Telecom News - הוצגה פעילות החדשנות של סמסונג בישראל ל-2016

הוצגה פעילות החדשנות של סמסונג בישראל ל-2016

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הוצגה פעילות החדשנות של סמסונג בישראל ל-2016
הוצגה פעילות החדשנות של סמסונג בישראל ל-2016
מאת: חיים חביב, 17.7.16, 01:10חדשנות

ראשונים לדווח: אירוע החדשנות של סמסונג כלל מתחם ARTIK עם הדגמות של ביצועי הפלטפורמה עבור מפתחים לפיתוח מוצרים ושירותים בעולם ה-IoT והוצגו פיתוחים של 12 סטארטאפים ישראלים בולטים. פיתוחי ה-IoT היו בנושאי מכשור רפואי, צילום בסמארטפונים וטעינתם, אבטחת סייבר בתחום הרכב ו-Connected cars, טכנולוגיית וידאו, פתרונות ראייה ממוחשבת, VR, Wearable ועוד.

מאות יזמים, מפתחים, משקיעים, אנג'לים, ציידי כשרונות ובכירים מסמסונג העולמית השתתפו ב- 14.7.16 באירוע החדשנות של סמסונג בישראל.

במוקד האירוע (וההדגמה) עמדה פלטפורמת  'ארטיק' (ARTIK) של סמסונג, שמציעה למפתחים גישה מתקדמת לפיתוח מוצרים ושירותים בעולם ה-IoT - האינטרנט של הדברים. הפלטפורמה מאפשרת לחברות קיצור זמני השקה של מוצריהם לצד הפחתה ניכרת בזמן ובמשאבי הפיתוח.

היא מהווה פתרון מערכתי וחוסכת מהיזמים פיתוח יחידות חומרה, תקשורת, שירותי ענן וקישור לאפליקציית סמארטפון. בזמן הפנוי  יכולים היזמים להתמקד במוצר או השירות הייחודי שלהם. הדוגמאות שנחשפו מצביעות על יכולת לפיתוח מוצר IoT בתוך תקופה של חודשים ספורים בסיוע צוות מצומצם בהשוואה לתקופה של שנתיים-שלוש, כמקובל היום.
ברשימת יתרונות הפיתוח על גבי פלטפורמת ארטיק:
  1. חווית חיבוריות טובה לרשת,
  2. אבטחת מידע מיחידות הקצה ועד לענן,
  3. סביבת פיתוח פתוחה המשתמשת בתוכנות מוכרות,
  4. יכולת מהירה לדלג מאב-טיפוס למוצר הנמכר במיליונים,
  5. פלטפורמת הענן מאפשרת חיבור קל למוצרים ושירותים של יצרנים אחרים.
למידע נוסף ולהמחשה ראו ARTIK Cloud intro כאן.

סמסונג ומרכז הפיתוח שלה בישראל פועלים בשיתוף פעולה עם סטארטאפים בתחום ה-IoT כדי להביא מוצרים חכמים ומתקדמים לשוק. ברשימת המציגים הבולטים:
 
Early sense - סטארטאפ למכשור רפואי בתחום ניטור נשימה, קצב לב, תנועתיות ושינה, שפיתחה חיישן ייחודי הממוקם מתחת למזרון החולה. הטכנולוגיה של החברה מזהה פעימות לב, נשימה ושינה ברמות דיוק רפואיות ללא צורך במגע עם המטופל ובנוחות. כך, שהמדידה יכולה להימשך לאורך זמן גם מחוץ לחדר טיפול נמרץ או לבית החולים. הסטארטאפ נותן מענה לאבחון הדרדרות של חולים, מניעת נפילות ומניעת פצעי לחץ, והמערכת נבדקה במחקרים מקיפים עם אלפי חולים ופורסמה בכתבי עת רפואיים. בנוסף, האפליקציה גם משמשת אנשים בריאים בביתם, לקבלת מידע על איכות השינה שלהם לשמירה על אורח חיים בריא.

כ-300,000 איש נוטרו עד היום בעזרת הסנסורים של EarlySense וכמות שעות הניטור עולה על 10 מיליון.הסטארטאפ גייס עד היום כ-100 מיליון דולרים, כאשר המשקיעים המרכזיים הם סמסונג, קרן פיטנגו, בנק הפועלים, חברת המכשור הרפואי האמריקאית Welch Allyn,הענקית היפנית Mitsui וקרן JK&B האמריקאית.

