Telecom News - 38% מארגונים פיננסים לא מבחינים בין התקפה לבין פעילות רגילה של משתמש

38% מארגונים פיננסים לא מבחינים בין התקפה לבין פעילות רגילה של משתמש

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> 38% מארגונים פיננסים לא מבחינים בין התקפה לבין פעילות רגילה של משתמש
38% מהארגונים הפיננסים לא מבחינים בין התקפה לבין פעילות רגילה של משתמש
מאת: מערכת Telecom News, 16.6.16, 19:34
 
בסקר נמצא, שכחצי מהארגונים, שפעילים בתחום התשלומים האלקטרוניים, משתמשים בפתרונות, שאינם ייעודיים. כך, שעפ"י הסטטיסטיקה הם פגיעים להונאות, ומקבלים אחוז גבוה של התראות שגויות.
 
סקר, שערכו מעבדת קספרסקי וחברת ,B2B חשף, שבנקים וחברות העוסקות בתשלומים מתקשים לנהל הונאות פיננסיות מקוונות בעולם של טכנולוגיות ההופכות למקושרות ומורכבות יותר. למרבה ההפתעה, 38% מהארגונים מודים, שקשה להם יותר ויותר להבחין האם פעולה המבוצעת היא חלק מהונאה או מפעילות אמיתית.
 
הזינוק בתשלומים מקוונים, בשילוב פיתוח של טכנולוגיות חדשות ושינוי בצרכים העסקיים של ארגונים, מחייבים  חברות לשפר את יעילות התהליכים העסקיים שלהם בשנים האחרונות . במקרים רבים, הדבר מושג באמצעות הטמעת מערכות e-flow לאינטראקציה עם ספקים, לקוחות וכו'. תשלומים מקוונים מכל הסוגים הפכו לכה נפוצים עד שעסקים לא יכולים להימנע לחלוטין מעסקאות אלקטרוניות.
 
בעוד חברות נטמעות יותר בסביבות דיגיטליות, הבטחת המשכיות עסקית והגנה מפני איומי סייבר הופכות לחיוניות. בעוד שמספר הפעולות המקוונות מתרחב, כך גם רמת ההונאות ברשת, כש-50% מהארגונים הפיננסים, שנסקרו, מאמינים, שהונאות פיננסיות נמצאות במגמת עליה. ברור, שגופים פיננסים צריכים לעשות כל מאמץ כדי להגן על העסקים והלקוחות שלהם מפני עברייני סייבר.
 
מהסקר עולה עוד, ש-41% מהעסקים הטמיעו פתרונות אבטחת סייבר מקומיים כדי למזער סיכונים, ו-45% מסתמכים על פתרונות צד ג' מהבנק שלהם. עדיין, 46% מהחברות הטמיעו באופן חלקי בלבד או שלא הטמיעו כלל פתרון נגד הונאות פיננסיות. בין הארגונים הפיננסים, רק ל- 57% יש פתרון אבטחה נגד הונאות.
 
עפ"י ממצאים אלה, כחצי מהארגונים, שפעילים בתחום התשלומים האלקטרוניים, משתמשים בפתרונות, שאינם ייעודיים. כך, שעפ"י הסטטיסטיקה הם פגיעים להונאות, ומקבלים אחוז גבוה של התראות שגויות. יש לציין, ששימוש שאינו נכון במערכות אבטחה יכול להוביל לחסימת עסקה. חשוב גם לציין, שחריגה של תשלומים יכולה להוביל לאובדן לקוחות, ובסופו של דבר, של רווחים. לכן, מדובר בבעיה חמורה עבור כל עסק. הונאה אינה רק בעיה בפני עצמה, ארגונים פיננסים צריכים להפחית את מספר ההתראות השגויות במערכות שלהם, ולספק את שירות הלקוח הטוב ביותר.
 
רוס הוגאן, ראש תחום  מניעת הונאה, מעבדת קספרסקי: "בהינתן התחרות האגרסיבית בשוק השירותים הפיננסים, והשיבוש העצום, שגורמים בשוק ספקים חדשים, יחסי אמון בין לקוחות וגופים פיננסים הם גורם משמעותי בצמיחה ארוכת הטווח של כל חברה. התלות ההדדית ביחסים הדיגיטליים בין כל השחקנים בשוק השירותים הפיננסי, משמעותה, שאם ארגון בודד בשרשרת הערך חווה בעיות שירות דיגיטלי (בין אם בגלל הונאה, פריצה או התקפת סייבר), הנזק יכול להתפשט במהירות לארגונים נוספים באותה שרשרת שירות. בעוד שהביקוש הגבוה גם כך לעסקאות פיננסיות ברשת ממשיך לצמוח, כל החברות (הפלטפורמות הפונות ללקוחות, התשתית, הנתונים והעובדים) צריכות להיות מאובטחות וערוכות לפעולה. לכן חיוני להשתמש בפתרון מניעת הונאה ייעודי, שיספק ללקוחות  את השירות הנוח והבטוח שאפשר".
 
מומלץ, שבנקים ושירותי תשלומים ישתמשו בשיטה מקוונת להגנה מפני הונאות, כדי להגן על לקוחותיהם בפתרונות שכזה המספקים הגנה רב שכבתית לבנקאות ניידת ומקוונת וכוללים כלים לבקרת איומים המותקנים במכשירי הלקוח, ורכיבים בצד השרת הממוקמים בתשתית המידע של הבנק. 

סקר



 
 
Bookmark and Share