Telecom News - 10 טיפים לחופשה מאובטחת בחו"ל עם הסמארטפון והלפטופ

10 טיפים לחופשה מאובטחת בחו"ל עם הסמארטפון והלפטופ

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> 10 טיפים לחופשה מאובטחת בחו"ל עם הסמארטפון והלפטופ
10 טיפים לחופשה מאובטחת בחו"ל עם הסמארטפון והלפטופ
מאת: מערכת Telecom News, 12.7.16, 21:46חופשה
 
אם אתם נמנים על נופשים, שלא יכולים לצאת לחופשה ללא סמארטפון ולפטופ, כדאי שתהיו מודעים לאיומים היכולים לפגוע בבטיחות ובפרטיות. 10 טיפים שישמרו על המכשירים ויובילו לחופשה רגועה ובטוחה.

חיכיתם לחופשה כדי להתנתק , מהעבודה ומהלחצים מקיפים אתכם. עם זאת, גם בחופשה אתם לא יכולים להתנתק מהסמארטפון ומהמחשב הנייד, ואתם חייבים לקחת אותם אתכם. אולי אתם לא חושבים על כך לעומק, אבל חיבור לאינטרנט - הדבר הראשון שבטח תעשו יהיה להתחבר ולדווח לכל העולם על מעלליכם – סביר להניח שיבוצע בעיקר דרך רשתות אינטרנט ציבוריות. יש הרבה איומים ווירוסים ברשתות הללו ולכן כדאי להכיר את כל הדרכים להגן על המכשירים היקרים מפז. חברת אבטחת המידע ESET הכינה מדריך המסייע לטייל בבטחה כשכל המידע והמכשירים מוגנים:
  1. וודאו שהמחשב הנייד והסמארטפון עובדים עם מערכת הפעלה המעודכנת ביותר, כאשר כל העדכונים האחרונים מותקנים. חשוב לבצע את פעולת העדכון כצעד אבטחה ראשוני לפני שיוצאים לדרך.
  2. גבו את כל המידע כל המכשירים לפני שאתם יוצאים לחופשה. דאגו לאחסן את הגיבוי במקום בטוח – התקן גיבוי חיצוני או בענן. שקלו להעביר מידע רגיש מהמחשב הנייד לכונן אחסון חיצוני מוצפן בזמן שאתם בחופשה. אם חס וחלילה המחשב יגיע לידיים זרות, שלא תהיה להן גישה למידע פיננסי או אישי מאוד שלכם, שמא יעשה בו שימוש לרעה.
  3. אף פעם אל תשאירו את המכשירים ללא השגחה במקומות ציבוריים. כמו כן, מומלץ להתקין במכשיר תוכנות מעקב, שתאפשרנה לאתר אותו במקרה של גניבה. במידת הצורך ניתן באמצעות אפליקציות מסוימות גם למחוק מידע מן המכשיר מרחוק.
  4. וודאו שיש סיסמה חזקה לכל המכשירים ושהמכשיר ננעל תוך זמן מסוים בעת חוסר פעילות ולא רק כשאתם בוחרים לנעול אותו. שקלו למזער את משך הזמן של הנעילה האוטומטית לזמן הקצר ביותר שיש בהגדרות המכשיר. נכון שזה יכול להיות מעצבן להקליד את הסיסמה כל פעם מחדש, אבל אם גנב ישים יד על המכשיר אתם לא רוצים לעשות לו חיים קלים.
  5. אם מתאפשר, השתמשו רק בשירותי אינטרנט מוכרים. תשאלו למשל במלון או במקום בו אתם שוהים מה שם ה-WiFi שלהם כדי שתוכלו להתחבר בנחת מאשר לרשת אחרת וזרה. שמרו נפשכם מניסיונות הונאה, שלמראית עין נראים כמו חיבור אינטרנט אלחוטי חופשי, או משמות של רשתות ,WiFi שנראים דומים לאלה של בית המלון או של המקום בו אתם נמצאים. חשוב שתתחברו לשם הרשת המדויק ולא לשום דבר אחר.
  6. אם האינטרנט במלון מבקש מכם לעדכן תוכנה כלשהי כדי להתחבר, התנתקו מיד והודיעו לאיש הקבלה התורן או לבעלי המקום. משמעות הדבר, שפושע סייבר מנסה לחגוג על חשבון הרשת שלהם.
  7. אין להשתמש בחיבור WiFi שאינו מוצפן עם WPA2. כל חיבור בסטנדרט נמוך מזה הוא פשוט לא מספיק בטוח ויכול להיות מסוכן בנקל. אם אתם לא משתמשים באינטרנט כל הזמן, אז התנתקו כשאתם לא פעילים. אל תישארו מחוברים כל הזמן סתם.
  8. אם זה ממש לא הכרחי, גם אם אתם חולי שופינג, הימנעו מכניסה לאתר הבנק או מביצוע קניות ברשת כאשר אתם גולשים ברשת ציבורית. אם אין ברירה, אז הרבה יותר בטוח ליצור את ה-Hotspot שלכם ולהתחבר דרכו לאינטרנט מאשר לגלוש ב-WiFi.
  9. מומלץ שבכל המכשירים יהיה מותקן אנטי וירוס מעודכן. אם אין לכם אחד כזה ואתם חושדים, שהלפטופ למשל נדבק בוירוס, מומלץ להיעזר בסורק וירוסים מקוון וחינמי, כזה שלא דורש התקנה ויכול לזהות ולהסיר תוכנות זדוניות.
  10. אם העבודה רודפת אחריכם לחופשה ואתם צריכים להתחבר באמצעות WiFi לרשת של החברה, השתמשו תמיד ברשת פרטית וירטואלית (VPN). 
 סמארטפון בחו"ל
VPN



 
 
Bookmark and Share