Telecom News - סקר: 75% מהארגונים נמצאים בסיכון לאירועי סייבר וללא מוכנות מספקת

סקר: 75% מהארגונים נמצאים בסיכון לאירועי סייבר וללא מוכנות מספקת

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר: 75% מהארגונים נמצאים בסיכון לאירועי סייבר וללא מוכנות מספקת
סקר: 75% מהארגונים נמצאים בסיכון לאירועי סייבר וללא מוכנות מספקת לקראתם
מאת: מערכת Telecom News, 16.6.16, 09:54עמית יורן
 
הסקר קיבץ תשובות של 878 משתתפים מארגונים ב-81 מדינות ומ-24 תעשיות.
 
RSA, חטיבת האבטחה של EMC, ספקית של פתרונות אבטחה, ניהול סיכונים ועמידה ברגולציה, פרסמה אמש נתונים מהם עולה, שארגונים, שמשקיעים בטכנולוגיות של איתור ומתן תגובה לאיומי סייבר (detection and response), ערוכים טוב יותר להתמודד מול איומים אלה, מאשר ארגונים, שמשקיעים בפתרונות היקפיים.  תובנות אלו עלו מתוך הסקר השנתי השני לאבטחת הסייבר, שקיימה RSA, ה-RSA Cybersecurity Poverty Index, שקיבץ תשובות של 878 משתתפים מארגונים ב-81 מדינות ומ-24 תעשיות.
 
הסקר מאפשר לבחון עד כמה "בוגרת" תפיסת האבטחה של הארגונים עפ"י סולם המתבסס על ה-NIST Cybersecurity Framework (CSF). משיבי הסקר ביססו את דירוג יכולותיהם על פי נייר העבודה שלCSF , שנוצר משיתוף פעולה של ממשלה ותעשייה, ומספק גישה והנחיות ליישום אבטחת סייבר על בסיס סטנדרטים ונהלים קיימים להפחתת סכנות סייבר. המשיבים דרגו עצמם עפ"י 5 פונקציות, שהגדיר ה-CSF: זיהוי, הגנה, גילוי, תגובה והתאוששות, כאשר הציונים שנתנו לעצמם נעו בין היעדר מוחלט של יכולות בתחום לבין יכולות מתקדמות מאוד.
 
מהסקר עולה, ש-75% ממשתתפי הסקר מצויים בסיכון לאירועי סייבר ויכולות התגובה שלהם אינן מפותחות דיין. כמעט מחצית מהארגונים שנסקרו טענו, שיכולות התגובה שלהם "לא קיימות" או "מיושמות לפי דרישה". אולם, מהסקר עולה גם, שלאחר שמתרחש אירוע סייבר הגורם לפגיעה בעסקיהם, הארגונים מאיצים את תהליכי ההתמגנות שלהם מפני נזקי סייבר. תובנה נוספת מהסקר היא, שהארגונים מתקשים בשיפור יכולות אבטחת הסייבר שלהם, מכיוון שהם אינם מבינים כיצד אירוע סייבר עלול להשפיע על פעילותם.
 
המציאות מוכיחה, שחברות נוטות לדחות השקעות באבטחת סייבר, עד שהן חוות פגיעה כואבת. בנוסף, ממצאי הסקר תומכים בהנחה, לפיה חברות המסתמכות על "הגנה היקפית" כפילוסופיית הסייבר שלהן, מתקשות לאתר פעילות עוינת, ומשאביהן חשופים יותר. 65% מהארגונים החווים ומאתרים אירועי אבטחה תכופים, הם בעלי יכולות אבטחה ופיתוח מתקדמות. נתון זה משקף את העובדה, שארגונים, שעוסקים דרך קבע באירועי אבטחת סייבר, מאיצים מהלכים המחזקים את תוכניות האבטחה שלהם, ותכניות אלו, בסופו של דבר, מספקות להם יכולות אבטחה בוגרות יותר.
 
בסקר הנוכחי ניכרת עליה במספר הארגונים להם תוכניות אבטחת מידע בוגרות - מספר הארגונים, שדיווח על "יכולות מתקדמות" (הסיווג הגבוה ביותר) בתחום זה, עלה מ-4.9% ל-7.4%. למרות זאת, תפיסת המוכנות האישית הכוללת של כלל הארגונים ממשיכה לפגר (75% לא רואות את עצמן כמוכנות).
 
הסקר הראה גם, שארגונים עדיין מתקשים לנקוט בצעדים לשיפור אבטחה ואיתור סיכונים. 45% מהנסקרים טענו, שהיכולת לאסוף ,להעריך ולנתח סיכוני סייבר בארגונם "לא קיימות" או "מיושמות לפי דרישה", לעומת 24% שדיווחו, שהם כן בעלי יכולות אלו. אי היכולת לכמת את הסכנות והשפעתן על הארגון, מקשה על תעדוף ההשקעה לצורך שיפור מערך האבטחה לקראת סכנות עתידיות.
 
פילוח ע"פ ענפי תעשיה מראה, שארגונים ממשלתיים וארגונים בתחום האנרגיה דורגו במקום הנמוך ביותר עם 18% מהנשאלים בלבד, שדיווחו על יכולות אבטחה מתקדמות או מפותחות. ארגוני תעופה ותעשיות צבאיות זכו בדירוג הגבוה ביותר עם 39%. ארגונים פיננסיים, שנחשבים למובילי תעשייה בתחום, לאור תקיפות הסייבר הרבות, שהם מתמודדים עמם, דורגו עם רק 26% מהנשאלים שסבורים, שארגונם מוכן לאיומי אבטחה, לעומת 33% בשנה שעברה.
 
עמית יורן, (בתמונה למעלה), נשיא RSA: "סקר זה מספק הוכחה ממשית לכך, שארגונים מכל הגדלים, בכל התעשיות, מכל אזור בעולם חשים, שאינם מוכנים לאיומים עמם הם מתמודדים. אנו צריכים לשנות את הדרך בה אנו חושבים על אבטחה. פחות מיקוד בטכנולוגיות מניעה ויותר פיתוח של אסטרטגיה בטכנולוגיות של איתור ומתן תגובה לאיומי סייבר. על הארגונים להציב מטרות בהקדם, לבנות אסטרטגיה מקיפה ולא לחכות לאירוע אבטחה, שיכפה עליהם לפעול".
 
 
 



 
 
Bookmark and Share