Telecom News - חיפוש בגוגל או חיפוש במסנג'ר? – המלחמה במונופול של גוגל

חיפוש בגוגל או חיפוש במסנג'ר? – המלחמה במונופול של גוגל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> חיפוש בגוגל או חיפוש במסנג'ר? – המלחמה במונופול של גוגל
חיפוש בגוגל או חיפוש במסנג'ר? – המלחמה במונופול של גוגל
מאת: ישי טנצר, 9.7.16, 17:40ישיש טנצר
 
בשנים האחרונות חרגו פלטפורמות המסנג'ר מהגדרתן המקורית כצ'אט והן משמשות מקום מרכזי להעברת מידע, שיחות והודעות קוליות. מדוע ענקי התוכנה החליטו להתרכז בפיתוח של פלטפורמות המסנג'ר ומהו הטרנד הבא?
 
תנו לי לנחש מהי התוכנה בשימוש הכי שכיח אצלכם? הדפדפן. אתם רגילים להגיע למידע ולשירותים דרך גלישה וחיפוש, יתכן וזה ישתנה מאוד בזמן הקרוב.
 
בשנים האחרונות אנו מבלים יותר ויותר זמן בתוך פלטפורמות מסנג'ר שונות כגון: ווטסאפ, פייסבוק, מסנג'ר, סלאק, סקייפ. פלטפורמות אלו הפכו למקום מרכזי להתכתבות, שליחת הודעות / תמונות / קבצים / מיקום, שיחות והודעות קוליות בעבודה ובחיים הפרטיים.
 
פלטפורמות אלו מתפתחות בקצב מסחרר והן חורגות מזמן מהגדרתן המקורית כצא'ט. האופציות והאפשרויות החדשות מחברות בתוכן יכולות, שעד כה יכולנו לקבל ממספר רב של תוכנות (מנוע חיפוש, אימייל, תוכנות להעברת קבצים גדולים, VoIP).  לשינוי זה יש השפעה משמעותית על הרגלי הצריכה שלנו והפלטפורמות האלו הולכות והופכות למקום מרכזי אחד, שבו אנו עושים את הכל.
 
לשלל יכולות אלו מצטרף כעת עוזר וירטואלי חכם, שידע להבין את מבוקשנו ולהפעיל תוכנות / אפליקציות חיצוניות כדי להשיג את המידע או השירות הנדרש.
 
אז למה ענקי התוכנה החליטו להתרכז בפיתוח מואץ דווקא של פלטפורמות מסנג'ר?
 
שליטתה של גוגל בעולם מנועי החיפוש הובילה את המתחרים הגדולים לפתוח חזיתות חדשות כדי להתמודד על הזמן והמידע של הצרכן. בזמנו פתחה אפל חזית חדשה לגמרי של אפלקציות לסמארטפון, שדרכן אפשר לקבל מידע / שירותים או סתם להשתעשע.
 
ההצלחה של האפליקציות היא אחד מעמודי התווך, שתרמו להצלחת אפל. למרות ההצלחה הגדולה מסתיימת תקופת האפליקציות בצורה הדרגתית. למשתמשים נמאס לחפש ולהתקין עשרות ולפעמים מאות אפליקציות שונות כדי לצרוך את אותם שירותים להם הם רגילים.
 
הצורך הבסיסי של המשתמשים למקום מרכזי אחד, שבו יבוצעו כל הצרכים שלהם, הוא שהוביל לפיתוח העוזר הווירטואלי. התחום של עוזר וירטואלי מתפתח היום ב-2 כיוונים: חיפוש קולי (Google now, Siri ,Cortana) ושילוב של העוזר האישי בתוך פלטפורמת מסנג'ר (facebook M ,Cortana).
 
ב-2 התחומים האלה אין עדיין הכרעה ברורה, כמו שקרה בתחום של מנועי חיפוש. כך, שאלה הם המקומות בהם מתרחשת המלחמה במונופול של גוגל.
 
מסנג'ר בשילוב עוזר וירטואלי יקלטו את הצרכים של המשתמשים, יפעילו שירותים חיצוניים כגון אתרים / מנועי חיפוש / אפליקציות ויחזירו למסנג'ר את כל המידע הנדרש מבלי שבכלל יהיה צורך לצאת ממנו. אם נוסיף לכך את העובדה, שגם ככה כל התקשורת שלנו מתקיימת דרך מסנג'ר, אז למה לנו להפעיל בכלל דפדפן?
 
אין ספק, שיש שאלות של חווית משתמש ושאלות טכנולוגיות, שטרם נפתרו. לא תמיד ממשק של פקודות טקסט נוח לחיפוש (במיוחד במקרים של חיפוש רחב, כאשר קשה ומסורבל להגדיר בטקסט מה בדיוק מחפשים)  צריך גם לאפשר חיפוש ויזואלי ומעבר בין קטגוריות שונות ובחירה של ריבוי פריטים. המסנג'רים יצטרכו לאפשר ממשק נוח לחיפוש ולצריכה של מידע ויזואלי רב (מאמרים, פרטי עמודים, קניות).
 
הדרך אולי לא פשוטה אבל הפרס לשבור את המונופול של גוגל ולהגיע למשתמש הוא מספיק גדול ונראה, שהמתחרים ימשיכו להשקיע מאמצי ענק בתחום.
 
מאת: ישי טנצר, יולי 2016.
מנכ"ל Initech Software Services
 



 
 
Bookmark and Share