Corephotonics – סטארטאפ המשביח את איכות הצילום של סמארטפונים לרמות של מצלמות דיגיטליות מתקדמות. ה"זינוק" הטכנולוגי בתחום, הוא מצלמה חישובית הכפולה ( (DUAL CAMERA, שמאפשרת, בין היתר, זום אופטי, הפחתת רעש דיגיטלי, שיפור תחום דינמי ושמירה על אמינות גבוהה במגבלות גודל ומחיר. בנוסף, חותר הסטארטאפ להיכנס לשווקים נוספים, רכבים ורחפנים. 

הטכנולוגיה מתבססת על פטנטים אופטיים ומכניים בפעילות המצלמה וחידושים בתחום עיבוד התמונה, שמאפשרים איחוד (FUSION) של 2 תמונות שונות, ליצירת תמונה באיכות גבוהה ביותר. עד כה גייס הסטארטאפ 35 מיליון דולרים ב-2 סבבים. בגיוסים השתתפו קרנות ומשקיעים אסטרטגיים מסין, קוריאה, אירופה וארה"ב.

סרטון המחשה - כאן.

Argus Cyber Security – הסטארטאפ עוסק בפתרונות אבטחת סייבר בתחום הרכב. זאת, בעקבות החיבוריות של הרכבים לעולם החיצוני, שחושפת את הרכבים לפריצת האקרים ולתקיפת וירוסים. פתרונות הסטארטאפ משולבים בכלי הרכב ובענן, וכוללים אלגוריתמיקה מתקדמת לזיהוי ולמניעת תקיפות. הטכנולוגיה שלו מאפשרת את מהפכת את מהפכת ה-connected cars, כיוון שללא ההגנה מפני תקיפות סייבר, אימוץ טכנולוגיות אלו לא יהיה אפשרי. בהמשך, הטכנולוגיה מאפשרת קיומם של רכבים אוטונומיים בשוק.

הסטארטאפ הוקם ע"י בוגרי יחידה  8200 ובשיתוף עם זוהר זיסאפל, וגייס 30 מיליון דולרים . הקרנות העיקריות השותפות בה הן מגמה, מגנה, וורטקס, אליאנז, SBI וסמסונג.
 
Storedot - הסטארטאפ פיתח פתרון כימי-אורגני מתקדם להטענה מהירה של סמארטפונים. לאחר הדגמת יכולת של הטענת סמארטפון ב-30 שניות, גדל הסטארטאפ במהרה, ועוסק היום גם בפתרון התאמה להטענה מהירה לרכבים חשמליים ובטכנולוגיית מסכים המבוססת על פתרונות אורגניים זולים יותר, שמציגים צבעים טובים יותר מאי פעם.

הבסיס ליצירת המטענים והסוללות החדשים הוא המצאה של חומרים חדשים, שמסוגלים להתמודד עם מתח גבוה, להיות עמידים לחום, להוליך חשמל, לאגור אנרגיה ולא להישחק בעקבות ריבוי מחזורי טעינה.

סרטון המחשה- כאן.

עד כה גייסה החברה  66 מיליון דולרים ממשקיעים שונים, בהם:  Norma Investments Limited, representing Roman Abramovich, Samsung Ventures, Singulariteam.

Giraffic - הסטארטאפ השיק את טכנולוגיית ה-Adaptive Video Acceleration - פלטפורמה להאצת תכני וידאו באינטרנט על גבי מכשירי טלוויזיה חכמים, סטרימרים, סמארטפונים וטאבלטים. הטכנולוגיה מאיצה פרוטוקול HTTP באופן מתקדם וייחודי הממקסם את רוחב הפס האפקטיבי של משתמש הקצה ללא צורך בהגדלת גודל רוחב הפס הפיזי שלו.

הטכנולוגיה (AVA) יושבת על הטלוויזיה, המחשב, או על כל פלטפורמה אחרת של המשתמש ומשם היא מנתחת את הווידאו ומורידה אותו בצורה חכמה ומהירה, ללא צורך בהתקנה שלה על השרתים. השימוש הולך וגדל ב-streaming בתחומים של מדיה חברתית ושידור חי דרך האינטרנט, התפשטות ה-VR במיוחד ב-mobile יוצרים אתגרים קשים לתשתיות רשת הקיימות ועל כן הטכנולוגיה של ג'ירפיק תספק חווית משתמש ייחודית גם לדור הבא של מדיה סטרימינג.

