Telecom News - הטכנולוגיות שתובלנה בשנתיים הקרובות 2016-2017

הטכנולוגיות שתובלנה בשנתיים הקרובות 2016-2017

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הטכנולוגיות שתובלנה בשנתיים הקרובות 2016-2017
הטכנולוגיות שתובלנה בשנתיים הקרובות 2016-2017
מאת: אילן יהושע, 18.6.16, 17:32אילן יהושוע

המציאות החדשה של עולם ה-IT מתייחסת לתחומים מרכזיים, בהם ארכיטקטורות ופלטפורמות טכנולוגיות חייבות להשתנות ולהתקדם כל הזמן כדי לתמוך בעולם העסקים הדיגיטליים. נדרש שיפור תמידי בהקצאת משאבים, בדינמיות של מערכות ה-IT והעלאה של רמת האבטחה.
 
מהן הטכנולוגיות שתובלנה אותנו ב-2016-2017?

אינטרנט של דברים (IoT)
אינטרנט של דברים (Internet of Things) נמצא מאחורי רשת היישומים וארכיטקטורה מוכוונת שירותים. הטכנולוגיות והתקנים בפלטפורמת IoT פותחו כדי ליצור בסיס, בקרה, ניהול ואבטחת יחידות קצה. הפלטפורמות צוברות נתונים מיחידות הקצה מאחורי הקלעים מבחינת טכנולוגית וארכיטקטונית כדי להפוך את IoT למציאות. ה-IoT הוא חלק בלתי נפרד מהרשת הדיגיטלית.

הענן הנייד וההיברידי
ארגונים צריכים להיות מסוגלים להגיב במהירות רבה יותר כדי להיות תחרותיים יותר, במיוחד כאשר חברות קטנות וזריזות מתחילות להיכנס לתוך המרחב שלהם. לכן, יותר עסקים יבחרו בפריסת ענן היברידי כדי שיוכלו לעבור במהירות ובצורה חסכונית בין סביבות עבודה ציבוריות ופרטיות ולהגדיל את מהירות תגובתם, תוך הפחתת העלות של פיתוח מוצרים ושירותים חדשים.

הביקוש לעבודה דרך מכשירים ניידים והגישה של הבא עמך את מכשירך (BYOD – Bring Your Own Device) ימשיכו לגבור ולתפוס תאוצה. לכן עסקים חייבים להתקדם מהר יותר כדי לצייד את העובדים בכלים הניידים הנכונים.

אבטחת מידע כמובילת סדר יום כפי שציינתי בפסקה מעלה, גישת ה-BYOD לא מראה סימני האטה. כך, שכל נושא אבטחת מכשירי הקצה עדיין תהיה בראש סדר העדיפויות השנה ובשנה הבאה. משתמשים צריכים להיות מסוגלים לגשת לכל הנתונים והיישומים שלהם בכל מכשיר לפי בחירתם, אך מערכת ה-IT צריכה להיות מסוגלת לנהל את זה בצורה בטוחה.

אפליקציות ארגוניות הופכות למוצרי צריכה אפליקציות לצרכן מספקות חוויות משתמש מהירות ואינטואיטיביות, שיכולות למנף את הכמויות האדירות של הנתונים השמורים בענן, כדי לייצר תובנות רבות ערך, כגון התאמת זמנים במפות גוגל במטרה להימנע מפקקים. מחלקות ה-IT החלו ליישם טכנולוגיות אלו בתהליכים עסקיים, והשנה אנו עומדים לראות גידול בהשקעות כדי לשלב בצורה טובה יותר נתונים מבוזרים (Big Data) עם נתונים ארגוניים קיימים.

וירטואליזציה של הרשת כטכנולוגיה מרכזית ההבנה, שניתן לשים חומת אש (Firewall) בכל מחשב במרכז הנתונים הווירטואלי בתוספת מדיניות קלה לניהול של תנועת כל אורח במרכז הנתונים, תהוונה גורמים מושכים במיוחד לאותם מנהלים ככל שנושא אבטחת מאגרי המידע ימשיך לעלות על סדר היום.
 
