Telecom News - התקיים מפגש ראשון של סטארטאפים ישראלים עם משקיעים סינים רציניים

התקיים מפגש ראשון של סטארטאפים ישראלים עם משקיעים סינים רציניים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> התקיים מפגש ראשון של סטארטאפים ישראלים עם משקיעים סינים רציניים
התקיים מפגש ראשון של סטארטאפים ישראלים עם משקיעים סינים רציניים
מאת: איריס גולני, 9.6.16, 21:49אדוארדס VADI

במפגש של 20 סטארטאפים ישראלים עם 100 משקיעים סינים משך תשומת לב הרחפן של הסטארטאפ ,Dronomy  שריחף באולם. מנכ"ל הסטארטאפ Newsight Imaging סיפק טיפים ליזמים הנפגשים עם משקיעים סינים.  קובי סימנה, מנכ"ל IVC: "סין כבר לא נתפסת רק כמקור לגיוס הון אלא גם כשוק עם הזדמנויות לרוב החברות הישראליות".  

ב-6-7 ביוני 2016 בת"א, התקיים מפגש China-Israel Hi-tech Investments Forum בהשתתפות יזמים ומפתחים ישראלים וכ-100 יזמים ומשקיעים סינים, שהתעניינו בתחומים: אינטרנט ומובייל, בינה מלאכותית ומציאות מדומה, בריאות דיגיטלית וציוד רפואי וקלינטק. רשימת 20 הסטארטאפים הישראלים, שהציגו פיתוחיהם, מצויה – כאן.

היזמים הישראלים כבר הבינו מזמן, שהשקעה ממשקיעים סיניים או שיתוף פעולה אסטרטגי עשוי לפתוח בפניהם הזדמנות צמיחה גדולת ממדים, שוק בממדים ענקיים הן במובנים ישראליים ובמובנים בינלאומיים.

ובכל זאת, יזמים ישראלים רבים מוצאים עצמם מתוסכלים ממפגשים עם משקיעים סיניים. יזמים טוענים, שברוב המקרים הם מתרשמים ממפגשים כמאוד מוצלחים ובעלי פוטנציאל רב עם תגובות חיוביות והענות רבה מהצד הסיני. אולם, לאחר שמהפגש מסתיים, בעצם לא מתקיימת המשכיות או שמתחיל תהליך איטי עם הרבה סימני שאלה וחוסר בהירות, שלא מתקדם לשום מקום.

גיוס הון ממשקיעים סיניים הוא, ללא ספק, מסע ארוך, מייגע , מתסכל ומאתגר עבור יזמים ישראליים. לכן, התקיים השבוע מפגש China-Israel Hi-tech Investments Forum ביוזמה של חברתVADI  הישראלית, בבעלות סינית מלאה, ששמה לה למטרה לקרב בין סטארטאפים ישראלים לבין משקיעים סינים, שיותר מתאימים לצרכיהם.

Edwards You LYU, (בתמונה למעלה), מנכ"ל VADI: "המשלחת, שהשתתפה במפגש הנוכחי, נבחרה בקפידה וכללה משקיעים בעלי כוונות רציניות בלבד. אנו הגוף היחיד, שיש לו מידע פנים מעמיק על המשקיעים הסינים ולכן הסיכויים להגיע למשקיעים רציניים גבוהים יותר".

Chen Li, מייסדת ושותפה ב-United CapitalZhiland (שותפה של חברת VADI): "למרות ההתעניינות ההולכת וגוברת בטכנולוגיות ישראליות, גם המשקיעים הסיניים זקוקים להנחיה והכוונה. ישראל כיום אינה ברשימת 10 המדינות הראשונות, שבהן סין משקיעה. אחת הסיבות היא, שסינים לא מבינים את סביבת העסקים הישראלית. לא יודעים כיצד להשיג מידע על טרנדים של חדשנות הטובים להשקעה, איך למצוא ערוצי השקעה נכונים וכיצד לנהל את ההשקעה לאחר מכן, לתת ערך מוסף. מחסום נוסף הוא המחסור בגורם, שיכול לעשות due diligence (בדיקת נאותות). בישראל זה מאוד יקר, והמסקנה היא, שחסר גשר כזה, שיקשר את סין וישראל.