Vayyar - הסטארטאפ מפתח סנסורי תלת מימד מבוססי RF, שמאפשרים ׳הסתכלות פנימה׳ מבעד לחומרים שונים, וייצור תמונה תלת מימדית של החומר. בין השימושים: זיהוי מוקדם של סרטן השד, הסתכלות דרך קירות לזיהוי תשתיות וזיהוי נפילות בתוך הבית, ללא הפרת הפרטיות. הטכנולוגיה פועלת על שידור גלי רדיו ושימוש באלגוריתמים המנתחים את הגלים החוזרים ומייצרים את התמונה התלת מימדית. היום עובד הסטארטאפ, בין היתר, בשווקים של מכשור רפואי, בית חכם, בנייה, רובוטיקה וחקלאות.

סרטון המחשה - כאן.

עד כה גייס הסטארטאפ 34 מיליון דולרים מקרנות VC -BATTERY VENTURESBESSEMERVENTRUESWALDEN RIVERWOODISRAEL CLEANTECH
 
Zimperium – לסטארטאפ יש 3 מוצרי אבטחה:

zIPS, שמנתח אנומליות של מערכת ההפעלה במכשיר בזמן אמת ונוקט פעולה אקטיבית ברגע שיש גילוי של פעילות זדונית.

zIAP, שמזהה תקיפות המיועד לאפליקציות צד שלישי, מסופק כ-SDK ומאפשר לזהות מגוון רחב של תקיפות באמצעות מנוע זיהוי התקיפות של זימפריום z9.

zANTI, ערכת בדיקות המאפשרת למנהלי אבטחה להעריך את רמת הסיכון של הרשת בלחיצת כפתור.

הסטארטאפ גייס עד כה 25 מיליון דולרים בסבב גיוס, שהובל ע"י חברת Warburg Pincus בשיתוף עם משקיעים קיימים; Samsung, Telstra, Sierra Ventures, Lazarus Israel.

DSPG - החברה מפתחת שבבי מולטימדיה למערכות תקשורת אלחוטיות. באמצעות שילוב תוכנה ויכולות עיבוד מתקדמות, מספקת DSPG מגוון רחב של שבבים בטכנולוגיות DECT/CAT-iqULEWiFiPSTNVoIP ו-HDClear. השבבים, שמפתחת החברה, משלבים יישומי קול, אודיו, וידאו והעברת נתונים במגוון מוצרים, בהם מכשירי סלולר ומכשירים לבישים, מסכי מולטימדיה מקושרים לאינטרנט, מערכות אוטומציה ואבטחה ביתיות, טלפונים אלחוטיים, מערכות VoIP ונתבי תקשורת ביתיים חכמים.

 מאחר שהפעלה קולית של מכשירים גם בסביבה הביתית וגם מכשירים סלולריים ולבישים נמצאת בעליה מתמדת וזה יהיה בעתיד ממשק המשתמשים הנפוץ ביותר, נוצר צורך בפתרון, שישאיר את המכשירים "פתוחים" לקבלת פקודה קולית תוך שמירת חיי סוללה ארוכים במיוחד. על צורך זה עונה הפתרון, שפתחה DSPG.

Unispectral - הסטארטאפ הוקם ב-2016 לאחר 6 שנות מחקר באוניברסיטת תל אביב. מטרת הטכנולוגיה לשנות את שיטת הפרדת הצבעים במצלמות קומפקטיות, להרחיב את יכולת הראיה האנושית ולהוסיף לה מימד חדש. רוב האינפורמציה הנמצאת באור הנראה אינה מעובדת ע"י העין האנושית, ומכילה נתונים רבים לגבי החומר אותו אנו רואים.

הטכנולוגיה תבדיל בין מוצרים מקוריים ומזויפים, הן במוצרים כגון אביזרי אופנה ומשקאות יקרים והן בתרופות ובשטרות כסף. באמצעות ניתוח גלי האור ניתן לבחון האם המזון אותו אנו עומדים לאכול הוא טרי והאם הוא מכיל מרכיבים, שאנו אלרגיים אליהם. רכב יוכל לנתח את תנאי הכביש בהם הוא נע ולהתאים את מערכות הרכב לתנאי הכביש. ניתן למדוד באמצעות הטכנולוגיה זיהום אויר, איכות מקורות מים ואף מנגנונים שונים בגוף האדם המודדים את הבריאות.

הטכנולוגיה כוללת 3 מרכיבי ליבה:

רכיב MEMS המשמש כפילטר אופטי מתכוונן המחליף את רכיב הפרדת הצבעים הסטטית המקובלת כיום במצלמות RGB,

רכיב בקרה השולט על הפילטר האופטי,

אלגוריתמיקה המאפשרת את הרכבת התמונה ומיצוי המידע הספקטרלי שבה. היכולת למזער את הטכנולוגיה לגודל ולמחיר אשר מאפשר לה להשתלב בטלפון סלולרי ולהיות זמינה עבור הציבור.

