Telecom News - מחקר: האינטרנט הוא מקור למריבות במשפחה ולהתפוגגות הסמכות ההורית

מחקר: האינטרנט הוא מקור למריבות במשפחה ולהתפוגגות הסמכות ההורית

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מחקר: האינטרנט הוא מקור למריבות במשפחה ולהתפוגגות הסמכות ההורית

מחקר: האינטרנט הוא מקור למריבות ונתק במשפחה ולהתפוגגות הסמכות ההורית

מאת: מערכת Telecom News, 13.7.16, 20:29אינטרנט

החיכוך עלול להחמיר בעקבות העובדה, שלעיתים קרובות מכשירים, שמשמשים לגלישה באינטרנט, הם משותפים. "אבא, אני חוסם אותך" - כיצד האינטרנט פוגע ביחסים בין הורים לילדים?

לדרך בה אנו חיים את העולם הדיגיטלי יש השפעה גדולה על היחסים במשפחה. כך עולה ממחקר של מעבדת קספרסקי ו- iconKids & Youth. בעידן, שבו אנשים מבלים יותר זמן מאי פעם ברשת, מעידים חמישית מההורים והילדים,שהאינטרנט ומכשירים מרושתים יכולים לגרום למתח במשפחה.

המחקר, שסקר כ-3,700 משפחות ב-7 מדינות, מספק תובנות לגבי הדרך בה העולם הדיגיטלי משבש את הדינמיקה המסורתית במשפחה. אם בעבר היו ההורים המקור העיקרי לתשובות ועצות לשאלות  ילדיהם, הרי שהיום, 1 מ-4 הורים (23%) מעיד, שילדיו מעדיפים לחפש תשובות ברשת מאשר לפנות להורים.

המחקר גם מצא, שכמעט חצי (42%) מההורים אינם חברים של ילדיהם ברשתות החברתיות, וש-1 מ- 5 (18%) הודה, שהדבר נובע מכך, שזה יביך את הילדים. בסה"כ, חמישית מההורים (21%) והילדים (22%) מעידים, שהאינטרנט הוא מקור למתח במשפחה. מדאיג מכל הוא הגילוי, ששליש מההורים (31%) מאמינים, שהאינטרנט מנתק אותם מילדיהם.

החיכוך עלול להחמיר בעקבות העובדה, שלעיתים קרובות מכשירים, שמשמשים לגלישה באינטרנט, הם משותפים. שני שליש מהמשפחות שנסקרו מציינים, שהם חולקים מחשב או טאבלט משפחתי. כתוצאה מכך, שליש מההורים (31%) התלוננו, שילדיהם שברו את המכשיר המרושת או הדביקו אותו בווירוס (30%) ורבע מהם (24%) נדרשו לשלם עבור מוצר או שירות, שהילדים הזמינו או הורידו. במקביל, 13% מהילדים האשימו את ההורים בכך, ששברו מכשיר ו-16% התלוננו, שההורים מחקו להם בטעות מידע מסוים.

אנדריי מוצ'ולה, ראש הפעילות הצרכנית במעבדת קספרסקי: "טבעי, ששימוש או שימוש שגוי במכשיר מרושת ייצורו חיכוך במשפחה. עם זאת, אנו מבלים יותר ויותר זמן ברשת והדינמיקה המשפחתית משתנה. חשוב, שמשפחות תשמורנה על דיאלוג מתמשך באשר לדרכי הזיהוי והתגובה לסיכונים אפשריים. חשוב,  שתסכמנה יחד על חוקים בסיסיים הקשורים לניווט בעולם הדיגיטלי, וחשוב מאוד לא להתפשר על הגנת הילדים ברשת.
 
אנו ממליצים להתקין פתרון הגנת אינטרנט בכל המכשירים בבית ולוודא, שמותקן בהם יישום  בקרת הורים, שיכול לחסום גישה לאתרים ואפליקציות, שאינם ראויים, ולמנוע שיתוף או מחיקה של מידע רגיש".

ג'אניס ריצ'רדסון, יועצת בכירה ב European Schoolnet: "למרות שהאינטרנט הופך למקור לחיכוך במשפחות מסוימות, מחקר, שנערך לאחרונה ע"י זרוע המחקר של הנציבות האירופאית, מסמן  מגמה צומחת המראה, שאחים ובני משפחה מורחבת מקבלים תפקיד גדול יותר בפעילות הילדים ברשת. לא מפתיע, שילדים פונים באופן אינסטינקטיבי לאדם, שהם תופסים כבעל יכולת לתקן בעיות טכניות, לייעץ לגבי אתרים וכלי אבטחה ולספק תגובה אובייקטיבית בשאלות רגישות. זה רק מחזק את החשיבות של פיתוח יכולות טכנולוגיות ע"י ההורים ובניית יחסי אמון עם ילדיהם, ובמקביל דורש קביעת חוקי יסוד לגבי שימוש במכשירים לצורך מניעת חיכוכים. אנו מאמינים גם, שרשתות חברתיות וספקי תוכנות צריכים לפתח כלים 'ידידותיים למשפחה".


מתח משפחתי

 



 
 
Bookmark and Share