Telecom News - פרטנר למש' התקשורת: מעוניינים להקים תשתית קווית מבוססת סיבים אופטיים

פרטנר למש' התקשורת: מעוניינים להקים תשתית קווית מבוססת סיבים אופטיים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> פרטנר למש' התקשורת: מעוניינים להקים תשתית קווית מבוססת סיבים אופטיים
פרטנר למשרד התקשורת: מעוניינים להקים תשתית קווית עצמאית מבוססת סיבים אופטיים
מאת: מערכת Telecom News, 21.6.16, 10:59איציק בנבנישתי

פרטנר מעוניינת להקים בנוסף לרשת הסלולר המתקדמת, גם תשתית אינטרנט טובה (כך כהגדרת פרטנר). עדכון בתחתית הכתבה. 
 
במכתב, ששלח מנכ״ל קבוצת פרטנר, איציק בנבנישתי, (בתמונה), למנכ״ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, עִדכן בנבנישתי על כוונת החברה לקדם הקמה של תשתית קווית עצמאית מבוססת סיבים אופטיים. במכתב מבקש מנכ"ל קבוצת פרטנר להתחיל כבר בתקופה הקרובה בישיבות עבודה בין הצוותים המקצועיים העוסקים בנושא.

בנבנישתי מציין, שהחברה נמצאת בשלבים מתקדמים של בחינת מספר אפשרויות להקמת תשתית קווית עצמאית בפריסה ארצית, שמבוססת על סיבים אופטיים, ושהחברה משלימה בימים אלה עבודת מטה ובחינה כלכלית של החלופות העומדות בפניה להקמת תשתית שכזאת.

עוד נכתב, כי בכוונת פרטנר, כחלק מהתכנית האסטרטגית של החברה להפוך לקבוצת תקשורת כוללת לפרוס תשתית מבוססת סיבים אופטיים, וכי מבין החלופות הנבחנות מתמקדים כרגע בחברה בהקמת תשתית קווית במסגרת השוק הסיטונאי, שכולל גם את נושא הגישה לתשתיות הפסיביות, לרבות אלה של חברת בזק.

לאור העובדה, שמדובר בצעד המחייב שיתוף פעולה מלא מצד משרד התקשורת, מציין מנכ"ל החברה במכתב: "אנו בטוחים, שלאור החשיבות, שרואה המשרד בהשקעה בתשתיות, נמצא בו שותף לקידום הנושא יחד עם כל הגורמים המעורבים".
 
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "הקמת תשתית סיבים עצמאית תעניק לפרטנר יתרונות נוספים כקבוצת תקשורת כוללת, ותאפשר לחברה להציע את שירותי האינטרנט המהירים ביותר בישראל במחירים תחרותיים, ובהמשך, להעביר באמצעותה גם שירותי טלוויזיה מתקדמים ובאיכות גבוהה. צעד זה יאפשר תחרות בשוק הנייח ויביא בשורה לאזרחים בישראל".

יובל קינן, המשנה למנכ״ל קבוצת פרטנר: "אנו נמצאים בעיצומה של בחינת פריסת סיבים ברחבי הארץ, כדי להביא לבתים בארץ יכולות טכנולוגיות חדשניות, בקצבים מהירים ואיכותיים יותר ממה שמוצע היום ללקוחות. כחלק מהצעדים, שאנו עושים בהפיכתנו לחברת תקשורת כוללת, אנו מעוניינים להקים בנוסף לרשת הסלולר המתקדמת, גם תשתית האינטרנט טובה ".

הודעת פרטנר היא הכרזת מלחמה על בזק, אך נדמה, שלפרטנר אין גייסות וכסף כדי לצאת למלחמה...

עדכון 21.6.16, 15:40:


להלן תגובת משרד התקשורת להודעת פרטנר:

"חברת פרטנר הודיעה למשרד התקשורת כי בכוונתה לפרוש סיבים אופטיים -  צעד שעולה בקנה אחד עם מדיניות משרד התקשורת ותוכניותיו בעניין שדרוג תשתיות התקשורת בישראל ומעבר חברות התקשורת לשימוש בתשתיות מתקדמות.
 
חברת פרטנר נפגשה היום עם מנכ"ל המשרד שלמה פילבר והציגה לו את החלטת דירקטוריון החברה על פרישת סיבים אופטיים.

משרד התקשורת מברך על ההחלטה שעולה בקנה אחד עם המדיניות שהוא מוביל להאצת פרישת התשתיות המתקדמות.

התוכנית שהציגה החברה עולה בקנה אחד עם התוכנית הרב שנתית של המשרד לעודד פרישה, הטמעה ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות דוגמת: IOT, 5G, טלוויזיה רב ערוצית, ושימושים נוספים בפס הרחב המתוכננים לקראת 2020.

סוכם כי בזמן הקרוב תציג החברה להנהלת המשרד את התוכנית המפורטת.

בנוסף, המשרד נתן אישור לחברות תקשורת חסרות תשתית (סלקום ופרטנר) להתמודד על השקעה בחברת IBC. 

כל המהלכים האמורים נועדו לפתוח את השוק הקווי (בו חברת בזק מהווה מונופול) לתחרות, וזאת תוך מתן דגש על שדרוג תשתיות".

כך מנכ"ל משרד התקשורת הגניב בהודעה לגבי פרטנר החלטה רגולטורית שבה הוא מבטל את האיסור על סלקום ופרטנר (שכביכול אין להן תשתיות קוויות...) להיות חלק מ-(IBC (Unlimited. כך האיסור הרגולטורי הזה בן כ- 5 שנים בוטל בחטף, בלי כל שימוע, ותוך הסתרתו בהודעה על נושא אחר. 
 
סיבים אופטיים



 
 
Bookmark and Share