בסטארטאפ הושקעו עד כה 7.5 מיליון דולרים.
 
Eyesight - הסטארטאפ מפתח טכנולוגיות בתחום חישה מבוססת הראיה הממוחשבת. פתרונות ראיה ממוחשבת של החברה מספקים למכשירים ולסביבות המקיפות אותנו אותה רמה של קלט, וחשוב מכך – הקשר, כדי להפוך את המכשור הסובב אותנו לחכם יותר, יעיל יותר ואפקטיבי יותר. פתרונותיו כוללים ממשק טבעי ללא מגע המבוסס על מחוות וחישה וניתוח של תווי פנים ונוכחות משתמשים.

אייסייט מתמקד במספר תחומים: IoT ובית חכם, פנים הרכב (שליטה במערכות וכן ניטור נהג), מציאות מדומה VR, ורובוטיקה. פתרונותיו מבוססי תוכנה, אך בד בבד יצר הסטארטאפ מוצר חומרה המהווה פיתרון לשימוש ביתי בשם Singlecue. מוצר זה מקנה שליטה באמצעות מחוות יד למכשירים קיימים בבית. בנוסף, מציע הסטארטאפ יכולות מתקדמות בתחום ממשק משתמש טבעי (NUI) וחישה וניתוח של תווי פנים ונוכחות (User analysis) למגוון ישומי IoT בשיתוף פעולה עם Samsung’s ARTIK family of modules.

הסטארטאפ קיבל מימון של מ-40 מיליון דולרים. לאחרונה חבר אליו תאגיד Kuang Chi הסיני כמשקיע אסטרטגי, בהשקעה כוללת של 20 מליון דולרים. בנוסף, הטכנולוגיה של אייסייט נבחרה ע"י יצרניות מובילות בתחום המחשוב והאלקטרוניקה, ומוטמעת בלמעלה מ-20 מליון מכשירים ברחבי העולם. הטכנולוגיה נמצאת בטלוויזיות חכמות, מחשבים, מכשירים ניידים של מובילי שוק כגון: Toshiba, Lenovo, ZTE, Philips, Hisense, Oppo, ARM, AMD,.

 - Sensifree הסטארטאפ מציג טכנולוגיה מתקדמת לשוקי ה-wearable וה-Mobile health ומציע חלופה מיטבית לטכנולוגיות סנסורים וותיקות. הטכנולוגיה מבוססת ה-RF של סנסיפרי מרחיבה את גבולות היכולת של טכנולוגיות חישה ביומטרית. המאפיינים העיקריים של הטכנולוגיה כוללים:

• ניטור ללא צורך במגע עם העור.
• צריכת הספק נמוכה משמעותית בהשוואה לפתרונות קיימים -מאפשר ניטור רציף ומדויק של דופק.
• פעולה דרך אריגים ומתחת למים.
• פעולה בסביבת עבודה מאתגרת - לא מושפעת מתאורת רקע, גוון עור, קעקועים, שיער, לכלוך או זיעה.

הסנסור הראשון אותו הציעה הסטארטאפ לשוק הוא סנסור דופק לאפליקציות של מחשוב לביש, בגדים ואריגים חכמים ולתעשיית השעונים המסורתית. במקביל, הסטארטאפ מפתח על בסיס טכנולוגיית הליבה של החיישנים - מד לחץ דם ללא כרית מתנפחת, ומצפה להציג תוצאות ראשונות לפני סוף השנה.

עד כה, גייס הסטארטאפ 5 מיליון דולרים בהובלת Translink Capital  בנוסף להשקעה של 2 מיליון דולרים מחברת סמסונג.

Mantis-Vision - הסטארטאפ מתמחה בפיתוח טכנולוגיית סריקה תלת מימדית מדויקת, סטטית ודינמית המיועדת לעולם המקצועי ולצרכני התוכן של מציאות מדומה VR. הטכנולוגיה מבוססת על הקרנת מידע מקודד בעזרת לייזר אינפרא אדום וניתוח התמונה המתקבלת, כדי להצליח למקם כל אלמנט בתמונה. החברה מוכרת מוצרים לתחום מכשירי הסריקה המקצועיים ומעורבת בפרויקטים להטמעת הטכנולוגיה במוצרים ניידים ובפרויקטים ליצירת תוכן תלת-מימדי באיכות גבוהה למציאות מדומה ורבודה.

הסטארטאפ גייס עד כה 35 מיליון דולרים ממשקיעים אסטרטגיים בהם ,Samsung, Qualcomm, Flex.
 
אירוע סמסונג
צילום: ארז חרודי - עושים צילום 



 
 
Bookmark and Share