Telecom News - כיצד מנכ"ל חובש כיפה נתן היתר לטיסה בשבת בניגוד מוחלט להוראות

כיצד מנכ"ל חובש כיפה נתן היתר לטיסה בשבת בניגוד מוחלט להוראות

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> כיצד מנכ"ל חובש כיפה נתן היתר לטיסה בשבת בניגוד מוחלט להוראות
ואם לא די בכך, ממציא תירוצים המצוצים מהאצבע כדי לחפות על החריגה הברורה הזו מהכללים המוסדרים. כך מתנהל משרד התקשורת הישראלי שמטיל קנסות של מליונים על עבירות יותר פעוטות (לעיתים גם כשאין בכלל עבירות), על חלק מחברות התקשורת.
מאת: אבי וייס, 20.6.16, 10:00שלמה פילבר

הוראות תקנון שירות המדינה אוסר על עובדי מדינה הנוסעים בתפקיד לטוס בשבת (אלא במקרים מאוד חריגים בהיתר המנכ"ל). התקנון מצוי כאן למתעניינים. זו בדיוק הסיבה, שפניתי בשאלה הבאה למשרד התקשורת:

"על פי הוראות התקשי"ר והחשכ"ל (למשל נוהל 13.10.1 המצ"ב), עובדי מדינה הנוסעים בתפקיד לחו"ל נאסר עליהם לנסוע בשבת, (למעט במקרים חריגים ביותר המוגדרים בנוהל ובאישור מנכ"ל המשרד).
לפני כשנה יצאו לחו"ל (לכנס מקצועי באירופה) עובדות המשרד דולי דדון ועו"ד יעל מלם-יפה.
שתיהן טסו בשבת.
הוצאות הנסיעה הזו הוחזרו להן בחתימת שמילה מימון (הממונה על דולי דדון), עו"ד דנה נויפלד (הממונה על עו"ד יעל מלם-יפה) וע"י יו"ר ועדת הנסיעות במשרד התקשורת תמי לשם, שגם מאשרת את התקציבים הללו והחשב שילם לנוסעות לאחר כל החתימות והאישורים.
כל הממונים הללו (שמילה, דנה ותמי) ידעו כבר לפני הנסיעה שהנסיעה תבוצע בשבת, למרות זאת העלימו עין מהפרת ההוראה וחתמו על התשלום.
שאלות:
1. האם מנכ"ל משרד התקשורת אישר את הטיסה בשבת?
2. אם לא, האם לא מן הדין שייעשה ברור משמעתי ואולי וקודם כל הכסף יחזור לקופה הציבורית?"

להלן תגובת משרד התקשורת (ההדגשות והקווים - במקור):  
"משרד התקשורת פועל על פי כללי התקשי"ר והתכ"ם, כך גם במקרה דנן.
עובדות המשרד נשלחו כנציגותיו לכנס בבריסל, במימון האיחוד האירופי,  בדצמבר האחרון ולא כפי שציינת לפני כשנה.
 כידוע באותה תקופה היו אירועי טרור קשים באירופה, אשר השפיעו על המצב הביטחוני גם בבריסל.
אירועים אלה היוו שיקול מכריע לצורך בתיאום טיסות ישירות לבריסל וממנה.  
מנכ"ל המשרד אישר את הטיסה הישירה חזרה מבריסל לארץ בשבת באופן חריג עפ"י סמכותו.
בניגוד לאמור בהודעת הדוא"ל ששלחת, המשרד לא הכיר בימים אלה כימי עבודה ובהתאם לכך, לא שולמו לעובדות החזרי הוצאות שהייה עבור ימים אלה."

יש כמה בעיות חמורות בתגובה הזו:

א. בחודש דצמבר 2015 לא היו שום בעיות ביטחון מיוחדות באירופה ושום אירועי טרור. רשימת כל אירועי הטרור באירופה מצויה כאן. אירוע הטרור הכי קרוב לדצמבר 2015 היה ב-13 לנובמבר 2015, יותר מחודש לפני הטיסה הזו, וגם זה לא קרה בבלגיה (אלא בצרפת).

ב. בבריסל (בלגיה) לא היה שום "אירוע טרור קשה" או אחר בדצמבר 2015. אירוע הטרור הקשה בבריסל היה ב-22 במרץ 2016, יותר משלושה חודשים אחרי שהנוסעות בתפקיד הללו חזרו לארץ.
 
ג. בבדיקה מול אל-על וחברות התעופה הטסות ישירות מבריסל, לא ידוע להן על איזה אירוע טרור, או הפרעה כלשהי או סיכון כשלהו, לטיסות שיצאו מבריסל בדצמבר 2015

ד. על-פי הידוע לי, הסיבה לטיסה בשבת הייתה כלכלית (כלומר: הנוסעות היו צריכות לשלם עוד כסף מכיסן כדי לטוס לא בשבת). לא ברור מדוע משרד התקשורת החליט להמציא תירוץ כזה עלוב, המצוץ מהאצבע של שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת, בתמונה למעלה). 

ואלה הם האנשים, שאוכפים את החוק, התקנות והנהלים על חברות התקשורת:
  • שמילה מימון (סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה), שאישר את הנסיעה בשבת (גם הוא חובש כיפה, כמו המנכ"ל), בניגוד מוחלט לנהלים, לא היסס אך לאחרונה להטיל קנס על סלקום על כלום (לפני כן הוביל מהלכים להטלת קנסות ענק על בזק והוט ע"י המנכ"ל, גם כן על כלום). אגב, בעיתונות החרדית יש סיפורים, ששמילה הטיל את הקנס המוזר והטרי על סלקום במתואם עם החרדים, ש"חגגו על הגב של סלקום" ובהובלת ח"כ מ"יהדות התורה". אמנם גולן טלקום חגגה במשך שנים על הגב של סלקום (בהעלמת עין מתמשכת של שמילה) ובסכומים הרבה יותר משמעותיים, אבל זה לא אומר שהכל הפקר. כולל שמירת השבת. 
  • עו"ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת, שאישרה את הנסיעה בשבת ביודעה שזו עבירה משמעתית, מסובכת עד צוואר ב"ניגודי עניינים" ושאר פרשיות מגוונות היכולות למלא ספר שלם, מונתה אך בשבוע שעבר ל"משגיחת הכשרות לתחום ניגודי העניינים" על ביבי נתניהו, לפי מינוי אישי שקיבלה מהיועמ"ש. פשוט מהלך גאוני של היועמ"ש. אני מציע שאולי היועמ"ש ימנה את המאפיה האיטלקית להשגיח על התנהלות המפכ"ל שלנו, שאיבד קצת כיוון ושליטה על לשונו, בימים האחרונים... 
  • תמי לשם (סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש), שאישרה אף היא את חילול השבת הזה, מתמחה (בין היתר) ב"בישול מכרזים" כפי שחשפנו כאן, מונתה לאחרונה למועצת הכבלים והלוויין, ושם היא תפקח מקרוב על החברות הוט ו-YES, אם הן ממלאות אחרי כל האותיות הקטנות של הרגולציה וההוראות המוטלות עליהן בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית. זה ממש מתאים והולם. בדיוק כמו לתת לנשיא לשעבר משה קצב להיות "הממונה על מעמד האישה" בשירות המדינה... 
הצילו!



 
 
Bookmark and Share