הטכנולוגיה כבר לא רק בידי מחלקות ה-IT
ככל שעובדים מתמצאים יותר בטכנולוגיה, ההחלטות הטכנולוגיות תתחלנה בהדרגה להתקבל ולהתבצע מחוץ למחלקת ה-IT. אנו נראה מנהלי שיווק בכירים מקבלים החלטות על רכישת טכנולוגיית ענן לתמיכה בשירותים עסקיים ויישומים חדשים בדיוק כמו המנמ"רים ולא פחות מהם. הדרך היחידה עבור מחלקות ה-IT לקבל חשיפה טובה יותר ושליטה על ההוצאות היא להגדיל את המהירות, שבה הן יכולות לספק שירותי IT.

ה-IT יהפוך להיות יותר מוגדר תוכנה
כיום, עסקים רבים צריכים להפעיל את מערכת ההפעלה חלונות על מכשירי הקצה שלהם. בסביבה וירטואלית, ארגונים עדיין יכולים להריץ את מערכת חלונות על מכשירי הקצה אם זה ממש הכרחי, אך הם גם יכולים להעביר יישומים לענן באמצעות דפדפן ולא באמצעות עותק מקומי של חלונות. הבעיות רק הולכות ומחמירות כאשר מאגרי נתונים מסורתיים נוקשים מדי מכדי להתמודד עם שינוי ומורכבות מהירים.

עקרונות הווירטואליזציה, שמשמשים לשינוי צורת המחשוב, צריכים כעת להיות מורחבים לכל התחומים של מאגרי הנתונים ומנוהלים אוטומטית ע"י תוכנה או ע"י מאגר נתונים מוגדר תוכנה. אלה הן אבני היסוד האידיאליות לבניית עננים היברידיים, כפי שהזכרתי קודם לכן, שהביקוש להם כלל לא יהיה מוטל בספק. היתרונות הם שיפור דרמטי בזריזות, בשליטה ובבחירה שיש למנהלי מערכות מידע ולמנהלים כאחד, עם הקצאת יישומים, זמינות ועוד.

סדר היום הדיגיטלי כמניע אסטרטגיה ארגונית
היכולת לעשות שימוש בנתונים דיגיטליים, בין אם זה בערוצים חברתיים, מערכות CRM, ספקים או במערכות הפנימיות, עומדת להיות חלק חיוני בהצלחה הכוללת של הארגונים במהלך השנה הזו וגם לאחריה. לכן, התפקיד החדש של מנהל הדיגיטל הראשי נהפך לחיוני יותר ויותר, מכיוון שאותו בעל תפקיד יהיה מסוגל לספק תובנות כיצד שימוש בנתונים דיגיטליים יכול להביא לתוצאות עסקיות חיוביות יותר ואולי הדבר החשוב ביותר: אותו מנהל דיגיטל ראשי יהיה איש הקשר החיוני בין מחלקת ה-IT לבין מחלקות מפתח אחרות בארגון כגון שיווק ומשאבי אנוש.
 
קשרי לקוחות נשענים יותר על שירות עצמי

הערך המוסף של מערך תמיכה לשירות הלקוחות הופך להיות פחות גלוי ככל שהספקים משקיעים יותר במערכות טכנולוגיות המאפשרות ללקוחות לשרת את עצמם. כתוצאה מכך, ספקים צריכים לפתח אסטרטגיות לשיפור חוויית הלקוח בדרך שתאפשר אימוץ מלא של המוצרים שלהם. עליהם יהיה לשמור במכוון על החלק האנושי של מתן השירות כדי להתגבר על המחסור בקשר אישי הנוצר מפתרונות טכניים יתר על המידה ולשלב ערוצים הזוכים לשביעות רצון גבוהה מצד הלקוחות, כגון שיחות וידאו.
 
מאת: אילן יהושע, יוני 2016.
מנכ"ל ARROW ECS ישראל
 
עתיד
 



 
 
Bookmark and Share