Telecom News - אפשר להטיל קנסות צודקים - הקנס על 012 (פרטנר) כדוגמה

אפשר להטיל קנסות צודקים - הקנס על 012 (פרטנר) כדוגמה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> אפשר להטיל קנסות צודקים - הקנס על 012 (פרטנר) כדוגמה
ניתוח: משרד התקשורת חרג ממנהגו ומהרגליו הפסולים, והטיל קנס צודק על 012 (פרטנר) בגין שירות טלפוני אירוטי במספרים בינ"ל. הפעם הקנס הוטל ע"י בעל התפקיד הנכון, בגין הפרה צרכנית ברורה ומקוממת ובהליך הנכון. למה זה לא קרה למשל מהיום שגולן טלקום קמה (והפרה מהיום הראשון את החוק, התקנות ורישיונה)?
מאת: אבי וייס, 6.6.16, 08:00שמילה מימון

משרד התקשורת הישראלי כשהוא רוצה, מבצע מהלכים רגולטוריים נכונים וצודקים. ההודעה, שפורסמה אמש (ועלתה גם באתר המשרד) בדבר הטלת קנס של 179 אלף ש"ח על 012 (פרטנר), בגין אי חסימת שירותי טלפוניה אירוטיים לקטינים בחיוג למספרים בבריטניה, קנס, שהוטל ע"י שמילה מימון (בתמונה), סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה, הייתה הודעה ראויה. אמנם, מהלך הטלת הקנס הזה בוצע זמן רב אחרי ההפרה, אבל מדובר בקנס צודק מאין כמוהו, שנעשה בסמכות הנכונה ובהליך הנכון.

ההגנה על קטינים בעולם התקשורת היא פרק צרכני מאוד חשוב, שאין צורך להסביר את חשיבותו הציבורית, ולכן גם הפרה של הכללים הללו מחייבת עונש הולם.

במקרה כאן של 012 (פרטנר), לא מדובר על פיברוק עבירות, שלא היו ולא נעשו על ידה, או התעסקות ב"זוטי דברים" (כמו בכל שרשרת הקנסות של השנה האחרונה, של משרד התקשורת על בזק והוט). מדובר בהצבת חסם בפני הפרה משמעותית של הכללים הצרכניים הכי חשובים מבחינה ציבורית הפוגעים בצורה ברורה בציבור. 

כפי שציינתי לא אחת, חיסול ההפקרות בתחום החיוג למספרי "פרימיום" ומספרים הנחזים להיות בחו"ל, הוא אולי ההישג היחיד של שנתו הראשונה של שלמה פילבר כמנכ"ל משרד התקשורת.

מדובר בתחום, שהיה הפקר, שהוביל למעשי מרמה ו"עבודה בעיניים" על קטינים בהיקף אדיר (רק להזכיר פרשיות המכונות תחת שמות שונים דוגמת: פופיק ואיקיוטק), כשמשרד התקשורת נשאר עומד מהצד, אדיש ומטעה את הציבור, תוך שת"פ פסיבי עם מפירי החוק, ובראשן חברות התקשורת, ש"קטפו כסף קל" מהשירותים הבלתי חוקיים הללו, במשך שנים

כעת, הקנס שם קץ לתופעה וגם פרטנר התחייבה למנוע את הישנות התופעה. ממילא כל תחום "מספרי הפרימיום" "קיבל יישור" במכת פטיש על הראש, לקראת סוף 2015. כך, שהיקף המרמה ו"העבודה בעיניים"בתחום שירותי הטלפוניה, הצטמצם למינימום. 

אם שמילה מימון היה נוקט בגישה הנכונה הזו (של הטלת קנסות בגין הפרות צרכניות ממשיות ופוגעות), ומטפל בגולן טלקום מהיום הראשון, שבו היא החלה להפר את החוק, התקנות והרישיון שלה ( וזה קרה מהיום הראשון, שבו גולן טלקום החלה לפעול), לא היינו מגיעים היום למצב, שבו רשתות הסלולר ורמת שירותי הסלולר והאלחוט בישראל הן מתחת לרמה של רוב מדינות ערב ומדינות אפריקה. 

בנוסף, אם היו מטפלים נכון בהפרות החוק בתחום ה-OTT (שירותי טלוויזיה על רשת האינטרנט), לא היינו נגררים כבר למעלה מעשור בחיפוש הרגולציה הנכונה לתחום ה-OTT. יש כאן דוגמה כיצד טיפלו באוסטרליה בשירות OTT, שקיים בישראל ללא כל הפרעה כמעט עשור. גם סלקום מספקת שירות OTT בניגוד לחוק ללא כל הפרעה, מסוף 2014.

קל מאוד להרוס שווקים בעולם התקשורת ולהפוך אותם להפקר. לתקן את הכאוס זה ממש לא קל. זה מה שקרה בעשור האחרון בשוק התקשורת הישראלי, בכמה תחומים. 

זה מה שהיה בתחום החיוג למספרי פרימיום בחו"ל, היה ועדיין קיים בתחום עולם הסלולר ובתחום ה-OTT. כעת, הקנס, שהוטל ע"י שמילה מימון על 012 (פרטנר) ,שם את התחום הזה "על הכוונת" עם הודעה ברורה מצידו של הרגולטור, שההפקרות נגמרה. כך צריך לעשות בכל תחום מופקר, כי כל עם ישראל משלם את תוצאות ההפקרות הזו. 
 
יפה!



 
 
Bookmark and Share