Telecom News - 10 טיפים לעסק לחיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב

10 טיפים לעסק לחיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> 10 טיפים לעסק לחיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב
10 טיפים לעסק לחיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב
 מאת: מיכאל פנחס, 10.7.16, 06:40מיכאל פנחס
 
עסקים וארגונים רבים בישראל מחפשים חיסכון בהוצאות התקשורת שלהם. 10 טיפים, שיחסכו לכל עסק אלפי ₪ בחודש באופן מיידי.
 
הוצאות התקשורת (החל מעלויות רשת התקשורת, דרך שירותי האינטרנט והטלפוניה וכלה במרכזיות ושירותי טלפוניה סלולריים), הם חלק נכבד, שגדל והולך בסעיפי ההוצאה של עסקים וארגונים בישראל (בניגוד לנעשה בעולם, בו ההוצאות העסקיות יורדות). עסקים רבים מתלבטים כיצד ניתן לחסוך בהוצאות ועדיין להישאר תחרותיים ויעילים עם יכולת לתפקד ולספק מענה ללקוחות (ולשותפים ולעובדים) בסביבה הדינמית והתחרותית בה אנו מצויים במאה ה-21. 
 
אנשים פרטיים התרגלו מזמן לחבילות תקשורת זולות (במיוחד המדובר בעולם הנייד) של ,Fixed Price שבהן "הכל כלול". אולם, במגזר העסקי המצב אינו כזה, למרות שלא מעט עסקים קטנים ואף בינוניים החלו להתחזות ללקוחות פרטיים, כדי לקבל חבילות תקשורת סלולריות זולות. אולם, זה לא פותר את כל בעיית הוצאות המחשוב והתקשורת של העסקים.
 
לכן, ריכזתי כאן 10 טיפים מעשיים, שיחסכו לכל בעל עסק המון כסף:

1) האם אתם שולחים מסרונים (SMS) בכמויות (בהנחה שמקבלי המסרונים הסכימו לקבלם, בהתאם לתנאי "חוק הספאם")? יש ספקים רבים למסרונים בכמויות בשוק, אבל כמעט כולם יקרים (יחסית). לכן, מומלץ להסתכל על 2 ספקי שירותיSMS  בכמויות: 1) בזק, מספקת בשירות BSMS חבילת 1,000 SMS לחודש ב-39 ₪ לחודש וחבילת 2,000 SMS לחודש ב-59 ₪ לחודש. 2) חברת טלזר-019 מספקת מסרון במחיר המדהים של 1 אג' למסרון (דהיינו: אלף מסרונים עולים 10 ₪). אין התחייבות ואפשר לקבל עוד הנחה על כמויות ממש גדולות. הכל נעשה בענן של טלזר-019 בפורטל קל וידידותי לתפעול.

2) האם אתם עומדים בקשר הדוק עם לקוחות, ספקים ושותפים ברחבי העולם ומשלמים המון על שיחות בינלאומיות? ניתן לחסוך המון כסף אם מפסיקים להשתמש במערכת הטלפוניה הבינלאומית של ספקי הטלפוניה הבינלאומית הקיימים בישראל. מומלץ להסתכל על פתרון "מספרים וירטואליים", שניתן לרכוש למשל בכ-60 מדינות בעולם מ-Hallo 015. השירות מאפשר לעסקים לקבל מספר מקומי בארץ היעד של העסק. בצורה הזו יכולים הלקוחות (או השותפים והספקים) להתקשר למספר מקומי בארצם, בקלות ובעלות שיחה מקומית, והשיחה מנותבת ע"י Hallo 015 אל העסק כאן בישראל, וכל זאת בעלויות נמוכות. במסגרת השירות מציעה החברה מספרים בצפון אמריקה בעלות של 1 עד 2 דולרים לחודש ובאירופה ב-2 עד 4 דולרים לחודש, כאשר השיחות מתומחרות במודל של "דיברת שילמת", במסגרתו משלמים אך ורק על השיחות המתקיימות ואין צורך לרכוש חבילת דקות או להתחייב לטווחי זמן ארוכים. דקת שיחה עולה 1 סנט בניתוב ליעד קווי בישראל ועד 3 סנט לניתוב ליעד סלולרי בישראל. ההרשמה מקוונת ונעשית באופן מיידי דרך אתר החברה בענן. ניתן להקליט שיחות כחלק מהשירות. הרישום לשירות עולה 1 דולר (חד פעמי).  

3) האם אתם משלמים הרבה על שיחות טלפוניה בכל העולם עם לקוחות, ספקים ושותפים, ביעדים שמשתנים כל הזמן ב-2 הצדדים (דהיינו: פתרון של "מספרים וירטואליים" בינלאומיים לא מספק)? יש כמה פתרונות לחסכון: 1) אפשר לעבור לשירות סקייפ עסקי (מבית מיקרוסופט), החיסכון כאן ברור ומידי, ובמיוחד, שהשיחות לכל העולם בתוך הרשת הן בחינם וללא הגבלת זמן. 2) אפשר להשתמש בשירות Hangout (שירות של גולגל המתחרה בסקייפ). 3) אפשר להשתמש בשירות WhatsApp עסקי (מבית פייסבוק), גם כן שירות מתחרה בסקייפ. יש עוד יישומים פופולריים כאלה, למשל Viber, או WeChat, אפליקציות, שמאוד פופולריות בחלקים נרחבים בעולם ובמיוחד באסיה ויש להן גרסה עסקית. יש עוד יישומים מתחרים פחות מוכרים. מומלץ להתייעץ עם מומחה בטרם הבחירה בפלטפורמה המתאימה לעסק, שתביא את החיסכון המרבי, כתלות ביעדי השיחות הבינלאומיות.

