Telecom News - ביי2 נטוורקס הישראלית תובעת את גוגל העולמית

ביי2 נטוורקס הישראלית תובעת את גוגל העולמית

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> ביי2 נטוורקס הישראלית תובעת את גוגל העולמית
ביי2 נטוורקס הישראלית תובעת את גוגל העולמית
מאת: חיים חביב, 23.6.16, 14:16אביב רפואה
 
החברה בשליטת אביב רפואה, תובעת את Google  בגין הפרת פטנט בתחום החיפוש באינטרנט.
 
חברת ביי2 נטוורקס הציבורית, דיווחה אתמול לבורסה לניירות ערך בתל אביב, שהגישה ב-21.6.16 תביעה נגד חברת גוגל בבית המשפט המחוזי במדינת דלוור, ארה"ב. עניינה של התביעה בהפרת פטנט לחיפוש טקסט חופשי באינטרנט, שהומצא ע"י אביב רפואה ונרשם לראשונה כבר ב-1998. עילת התביעה: הפרת פטנט מס' 8,881,094 הרשום על שמה של ביי2 נטוורקס בארה"ב תחת השם "WWW Addressing".
 
עפ"י הנטען בכתב התביעה, הפטנט הומצא ע"י אביב רפואה, בעל השליטה ומנכ"ל החברה, ונרשם לראשונה בתחילת 1998. הפטנט, שאושר עי משרד הפטנטים בארה"ב ב-2014, עוסק בשיטות חיפוש באינטרנט, שאפשרות למשתמש להקליד תיאור חופשי של אתר אינטרנט ולעבור ישירות לאתר המבוקש ללא צורך להשתמש בכתובת אתר מדויקת או לסרוק תוצאות חיפוש כדי למצוא את האתר המבוקש. החברה הישראלית טוענת, ש-Google מפירה את הפטנט באמצעות שירות אותו היא מספקת לגולשים  המוכר בשם "I’m Feeling Lucky" (ובעברית: "יותר מזל משכל"), המאפשר לגולשים לעבור ישירות לאתרי אינטרנט רלבנטיים. השירות נגיש, בין השאר, באמצעות עמוד הבית הראשי של גוגל.
 
החברה ביקשה, שהמשפט יתקיים בפני חבר מושבעים. כתב התביעה כולל תביעה לתשלום פיצויים על השימוש הבלתי-מורשה, שעושה גוגל בפטנט וכן בקשה לצו מניעה קבוע, שיאסור על Google להמשיך ולהפר את הפטנט.
 
צדק



 
 
Bookmark and Share