גם כקו לחיבור המצלמה.
 
שורה תחתונה:
מומלץ לבחון כל סוג של מצלמות IP מוסלקות ומוסוות לאבטחה לעסקים ולראות אם הן עונות על צרכי העסק ולמי המוצר הספציפי שנבחר יתאים והיכן ניתן להתקין אותו. כ"כ, מומלץ לבדוק אם המצלמה עונה על התקנים המקובלים בעולם מצלמות האבטחה.
 
לכן, מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מצלמות IP מוסוות עבור העסק. מצלמות אבטחה סמויות באות במגוון רחב של תצורות וכמענה לצרכים מגוונים. כך, שיש לנתח זאת בדקדקנות ולוודא עמידה בכל התקנים והדרישות. השוק רווי מתחרים והכוח מצוי בידי הצרכנים.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, יוני 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

 
 



 
 
Bookmark and Share