Telecom News - מחקר: שליש מהמשתמשים מוכנים לנטוש את חבריהם עבור הסמארטפון

מחקר: שליש מהמשתמשים מוכנים לנטוש את חבריהם עבור הסמארטפון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Global >> מחקר: שליש מהמשתמשים מוכנים לנטוש את חבריהם עבור הסמארטפון
מחקר פסיכולוגי: שליש מהמשתמשים מוכנים לנטוש את חבריהם עבור הסמארטפון
מאת: מערכת Telecom News, 8.6.16, 22:19מחקר פסיכולוגי

הסמארטפון הפך ל-digital best friend. עם זאת, בתחום האבטחה, 93% היו מוכנים למסור את הקוד לסמארטפון כאשר התבקשו, תוך יצירת חשיפה מסוכנת לכל המידע האישי והרגיש שלהם. הענקת חשיבות גבוהה יותר לסמארטפונים מאשר לחברים אמיתיים ומכרים, מראה עד כמה חשוב לאבטח את המידע, שמפקידים בהם.
 
ניסוי, שבו התבקשו המשתתפים לדרג אנשים ואובייקטים שונים בחייהם לפי סדר חשיבותם גילה, ש-37.4% מהמשתתפים מדרגים את הסמארטפון שלהם כחשוב יותר או חשוב באותה מידה כמו חבריהם הקרובים. תוצאות הניסוי, שנערך ע"י אוניברסיטת וורצבורג (Würzburg) ונוטינגהאם טרנט (Nottingham Trent), עבור מעבדת קספרסקי הראה, שסמארטפונים יהיו בקרוב חשובים יותר למשתמשים מאשר חבריהם.

מממצאי הסקר עולים עוד הנתונים הבאים:
  • 29.4% מהנשאלים אמרו, שהסמארטפון שלהם חשוב באותה מידה, או חשוב יותר, מאשר הוריהם.
  • 21.2% אמרו, שהסמארטפון שווה, או עולה בחשיבותו, לחשיבות השותפים שלהם לחיים.
  • 16.7% דירגו את הסמארטפון שלהם בקטגוריית החשיבות הגבוהה ביותר, למרות שרק 1.1% אמרו, שהסמארטפון חשוב להם יותר מכל דבר אחר בחיים.
הניסוי ביקש מהמשתתפים למקם תמונות המייצגות אנשים ואובייקטים שונים בחייהם, ביחס לעצמם, על בסיס שרטוט של לוח שחמט. הניסוי גילה, שבעידן בו הסמארטפון הפך ל-,digital best friend מוקמו המשפחה, חברים וחיות מחמד קרוב יותר לנשאל מאשר הסמארטפון שלו, בעוד שרבים אחרים בחיי הנסקרים, כולל אנשים עימם הם עובדים או לומדים מדי יום, מצאו עצמם רחוקים יותר מאשר החבר הדיגיטלי לחיים.

על אף הערך שניתן למכשירים כמקור לבידור, מידע ואחסון נתונים, משתתפים בניסוי משלים לא היססו כאשר התבקשו לשתף את הקוד הסודי של הסמארטפון שלהם, כשהם מייצרים חשיפה מסוכנת לכל המידע האישי והרגיש שלהם. במהלך הניסוי, 93% מהמשתתפים מסרו את הקוד שלהם כאשר התבקשו.

אסטריד קרלוס, פסיכולוגית מדיה באוניברסיטת וורצברג, שהובילה את המחקר: "הסמארטפונים שלנו הם חלק בלתי נפרד מחיינו, והמחקר מביא לכך הוכחה פסיכולוגית. רמת החיבור שלנו עם סמארטפונים, שמזכירה חברות קרובה, משמעותה, שאנו מעניקים רמה עצומה זו של אמון בחפץ דומם – כה גבוהה, שאנו רואים בו חלק קרוב או חשוב יותר בחיינו מאשר אנשים רבים אחרים.

בהינתן הנתונים הללו, אנו מופתעים לראות, שהיה לנו קל מאוד לקבל מהנסקרים את קוד הגישה הסודי שלהם לסמארטפון. ביקשנו מאנשים לשבת בחדר המתנה במשך זמן מסוים, ואז ביקשנו לדעת את גובהם ואת הקוד הסודי. ללא היסוס רב, רוב האנשים מסרו לנו אותו. זה מדאיג, מכיוון שהדבר מצביע על כך שאנו מוכנים להציב את החברים הדיגיטליים שלנו, ואת המידע האצור בהם, בסיכון".
הענקת מאפיינים אנושיים לחפצים דיגיטליים אינה דבר חדש. מחקרים בשנות ה-90 מצאו, שאנשים תיארו מחשבים בתכונות אנושיות כאשר עבדו איתם.

דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי במעבדת קספרסקי התייחס להשלכות האבטחה של חיבור רגשי עם מכשיר: "בהמשך למחקר, שנערך בשנה שעברה לגבי שכחה דיגיטלית, תופעה המצביעה על כך, שאנו שוכחים את המידע, שאנו מפקידים במכשירים שלנו, הניסוי החדש מחזק את ההוכחה לחיבור הרגשי החזק, שיש לנו עם סמארטפונים.

ממצא מעניין נוסף היה, שאנשים מדרגים את הסמארטפונים שלהם בחשיבות גבוהה יותר מאשר מחשבים ניידים או מכשירים אחרים, שמחזיקים מידע דומה, יש תפקיד הסימבולי לסמארטפונים כשותפים דיגיטליים, עם נוכחות תמידית בחיינו. יצירת קשר רגשי עם סמארטפון יכולה להשפיע על קבלת החלטות בכל הנוגע להגנה על המידע המאוחסן בו. אנו כבר יודעים, שאנשים רבים שוכחים לאבטח את הסמארטפון שלהם מאחר והם רואים בו הרחבה של עצמם, והדבר מותיר אותם חשופים לעברייני הסייבר". 
 
נתוני המחקר המלאים - להורדה כאן

מחקר פסיכולוגי



 
 
Bookmark and Share