Telecom News - מה ניתן ללמוד מהצלחת Pokemon Go הפופולרית כעת יותר מ-WhatsApp?

מה ניתן ללמוד מהצלחת Pokemon Go הפופולרית כעת יותר מ-WhatsApp?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> מה ניתן ללמוד מהצלחת Pokemon Go הפופולרית כעת יותר מ-WhatsApp?
אפליקציית המשחקים Poekemon Go הגיעה לשימוש בהיקף נרחב יותר בעולם מאשר האפליקציה שהובילה עד היום: WhatsApp, ומייצרת כרגע הכנסות של 1.6 מיליון דולרים ליום מ-In-App Purchases רק בארה"ב.  מה מפתחים עצמאיים יכולים ללמוד מכך?
מאת: אבי וייס, 14.7.16, 10:40פוקימון גו

על פי הניתוח של BI Insider, פוקימון גו - אפליקציית המשחקים היפנית מבית נינטנדו היא ההצלחה הגדולה ביותר שהייתה אי פעם בעולם האפליקציות והתוכנה.

האפליקציה לאנדרואיד ולאייפון היא חינמית, אבל נינטנדו מתכוונת למכור את הצמיד Pokémon Go Plus, שיתריע על הימצאות פוקימונים בסביבה, גם ברגעים, שבהם המשתמש לא מצוי באפליקציה.

מדובר בתופעה בהיקף שלא נמדד אף פעם וגימד את כל ההצלחות שהיו בעבר בתחום האפליקציות. 

תוך 14 שעות, מעת שעלתה לאוויר, Pokemon Go הפכה לאפליקציה מס' 1 בארה"ב (עם 2 מיליון הורדות רק ב-iOS) וגם ברוב ארצות העולם ותוך שבוע החלה ליצר הכנסות של 1.6 מיליון דולרים ליום רק בארה"ב, כמופיע בתצלום הבא:


כיום, בארה"ב בלבד, ב-iOS ובאנדרואיד, בוצעו מעל ל- 7.5 מיליון הורדות, שיא של כל הזמנים לאפליקציה אחת.

חברת SimilarWeb ביחד עם BI Intelligence ניתחו את היקף השימוש בדקות יומיות של האפליקציה הזו מול מתחרותיה ולהלן הנתונים המעודכנים, הנכונים ליום 8.7.16 לארה"ב בלבד:
שימוש יומי בפוקימון
על פי הנתונים, משתמש ממוצע בארה"ב משתמש 43 דקות ביום במשחק הזה, מול 30 דקות שימוש יומי בווטסאפ. גם כן שיא של כל הזמנים בשימוש באפליקציה על בסיס יומי. 

מהם הלקחים שנלמדים מההצלחה הזו?
  • אין כאן שום טכנולוגיה חדשה או איזה חידוש מיוחד במשחק הזה. הוא מבוסס על משחק ישן, שעבר שדרוג ליכולות של הסמארטפונים החדשים, זה הכל
  • השימוש ב-In-app Purchases גם הוא לא חדש בכלל, כמודל עסקי להכנסות ממשחקים. 
  • הייחוד של המשחק החדש הוא שימוש מושכל בכל היכולות של הסמארטפון, כדי להשיג "נאמנות משתמש" ו"חויית משתמש". זה שילוב של AR, המצלמות המתקדמות הקיימות בסמארטפונים, כוח העיבוד והזיכרון, שימוש במיקום ו-GPS, שימוש בסנסורים השונים שיש בסמארטפון ועוד.
  • למעשה, נעשה שימוש בכמעט כל מה שיש בסמארטפון, כולל שירותי אלחוט קצר טווח דוגמת בלוטוס' ו-iBeacon
ההצלחה של המשחק הזה מחזקת את מה שכבר הצגנו וניתחנו (כאן), ששוק פיתוח האפליקציות ע"י מפתחים עצמאיים סיים את חייו, כי השוק הזה נכבש ע"י הגדולים (כמה חברות גדולות בודדות בכל העולם) ואין עוד יותר מקום לפיתוחים עצמאיים. זאת, כי אין להם שוק ואין למפתחים העצמאיים יכולת להתמודד מול הענקים הללו. השוק, שנשאר למפתחים עצמאיים, הוא תחום פיתוח אפליקציות יעודיות ללקוחות ספציפיים, כמו בנקים חברות קמעונאיות, הנדסה, רכב וכו'. מי שבונה על הצלחה באפסטור - שישכח מזה.

הענקים הללו (דוגמת פייסבוק ונינטנדו) יודעים לפתח אפליקציות המנצלות היטב את כל היכולות הקיימות כיום בסמארטפונים חדשים ויש להם יכולות שיווק אין סופיות עם קשרים הדוקים עם המפרסמים והמותגים הכי מובילים בעולם המביאים להם את זרם ההכנסות, מפרסמים, שנכנסים לתוך האפליקציות שלהם בגישת In-App למכירת מוצרים ושירותים על גבי הסמארטפון, למשתמשי האפליקציות הללו. מכאן, שהצלחת נינטנדו היא הוכחה בולטת ליכולת של הגדולים (בלבד) להוביל להצלחות של אפליקציות בעולם הנייד של היום ומחר. 

עדכון 27.7.16: האפליקציה הגיעה ל-75 מיליון הורדות.
עדכון 29.7.16: האפליקציה הגיעה ל-10 מיליון הורדות ביפן ביום הראשון להפצתה שם.
עדכון 3.8.16: האפליקציה חצתה את רף 100 מיליון ההורדות.
עדכון 8.8.16: האפליקציה הפיקה תוך חודש הכנסות של 200 מיליון דולרים.

 
פוקימון



 
 
Bookmark and Share