Telecom News - הבדיחה ששמה "שינוי ארגוני" במשרד התקשורת נמצאת במצב גסיסה

הבדיחה ששמה "שינוי ארגוני" במשרד התקשורת נמצאת במצב גסיסה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הבדיחה ששמה "שינוי ארגוני" במשרד התקשורת נמצאת במצב גסיסה
ב-10.5.16 מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) הכריז בפאתוס אודות התכנית האסטרטגית של המשרד ובמרכזה "שינוי ארגוני" מקיף ("משרד התקשורת עם הפנים לעתיד"). במציאות, התכנית הזו נדחתה לפחות בחצי שנה והיא במצב של "מוות קליני" עם סיכויים נמוכים למימוש. 
מאת: אבי וייס, 23.6.16, 12:00שלמה פילבר

בתחילת מאי 2016 מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה) פרסם (כאן) הודעה וכל העיתונות עשתה Cut & Paste להצהרות הבומבסטיות הללו, שכללו מילים מפוצצות דוגמת: IoT, סייבר, 5G ו- Smart City, דהיינו: כל הנושאים שאין, לא היו ולא יהיו במשרד התקשורת הישראלי, בטווח הזמן הנראה לעין.

כ"כ, יצאה הודעה נוספת (כאן) אודות "הכנת הקרקע" ליישום התכניות עם המילים המפוצצות הללו, מונחים, שהפקידה של שלמה פילבר אספה, ככל הנראה, בחיפוש ב-Google Search. 

במרכז המהפכה "המדהימה" הזו, עמד נושא "השינוי הארגוני" במשרד התקשורת, שעוסקים בו כבר כ-5 שנים. אני אפילו סימנתי והמלצתי מי אמור "לעוף" או ללכת לבד הביתה, בגלל "השינוי הארגוני" המהפכני הזה.

שני בעלי תפקידים בכירים במשרד התקשורת לקחו את העניין הזה יותר מדי ברצינות והתפטרו (אחד מהם היה ברשימת המומלצים על ידי להתפטר) והם:
  • מנהל אגף חירום וביטחון: איתן שטיינר.
  • המדען הראשי - ד"ר אמיר אדלר (כיהן מעט מאוד זמן בתפקיד). 
התכנית ל"שינוי ארגוני" כללה גם "שפיכת כסף" "בלי הכרה". אחרי שמשרד התקשורת שפך 663 אלף ש"ח (בלי מע"מ) על חברת הייעוץ רותם אסטרטגיות, ב"פטור ממכרז", שבוצע בהליך סודי ע"י המנכ"ל הקודים (אבי ברגר), ביקש המנכ"ל הנוכחי (שלמה פילבר) עוד 400 אלף ש"ח ב"פטור ממכרז" עבור רותם אסטרטגיות, כדי ליישם את התכניות, שהיא כתבה, בדבר השינויים הארגוניים הבומבסטיים, שהמנכ"ל הכריז עליהם לכל עם ישראל ב-10.5.16.

אולם, משרד האוצר כבר הבין, ש"עובדים עליו", ולא אישר את התוספת המבוקשת של 400 אלף ש"ח, ולאחר ויכוחים אושרה לבסוף תוספת של 50 אלף ש"ח (בלי מע"מ) לרותם אסטרטגיות, עד סוף 2016. זאת, לצורך ביצוע היישום "השינוי הארגוני", שבינתיים נדחה בחצי שנה ונכנס כעת למצב של "מוות קליני" ותככים פנימיים. 

לאור העובדה, שלפתע היועמ"ש (ד"ר אביחי מנדלבליט) "התחלק על השכל" והחליט להפוך את ביבי נתניהו משר התקשורת לשר הדואר  (בניגוד למפורסם באתר משרד התקשורת, יש בעלי תפקידים ברשימת בעלי התפקידים הבכירים במשרד, שלא קיימים במציאות, מלבד שני בעלי התפקידים, שכבר ציינתי לעיל שהתפטרו, למשל סמנכ"ל בכיר דואר, כך שביבי יכול למלא את תפקידם בלי כל קושי), וכך נולד לו הצורך למנות שר תקשורת אחר, כדי להמשיך ולקיים את המסורת של "קשרי הון-שלטון" ולהמשיך לקבל החלטות בשוק התקשורת. 

מכאן אני מציג את התחזיות העדכניות שלי בעניין "המהפכה המדהימה" של שלמה פילבר:
  • אחרי יותר משנה עם קרוב לאפס הישגים (רק לקנא מול רשימת ההישגים של מנכ"ל אחר קודם במשרד התקשורת, שסקרנו לאחרונה את פועלו: אורי אולניק ז"ל), כל שר תקשורת מחליף שלא יהיה, יגלה חיש מהר, ששלמה פילבר הוא לא יותר מ"טייס חלל", שלא מבין מימינו ומשמאלו ואין בו שום ערך. לכן, "השינוי הארגוני" היחיד אולי שיכול להיות בחצי השנה הקרובה: שלמה פילבר ייפרד מכיסאו ...  
  • כל התכניות של משרד התקשורת, שכבר נדחו ל-2018, יידחו עוד יותר. משרד התקשורת, שלא מסוגל לעבור מעידן הפקס ולמלא את החלטת הממשלה לעבור לדוא"ל, לא מסוגל לבצע דבר אחד נכון. אפילו את המנמ"ר העיפו, כי המסכן רצה (בתמימותו) לקדם את תחום המחשוב במשרד. 
  • לא יהיה מנוס אלא להקים ועדת חקירה ממלכתית, כדי לבדוק את ההתרסקות של שוק הסלולר ושוק הסיבים לבתים (Unlimited), התרסקות, שהחלה בגלל התרגילים הלא הגיוניים ברגולציה של השר משה כחלון (ויד ימינו, טייס החלל עדן בר-טל), ושהחמירו תחת הצמד ההרסני גלעד ארדן ואבי ברגר. החלום של פרטנר לפרוס סיבים ברחבי הארץ נשמע נחמד, אבל אין לו שום קשר לאיזו מציאות שאני מכיר. 
  • שלמה פילבר לא עשה נזקים מכוונים לשוק התקשורת (כמו שני קודמיו), הוא פשוט לא יודע מה לעשות, מלבד לשמור על "שקט תעשייתי" מדומה, להפריח "ספינים" באוויר בלי סוף (כי הוא מניח ובצדק, שהעיתונות מטומטמת) ולהחביא הכל (ממש הכל) תחת מעטה של סודיות. 
  • לכן גם הסיכויים, שייצא משהו מדו"ח "ועדת פילבר" בענין הטלוויזיה, הם בדיוק כמו הסיכויים, שאני אגיע השנה לירח בטיסה ישירה של אל-על. 
מוות קליני



 
 
Bookmark and Share