Telecom News - רשת IoT נוספת לזו של Sigfox תכסה את כל ערי ארה"ב עד סוף 2016

רשת IoT נוספת לזו של Sigfox תכסה את כל ערי ארה"ב עד סוף 2016

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> רשת IoT נוספת לזו של Sigfox תכסה את כל ערי ארה"ב עד סוף 2016
חברת Ingenu החליטה להתחרות גם ב-Sigfox הצרפתית, שתכסה עד סוף 2016 כ-100 ערים ברחבי ארה"ב, וגם בחברות הסלולר האמריקאיות, ותפרוס את הפתרון הייחודי שלה, שמבוסס על טכנולוגיה חדשנית, בכל רחבי ארה"ב וגם במדינות רבות אחרות בעולם. מה החידוש המפתיע ש-Ingenu מציגה לשירותי עיר חכמה?
מאת: אבי וייס, 8.6.16, 20:50Ingenu Logo

חברת Ingenu החליטה להיכנס לתחרות בעולם החדש של רשתות IoT ארציות, והיא החלה לפרוס רשתות IoT ברחבי ארה"ב בתכנית שאפתנית ביותר, שמטרתה לכסות את כל הערים המרכזיות ברחבי ארה"ב עד סוף 2017 ולכל המאוחר תחילת 2017.

מדובר בפריסה, שמתחרה "ראש בראש" ב-Sigfox ובחברות הסלולר הגדולות בארה"ב, שנראה כרגע, ש"איחרו את הרכבת" עם טכנולוגיית LTE-based NB-IoT.

ל-Ingenu יש כבר רשתות IoT פעילות ב-25 מדינות, סה"כ 38 רשתות (כולל בארה"ב), שמכסות שטח של 57 אלף מיילים מרובעים, עם מעל ל-9 מיליון מסרים העוברים במערכת ונאספים בענן שלה - כל יום. 

הפתרון של Ingenu מוגן פטנטים ומבוסס על טכנולוגיה מפתיעה וחדשנית בשם Random Phase Multiple Access - RPMA, שמכסה שטח של מעל ל-300 מייל מרובעים מכל בסיס שידור, בתחום התדרים החופשי של 2.4 גיגהרץ. הסבר טכני נוסף מצוי כאן, למי שמתעניין בטכנולוגיה הזו.

לדברי מהנדסי Ingenu, הטכנולוגיה שלהם טובה בהרבה וזולה יותר מכל טכנולוגיה אחרת הקיימת בשוק, ומכסה שטח גדול בהרבה מכל בסיס שידור. כ"כ, הם מזהירים ארגונים ועסקים לא להתפתות אחרי ההצעות של חברות הסלולר הגדולות בארה"ב (ובעולם) לקבל שירותי IoT (או M2M) ברשתות 2G. במסמך המצוי כאן יש הסבר מדוע רשתות 2G של חברות הסלולר סיימו את חייהן ולא מתאימות לעולם ה-IoT, שאנו נמצאים בתחילתו (מחקר על עתיד עולם ה-IoT נמצא בתחתית הכתבה). 

בארה"ב, רק לחברת הסלולר ורייזון יש פתרון עובד ומקיף ל-IoT, שממוקד כרגע במתן מענה לארגונים ולעסקים דוגמת חברות: החשמל, המים והגז. רשת ארצית ל-IoT מווריזון נמצאת כעת בשלבי בנייה. חברות הסלולר האחרות נאבקות בניסיון לסגור את הפער, שנוצר בשוק מול המתחרים החדשים (Sigfox ו-Ingenu ויש עוד), ש"עוקפים בסיבוב" את רשתות הסלולר המסורתיות, במתן מענה מהיר, מקיף וזול ביותר, לכל מי שזקוק לתשתיות IoT ולשירותי "עיר חכמה". 

בניגוד לנעשה בארה"ב כמתואר כאן ובמדינות דרום מזרח אסיה, (וגם בניגוד לנעשה באירופה), בישראל אין כרגע שום תכניות לפרוס רשתות IoT, לא היום, לא מחר ולא בכלל. למה? תשאלו את שלמה פילבר
 



 
 
Bookmark and Share