4) האם אתם זקוקים לפס רחב לאינטרנט א-סימטרי וזול יותר מ-100 מגה (שזה חיבור מכסימלי ב-DSL של בזק, בקצב לא מובטח)? למה שלא תנסו את החיבור של 500 מגה בהוט? מדובר בחיבור של 500 מגה בערוץ היורד ו-10 מגה בערוץ העולה, מבוסס סיבים של הוט בקצב מובטח, שהוא כרגע השירות האטרקטיבי ביותר ברוחב הפס הזה שיש בשוק. המחיר של חיבור 500 מגה בהוט הוא 279 ₪ לחודש המוצע במבצע ללא עלות התקנה. כ"כ, הוט מציעה חבילות משולבות המותאמות לצרכי הלקוחות. למשל: חיבור של 500 מגה + 4 קווי טלפון עם 4,000 דקות שיחה בחודש בעלות של 399 ₪ לחודש. אין למתחרות הוותיקות בהוט בשוק התקשורת הצעות כאלו.

5) האם אתם משלמים הרבה על שירותי כוכביות ומספרים מקוצרים? זה נגמר. תוכלו לנייד את המספרים הללו לכל ספק תקשורת. ניתן לחסוך עד 1,500 ₪ לחודש (18,000 אלף ₪ בשנה!) אם מעבירים את הכוכביות למשל לבזק, שמציעה במחיר של 249 ש"ח לחודש, לקבל את השירות דרכם (ולא דרך אחד מספקי הכוכביות הקיימים בשוק).

6) האם אתם משלמים הרבה כסף על חיבורי נל"ן (מכל סוגים)? למה שלא תעברו לשירות  IPVPN, שהוא כרגע השירות המאובטח והשריד הזול והטוב ביותר הקיים לעסקים בישראל? כיום, שירות IPVPN עם פרוטוקול MPLS (המכונה לעיתים גם בשם VPRN) הוא השירות המועדף והמומלץ לעסקים בכל סדר גודל לצרכים הבאים: חיבור תמסורת ל-Data Centers, שירותי ענן, חיבור סניפים ולשותפים בשרשרת הערך, ועוד. כל זאת, בגלל רמת האבטחה והשרידות של סוג החיבורים הזה, קלות הפעלתם והמחיר הנוח של החיבור.

7) האם אתם משלמים הרבה כסף על שירותי המרכזיה שלכם (בין מקומית ובין ב-Hosted אצל ספק התקשורת בתצורת IP-Centrex)? הגיעה העת לעבור לשירותי ענן. יש תחרות עצומה בשוק ומחיר שירות טלפוני מלא בענן (כולל כל היכולות) עולה סביב ה-8.5 ₪ לפורט לחודש. יש מתחרים רבים ונציין רק את הבולטים: מיקרוסופט Lync, תדיראן טלקום (Aeonix), בינת עסקים, אלקטל-לוסנט-ארגונים, Hallo-015, טלזר-019, וויספין ועוד. בחלק ניכר מהספקים ניתן לרכוש את השירות בענן ישירות בפורטל שירות מאוד קל לשימוש (ובחלק הרכישה נעשית דרך אינטגרטור - מפיץ מורשה, שמכין פורטל שירות לעסק לפי צרכיו).

8) האם נמאס לכם מחיוג דרך תפריטים (IVR)? עברו לחיוג קולי. פתרון מוביל הוא VocaNOM של אודיוקודס, שיכול לחסוך גם במרכזניות וגם לשפר את הקשר עם כולם ובמיוחד עם המחייגים לקבל שירות מהעסק.

9) האם יש לכם כמה רשתות מקומיות בעסק (לרבות טלפוניה) ואתם משלמים פעמיים או שלוש כדי לתחזק כל רשת בנפרד? למה שלא תעברו ל"רשת כבילה אחודה"? יש כמה פתרונות בשוק ובכללם: MoCa, HomePlug, G.hn ועוד. אולם, רשת אתרנט (עם יכולת הרחבה ל-PoE = Power over Ethernet) היא האופציה הזולה והמועדפת.

10) האם אתם מעוניינים בתקשורת ניידת בלי לשלם המון כסף לחברת הסלולר? ניתן להוסיף רשת WiFi כדי לאפשר תקשורת ניידת גם בתוך העסק וגם בסביבתו הקרובה. רשתות WiFi של היום מאוד מתקדמות ומספקות גם שירותים עסקיים נלווים דוגמת "זיהוי מיקום" וקישור ל"מצלמות אבטחה".  

סיכום:
הגיעה העת לצמצם את הוצאות התקשורת של העסק וזה ניתן לביצוע מיידי. הבאתי כאן רק 10 טיפים לחיסכון. אולם, יש עוד הרבה טיפים, בכל פינה, החל בתחום מחירי טלפוני IP, שעל השולחן העסקי, וכלה בווירטואליזציה של מערכות המחשוב וה-Contact Center, ומומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרון מתאים מהספק המתאים, בכל תחום.
 
עולם התקשורת נע מהר קדימה, והכוח עבר לידי הלקוחות, גם העסקיים. אין כל סיבה, שבתחום שירותי תשתיות התקשורת, העסקים, העובדים והמנהלים יישארו עם מערכות ישנות וטלפונים שולחניים של המאה הקודמת, עם תשתיות תקשורת כפולות ויקרות, כשכל הלקוחות שלהם (וגם הם עצמם), מסתובבים עם סמארטפונים וטאבלטים מתקדמים בידם, שמחוברים באופן שקוף למגוון שירותי ענן, ומצפים לקבל שירות המתאים לעידן הדיגיטלי בו אנו חיים.
 
יחד עם זאת, אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות המוצהרות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, יולי 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
טיפים לחיסכון
 



 
 
Bookmark and Share