Telecom News - מרצדס הציגה בישראל רכב מתקדם לעולם הנהיגה האוטונומי

מרצדס הציגה בישראל רכב מתקדם לעולם הנהיגה האוטונומי

דף הבית >> חידושים הכרזות >> מרצדס הציגה בישראל רכב מתקדם לעולם הנהיגה האוטונומי
מרצדס הציגה בישראל רכב מתקדם לעולם הנהיגה האוטונומי
מאת: חיים חביב, 27.6.16, 15:45מרצדס אריאל פינטו
 
מרצדס בנץ חשפה היום בארץ את הדגם המתקדם ופורץ הדרך שלה לנהיגה אוטונומית ולמערכות בטיחות אקטיביות. סדרת CLASS E מחוללת מהפך טכנולוגי בתפישת הניידות וה-IoT ומסמנת את חזון המכונית האוטונומית.
 
מרצדס בנץ, שרשמה לאורך השנים  מגוון פיתוחים ופטנטים מהפכניים בתעשיית הרכב - המכונית הממונעת (1885), מנוע דיזל ראשון למכונית (1936),  כרית אויר ( 1968), ABS למניעת החלקה ( 1968), ESP  מערכות בקרה יציבות ועוד, חשפה בישראל את דגם ה-E-Class החדשני המחולל מהפך טכנולוגי בתפישת הניידות. בתום מאמץ מחקר ופיתוח רב שנים בעולם המנועים, במערכות בטיחות אקטיביות ופאסיביות ובהרגלי נהיגה, הוצג קונספט הרכב האוטונומי של החברה, שבא לביטוי בדגם החדש ומהווה נקודת מפנה בעולם הרכב האוטונומי. לאחרונה, אף העניקה רשות התחבורה במדינת נבאדה בארה"ב למרצדס אישור לבחון נהיגה אוטונומית ברכבי ייצור מדגמי ה-E קלאס.
 
כלמוביל, משווקת מרצדס בנץ בארץ, חשפה את המכונית החדשה, שמציעה אמות מידה חדשות בתחום הנהיגה האוטונומית, הבטיחות, הטכנולוגיה, הנוחות, העיצוב והיעילות. המכונית משלבת בין יכולות אוטונומיות שהן פסגת הטכנולוגיה, תוך מתן אפשרות לנהג לאחוז בהגה וליהנות מחווית נהיגה.
 
סדרת ה-E-Class משלבת מערכות סיוע מתקדמות מסוגן בנהיגה באמצעות  מכלול  מערכות נהיגה אוטונומיות, שפועלות עם בקרת השיוט האוטונומית -,Drive Pilot שמסוגלת לשמור מרחק מהמכונית שלפניה, לעקוב אחריה עד למהירות של 210 קמ"ש, להחליף נתיבים בצורה אוטונומית בהפעלת האיתות ושמירה על יציבות ההיגוי בפניות.
 
הגרסה החדשה של מערכת ה- Pre-Safeמתווספת למערכת ה-Drive Pilot, ומזהה מראש מצבי תאונה בלתי נמנעים ואף מכינה את נוסעי הרכב להפחתה בעוצמת אנרגיית הפגיעה (ע"י שינוי זווית המושבים, מתיחת חגורת הבטיחות, השמעת צלילי התראה ואפשרות להרחקה מהירה של המושבים מאזור הפגיעה).
 
מערכות טכנולוגיות נוספות:  Active Brake Assist- מערכת בלימה אוטונומית היודעת לזהות (באמצעי מכ"מ ומצלמות תלת מימד) תנועת הולכי רגל, להזהיר את הנהג מפני התנגשות עתידית ולספק לו תמיכה אופטימלית באמצעות בלימת חירום בעת הצורך.
 
מערכת High-resolution MULTIBEAM LED headlamps מספקת תאורת LED מרכזית בת 84 נקודות המתאימה עצמה באופן מדויק לתנאי התאורה על הכביש. רכיב אוטונומי נוסף, ששולב בדגם ה-E-Class, מאפשר כניסה ויציאה מחנייה ללא כל התערבות מצדו של הנהג.
 
עיצוב הפנים משקף הנדסת אנוש, ומציע צג פנימי בגודל של 12.3 אינץ' ופקדי Touch control חדשניים, שמאפשרים לנהג לשלוט במערכות הרכב באצבעותיו, מבלי להזיז את הידיים מההגה, לרבות שימוש בממשק מלא לסמארטפונים IcarPlay) ו- (Android auto.
 
ד"ר ז'טצ'י, יו"ר מועצת המנהלים של מרצדס בנץ: "העתיד עפ"י מרצדס יתבסס על ההערכה אסטרטגית, שהרכב הוא לא רק כלי נסיעה, אלא  מהווה בית נייד לכל דבר, המקום בו אנשים יכולים למלא  צרכים אישיים תוך ניצול זמן מיטבי. בעולם הרכבים של מרצדס השיא עוד לפנינו. לא רק שדגמי העתיד של מרצדס ינהגו ללא פליטות זיהומיות, אלא גם ברכבים אלה לא יהיה צורך בנהג. זה יהיה בטוח יותר, מפואר יותר ומרושת בצורה מלאה".

אריאל פינטו, (בתמונה), מנכ"ל קבוצת כלמוביל: היצרן מבשר בסדרת ה E-CLASS החדשה על עולם רכב עתידי, שישלב בין חוויית נהיגה ואפשרות בחירה בנהיגה אוטונומית. ההשקה היא אבן דרך של מרצדס לאפשר לנהג לחוות  נהיגה וליהנות ממערכות סיוע מתקדמות המסייעות לו בתהליכי קבלת ההחלטות ובעת הצורך פועלות באופן אקטיבי".
 
מכונית מרצדס



 
 
Bookmark and Share