גם במפגש זה , פגשתי יזמים ישראלים, שכבר ביקרו בסין , נפגשו עם משקיעים סיניים, ומנהלים בחברות סיניות, זכו להתעניינות בטכנולוגיות שלהם , אפילו זכו לביקורים של סיניים במשרדיהם, אך לא הגיעו לשום שיתוף פעולה או קשר עסקי לו ציפו.

יותר ויותר יזמים ישראלים מבינים, שכדי לפצח את הקוד הסיני, כדאי להם להגיע עם גוף המכיר את התרבות הסינית, מבין את צרכי המשקיעים הסיניים, יכול להמשיך את הקשר מול הסיניים ולנווט עבורם את המבוך הזה הקרא השוק הסיני".  
 
היום הראשון של המפגש סיפק סקירה מעניינת ומקיפה אודות השוק הישראלי במיוחד עבור המשקיעים הסיניים, ע"י דמויות בולטות במשק הישראלי בכלל ובענפי הטכנולוגיה בפרט. 

בין הדוברים היו:

ד"ר יוסי ורדי מנכ"ל International Technologies,
חובב רף ראש אגף קשרי משקיעים ביחידה להשקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה,
זיוה איגר מנהלת היחידה להשקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה,
פרופ' ישראל אומן חתן פרס נובל לכלכלה,
פרופ' יוסף קלפטר נשיא אוניברסיטת ת"א,
עו"ד דניאל גרין שותף במשרד יגאל ארנון ושות',
צ'ן לי מייסדת ונשיאת Zhisland United Capital, שותפה מייסדת בקרן השקעות וממייסדות מאגד החדשנות בבייג'ינג,
ז'או שנג מנכ"ל MICI-Made In China International) ומייסד Silicon Valley Makers Technologies. הוא גם בין מייסדי חברת ואדי,
ד"ר דניאל ז'ונג, משקיע אנג'ל, מייסד ומנכ"ל Makers Technologies,
קובי סימנה מנכ"ל IVC,
שלמה גרדמן, יו"ר פורום מנכ"לי הייטק,
יובל אבני, מנכ"ל Beta O2,
רועי וויסנר, מנכ"ל האצ'יסון-כנרות,
בני סופר, מנכ"ל T3, מוסד הטכניון למחקר ופיתוח,
אורן כוכבי, יזם וסמנכ"ל בקרן TerraLabs Ventures
 
היום השני של המפגש הוקדש למצגות היזמים בהן צפו, שאלו והתעניינו המשקיעים הסיניים. הוצגו מגוון טכנולוגיות בתחומי מובייל ואינטרנט, ציוד רפואי ובריאות דיגיטלית, מציאול מדומה ומציאות רבודה, הגנת הסביבה וקלינטק.

קובי סימנה, מנכ"ל חברת IVC Research Center : "התפיסה כלפי סין השתנתה. סין כבר לא נתפסת רק כמקור לגיוס הון, אלא גם כשוק עם הזדמנויות לרוב החברות הישראליות.  

לפי המגמה, שמסתמנת עד כה, כולל אפריל 2016, אפשר לצפות מה יגיע בהמשך: אנו מצפים, שמספר המשקיעים יגדל אך לא תהיה עלייה דרמטית במספר העסקאות. אנו מאמינים, שמשקיעים סינים יהיו זהירים יותר בחודשים הקרובים.

לגבי השקעות בקרנות ישראליות ע"י משקיעים סיניים, ההעדפה הסינית להשקעה משותפת דרך הקרנות היא ישראליות ברורה. אך אנו צופים, שככל שמשקיעים סיניים יכנסו להשקעות באופן ישיר, ההעדפה הזו לגבי קרנות תרד. אנו צופים, שברוב הקרנות הישראליות שיגייסו ב-2016 יהיה לפחות שותף אחד סיני. כאשר משקיע סיני עושה השקעה בישראל, זה לא סוף הסיפור מבחינתו, הוא ממשיך ברך כלל הלאה. משקיעים שהתחילו דרך השקעה בקרן ממשיכים ומשקיעים לבד. אחרים, קודם רכשו חברה ואח"כ הצטרפו כשותפים בקרן ישראלית.

