Telecom News - אטארי רוצה לחדש את זוהרה במוצרי IoT מגניבים בחיבור רשת של Sigfox

אטארי רוצה לחדש את זוהרה במוצרי IoT מגניבים בחיבור רשת של Sigfox

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> אטארי רוצה לחדש את זוהרה במוצרי IoT מגניבים בחיבור רשת של Sigfox
חברת אטארי, שהייתה מותג מוביל בעולם המחשוב, הווידיאו והגיימינג בשנות ה-70 עד שנות ה-90 של המאה הקודמת, רוצה לחזור לקדמת הבמה בפתרונות IoT מגניבים בעיקר לבתים, שיחוברו לרשת האינטרנט באמצעות רשתות ה-IoT של Sigfox. ומה קורה בארץ?
מאת: אבי וייס, 27.6.16, 15:40אטארי

ותיקי עולם המחשוב והגיימינג זוכרים את חברת אטארי האמריקאית, שהיא כיום חברה בבעלות צרפתית. לכן, לא פלא, שאטארי בגלגול הצרפתי שלה, החליטה לחבור לחברה צרפתית אחרת די מוצלחת, שמסמלת את עולם המחר בתקשורת: חברת Sigfox, אותה חשפנו לציבור בישראל לראשונה כאן.

כיום יש ל-Sigfox רשתות IoT ב-18 מדינות ברחבי העולם, עם מעל ל-7 מיליון מכשירי קצה המחוברים לרשתות ה-LPWAN (ר"ת: Low Power Wide-Area Network), שהיא פורסת.

המתחרה הגדולה של Sigfox היא חברת Ingenu, אותה חשפנו כאן

חברת אטארי תפתח ותפיץ מוצרים עם רכיבי IoT לבית, לחיות המחמד בבית, לאנשים ולצרכים מגוונים דוגמת: ספורט, אבטחה ובטיחות של בני הבית. החיבור לרשת של Sigfox יאפשר לעקוב אחרי המכשירים הללו ברשת מכל מקום. היתרון של השת"פ הזה: אין צורך במכשיר סלולר כדי להתחבר למוצרי ה-IoT. ניתן לגשת אליהם ולהשתמש בהם מכל מכשיר ובכל מקום. 

בגלל שהתחרות בתחום ה-IoT כבר החלה, וחברות הסלולר נתפסו "עם המכנסיים למטה" בתחום זה, חברות סלולר בכל העולם מחפשות פתרונות מהירים לעולם ה-IoT.

בין המובילות בתחום זה נמצאות חברות הסלולר ממדינות סקנדינביה.ווטסון לאחרונה חברת Tele2, שיש לה נוכחות במדינות רבות בצפון אירופה, החליטה לשדרג את שירותי ה-M2M הוותיקים שלה, באמצעות שת"פ עם IBM וספקי פתרונות נוספים. הרשת הראשונה של חברת הסלולר הזו בטכנולוגיית LoRa תיפרס בשבועות הקרובים באזור העיר Gothenburg בשבדיה. חברת IBM תספק לרשת את היכולות של פתרונות IoT שלה, שיסופקו בענן IBM Bluemix ואת היכולות של מערכת  Watson 
המתקדמת שלה, לצורך ניתוח הנתונים הנאספים ברשת החדשה של Tele2.

בצרפת, שכבר מכוסה ע"י Sigfox, החחליטה חברת הסלולר הגדולה Orange לא להשאיר את הזירה לשחקן עצמאי שיגנוב לה את לקוחות שירותי ה-M2M שלה, לבצע מהלך די דומה לזה של Tele2, ותפרוס בחודש הקרוב בעיר 
Grenoble בצרפת רשת חדשה בתקן LoRa (אנטנה ראשונה בניסוי טכנולוגי כבר הותקנה בעיר, סרטון הסבר לניסוי הזה מצוי כאן), בשת"פ עם סיסקו, IBM וחברות נוספות דוגמת Semtech שמספקת את הצ'יפים לניסוי. 

בינתיים, כנראה רק חברת סלולר אחת בעולם מבצעת פריסה ארצית, וזו חברת SK Telecom, חברת הבזק של דרום קוריאה, שמתחילה לבנות רשת IoT ארצית בשת"פ עם סמסונג, בתקן LoRa. 

בישראל, החברה היחידה, שמסוגלת לפרוס רשת IoT ארצית, היא (בגלל מצב השוק הכאוטי) בזק. לכן, המלצנו למשרד התקשורת לבצע עם בזק הליך של הסכם, כדי לקדם טכנולוגיות פס רחב קווי, שירותי Offload ב-WiFi ושירותי IoT אלחוטיים, לפני 2018.

אולם, המוקש, ששם היועמ"ש ברוב טיפשותו בעולם התקשורת (הפרדת ביבי מאלוביץ'), לא יאפשר לבצע מהלך כזה בקרוב (אם בכלל). גם שר תקשורת חדש ייקח לו זמן ללמוד את השוק וצרכיו.

בנוסף, התכנית של "ועדת פילבר" להפריט את רשת "עידן +" של הרשות השנייה, היא "חלום ליל קיץ". אין שום מודל עסקי לשירות הכושל הזה ואין שום גוף בישראל (למעט אחד) המסוגל לרכוש את התשתית הזו ולשדרג אותה, שכיום היא תשתית של בזק ובתחזוקה של בזק עבור הרשות השנייה.

הרשות השנייה קנתה אמנם ציוד רשת חדש לתשתית "עידן +", אולם הציוד הזה מחליד ונרקב מזה שנים במחסנים של הרשות השנייה. דהיינו: רק בזק יכולה לקנות את הרשת של עצמה המשמשת ל"עידן +". רק לבזק יש את היכולת הכלכלית לבצע שדרוג של הרשת הישנה הזו ולהפוך אותה למודרנית ולהפוך אותה לחלק מרשת ה-IoT העתידית של ישראל, המוזכרת בסעיף הקודם. שילוב רשת IoT על תשתית "עידן +" היא הפתרון הכלכלי היחיד המסוגל לייצר ROI לרשת הישנה הזו.

לכן, ב"עסקת החבילה", שיש צורך לחתום עם בזק, משרד התקשורת ייטיב לפעול אם יכניס להסכם גם את רשת "עידן +". אין צורך לקיים מכרז על מכירת הרשת הזו. חבל על הזמן. אין לה שום עתיד אלא אם יוסיפו לה יכולות חדשות דוגמת IoT. 


 
IOT



 
 
Bookmark and Share