Telecom News - חברת החשמל השיקה מערכות שליטה ובקרה חדשניות

חברת החשמל השיקה מערכות שליטה ובקרה חדשניות

דף הבית >> חידושים הכרזות >> חברת החשמל השיקה מערכות שליטה ובקרה חדשניות
חברת החשמל השיקה מערכות שליטה ובקרה חדשניות
מאת: חיים חביב, 23.6.15, 12:56

מדובר במערכת "שריג מידע" מהמובילות בעולם להגנה על מתקנים רגישים. היא מאפשרת לחברת החשמל להוביל את מהפכת ה-IoT.

במעמד ראשי חברת החשמל וחברת אמפרסט השיקה חברת החשמל ב-21.6.16 מערכות טכנולוגיות חדשניות. המערכות נחשבות למתקדמות מסוגן ותשפרנה משמעותית את מערך הבקרה והשליטה של חברת החשמל. לדברי בכירים בחברה, הפרויקט לפיתוח מערכת שליטה ובקרה (שו"ב) אינטגרטיבית מהמתקדמות בעולם -  מערכת 'שריג מידע' - הוא בבחינת קפיצת מדרגה. המערכת משלבת טכנולוגיית IoT לשליטה ולניטור מערכות שונות מרחוק, ומשדרגת באופן משמעותי את מערך האבטחה הפיזית בחברת החשמל על ידי כלים מתקדמים לקבלת החלטות.

מערכת 'שריג מידע' מהווה יישום זמן אמת תעשייתי של טכנולוגיות צבאיות. המערכת הותנעה כפרויקט מחקרי יישומי במסגרת החממה לקידום רעיונות טכנולוגיים של חברת החשמל (ק.ר.ט) ופותחה בשיתוף עם חברת אמפרסט (השותפה לפיתוח מערכת 'כיפת ברזל').

המערכת החדשה משקפת תפיסה מבצעית, שאופיינה ע"י  אנשי יחידת הביטחון של חח"י בשיתוף חטיבת התקשוב בהובלת יוסי שנק סמנכ"ל החטיבה. המערכת שולטת על 34 אתרים תפעוליים ואסטרטגיים של חברת החשמל ומיועדת לשלוט על כל אתרי החברה.

המערכת מאפשרת שליטה מרכזית ומבוזרת על מגוון מערכות ואמצעי האבטחה באתרי חברת החשמל הפרוסים ברחבי הארץ כגון: טלוויזיה במעגל סגור הכוללת אלפי מצלמות, בקרות כניסה למתחמים רגישים, גדרות אלקטרוניות ואזעקות.
 
אלוף (במיל') יפתח רון טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל : "מדובר בפיתוח מהמובילים בעולם להגנה על מתקנים רגישים. חברת החשמל מתמודדת עם שורה של איומים על מתקניה , שיתוף הפעולה של חברת החשמל עם חברת אמפרסט ,שנולד בחממות של חברת החשמל ,הוביל לפתרונות טכנולוגיים פורצי דרך".

עופר בלוך , מנכ"ל חברת החשמל: " לצד מערך הגנה מתוחכם על מתקני החברה , מדובר בפיתוח כלי בעל פוטנציאל מכירות במאות חברות תשתית בעולם. חברת החשמל ממשיכה לקדם יצוא ידע  הן בתחומי הליבה של תכנון וביצוע תחנות כוח לצד אתגרי העתיד בתחום הסייבר והביטחון".

נתן ברק, מנכ"ל אמפרסט: "בפיתוח התבססנו על אותה פלטפורמה הפועלת 24/7 בעשרות יישומים שונים ב-4 יבשות בעולם. היא מאפשרת לחברת החשמל להוביל את מהפכת ה- IoT. המערכת מאפשרת שליטה וניתוח אירועים ונתונים וחיבור בין מרכיבים המביאים בסיכומו של דבר לביצועים עסקיים טובים יותר, שירות איכותי ומובילים את חברת החשמל הישראלית להיות מהמתקדמות ביותר בעולם".

בתמונה (מימן לשמאל): עופר בלוך, נתן ברק, יוסי שנק, ואלוף במיל' יפתח רון טל.
חח"י



 
 
Bookmark and Share