היקף ההון, שהושקעה בקרנות הון סיכון ישראליות, עלה באופן משמעותי מ-2012, כאשר ב-2015 הושקעו כ- 850 מליון דולרים. ב-2016 אנו צופים מיליארד דולרים כסף סינ,י שיושקע בקרנות ישראליות".

בין ההסטארטאפים שהציגו (הרשימה המלאה- כאן), ניתן לראות רבים בראשית דרכם. למרות שבד"כ טבעי יותר להשיג מימון ראשוני למיזמים בסביבה הקרובה והטבעית, הסטארטאפים הללו בחרו להחשף מול השוק הסיני, מתוך התמקדות בשיתופי פעולה אסטרטגיים, שיוכלו לקדם את הסטארטאפ בפני הקהל הסיני.

אלי אסולין, יזם ומנכ"ל Newsight Imaging המפתחת צ'יפ מצלמה מתקדם הכולל יכולות ניתוח ספקטרלי ועיבוד תמונה ומותאם באופן ספציפי למכשירים רפואיים ואחרים: "בתקופה האחרונה החברה מנסה יותר ויותר להכיר ולחשף לשוק הסיני, השתתפנו במפגשים דומים בארץ ובסין ובכל זאת הרגשנו, שהמפגש הזה היה שונה ויוצא דופן מבחינת הרצינות ושיתוף הפעולה של המשקיעים הסיניים . מתוך ניסיון שלנו בנסיונות חשיפה בשוק הסיני, אני יכול לתת 3 טיפים ליזמים ישראליים במפגש עם הסיניים:
  1. המשקיעים הסיניים בד"כ לא משקיעים בחברות צעירות SeedMoney. אך כמו שיזמים רבים מבינים, החשיפה וההיכרות עם השוק הסיני הם משמעותיים גם לטובת שיתופי פעולה אסטרטגיים, שיוכלו להוביל את החברה ולקדם אותה בשוק הסיני .
  2. נושא התרגום הוא מאוד משמעותי לתקשורת עם הסיניים. אנו תרגמנו את המצגת לסינית. מאחר שאין לנו שליטה והבנה בתרגום הסימולטני, איכותו והאם מעביר את המסר, לפחות תוכן המצגת כתוב בסינית...
  3. בסיום כל מפגש אנו מציגים את פרטי ה-WeChat שלנו. הסיניים סורקים את הברקוד ומתחברים אלינו ברשת וכך קל יותר להמשיך את הקשר לאחר המפגש".
בין המצגות, משך תשומת לב והתעניינות רבה הסטארטאפ Dronomy המפתח את הרחפן האוטונומי הראשון, המיועד לניטור אתרי בנייה.הסטארטאפ הוא בתחילת דרכו, בהובלת היזמים ד"ר גיא רז ואורי אופק , הסטארטאפ כבר פיתח אב טיפוס, שהוצג בהצלחה במהלך המצגת, וריחף באולם.

אורי אופק: "המטרה העקרית בשלב זה להגיע למשקיעים סיניים שהם בעלי חברות בניה או בעלי קשר עסקי עם חברות בניה בסין, כדי לנסות את הרחפן, להמשיך ולפתח ולהגיע לשוק הבניה הגדול ביותר בעולם. אנו ממקדים את הפעילות לטובת חדירה לשוק הסיני, מתוך הבנה, שזה השוק הגלובלי הרלוונטי ביותר עבורנו בשלב זה".

קרדיט צילום: כריזמה פיקסל. 
המפגש
המשתתפים
המשתתפים
מימין לשמאל - אדוארדס יו ליו, שן לי, נבו עלוה. 
מימין לשמאל - פר' יוסף קלפטר, פר' ישראל אומן, אדוארדס יו ליו
מימין לשמאל - אדוארדס יו ליו, שן לי, ד"ר יוסי ורדי, ז'או שנג.



 
 
Bookmark and Share