Telecom News - איך הענן עוזר לנו להיות בריאים יותר?

איך הענן עוזר לנו להיות בריאים יותר?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> איך הענן עוזר לנו להיות בריאים יותר?
איך הענן עוזר לנו להיות בריאים יותר?
 מאת: דנילו פוצ'יה, 19.7.16, 11:36דנילו פוצ'יה
 
איך  ארגונים משתמשים בענן כיום כדי לקדם בריאות? מה אנו יכולים לצפות מהשילוב של ענן וביוטק בשנים הקרובות?
 
במאה ה-20 נעשו קפיצות דרך ענקיות בביוטכנולוגיה. הודות לענן, המאה ה-21 יכולה להפוך לסיפור הצלחה גדול עוד יותר. איך  ארגונים משתמשים בענן כיום כדי לקדם בריאות? מה אנו יכולים לצפות מהשילוב של ענן וביוטק בשנים הקרובות?
 
ב-1982 נעשה לראשונה שימוש בביוטכנולוגיה לפיתוח תרופה. המשמעות הייתה תחילתה של מהפכה. מתוך כל התרופות, החיסונים והטיפולים בשימוש כיום, לא פחות מ-40% מפותחים תוך שימוש בביוטכנולוגיה.
 
מומחים צופים, שביוטכנולוגיה תמלא בקרוב תפקיד גדול אף יותר בתחום הרפואה האישית: פרמקוגנטיקה (הענף המדעי העושה שימוש בגנטיקה כדי לגלות ולשפר תרופות) ופרוטאומיקה (תחום חקר החלבונים) כבר משתמשים בביוטכנולוגיה ומחשבים לאבחון מדויק של חולים על בסיס המידע הגנטי שלהם, מה שמבטל את הצורך בניסוי ותהייה. כיצד? דרך שימוש במחשבים לחישוב וניסוי צירופים אפשריים של מרכיבים, כדי ליצור תרופה חדשה. מחשבים אלה הפכו לחזקים יותר בעשור האחרון, ועתה ניתן לפרוס אותם בקנה מידה עצום, הודות לפיתוח שירותי הענן.
 
איך הענן מסייע לקידום ביוטכנולוגיה ובריאות?
 
ההיקף העצום והעלות הנמוכה יחסית של הענן, מאפשרים להשתמש בכוח מחשוב, לאין שיעור חזק ממה שהתאפשר בשנות ה-80, לפיתוח של ביוטכנולוגיה. זאת ועוד, אין צורך למקם מחשבים אלה באתרי הלקוחות, או אפילו לקנות אותם: זול ומהיר יותר לשכור אותם. יכולות אלה לא רק מבטלות את הצורך בשטח, באחזקה ובניהול, אלא מאפשרות הגדלת יכולות וקיבולת כאשר אלו נדרשות עבור פרויקטים ספציפיים וצמצום היכולות כהרף עין,  כאשר פרויקטים אלה מסתיימים.
 
קיימות דוגמאות רבות של חברות ברחבי העולם המשתמשות במחשוב ענן עבור ביוטכנולוגיה. ​2 חברות כאלו בתחום הרפואה המשתמשות ברצון בכוחו של הענן הן: Cycle Computing"" ו-"Philips Healthcare".
 
Cycle Computing
החברה השתמשה בשירותי ענן לבניית מחשב וירטואלי מצויד ב-50,000 ליבות, שמסוגל לבדוק 21 מיליון חומרים רפואיים בתוך פחות מ-3 שעות. יכולת זו לא רק חוסכת כסף (העלות הייתה רק 4,900 דולרים - לא הרבה עבור סוגים אלה של בדיקות), אלא גם זמן.
 
בדרך כלל, בדיקות אלו מתבצעות בסבבים רבים, עם רמת דיוק גדלה בכל סבב. שימוש בענן, לא רק מאפשר לבדוק פי 3 יותר חומרים מכפי שהיה ניתן לעשות בשימוש במחשבי חברות, האלגוריתם גם יכול להיות מסובך יותר, מפני שהענן מסוגל למנף את העוצמה ההכרחית. זה מקטין את הסיכוי של שלילות שווא False Positive")") ובכך מגדיל את הסיכוי להצלחה.
 
Philips Healthcare
הענף הרפואי של פיליפס מריץ את שירותHealthSuite  שלו  גם הוא בענן. שירות זה כבר ניתח 15 פטה-בייט של רשומות רפואיות: סיווג וארגן אותן כך, שמטפלים יוכלו להשתמש במידע בדרך מהירה, קלה ובטוחה. נתונים אלה נאספים ע"י מיליוני התקנים מחוברים, חיישנים ויישומים ניידים.
 
באוקטובר 2015 חוברו 7 מיליון מקורות כאלה ל-HealthSuite . בשימוש בענן, פיליפס מסוגלת להוסיף 1 פטה-בייט של נתונים הנאספים בכל חודש בקצב מהיר מאוד. אם החברה הייתה משתמשת במחשבים משלה, התהליך היה דורש זמן ארוך בהרבה. יתר על כן, שימוש בתשתית IT מקומית הוא יקר, ובתחום בו חובה לחסוך כסף, כל דולר, שמושקע בבריאות במקום בנושאים שאינם חיוניים, נחשב. בדרך זו פיליפס מסוגלת לתרום לפיתוח פתרונות רפואיים אישיים יותר.
 
חשיבותה של אבטחה טובה
הענן מסייע לקדם את הבריאות, אבל מידע רגיש מאוד זה, חייב  להיות מוגן היטב: אף אחד לא אוהב את הרעיון שמידע פרטי ייפול לידיים הלא נכונות. בניגוד למה שרבים חושבים, בפועל, קבצים בטוחים יותר בענן מכפי שיהיו בסביבות הפועלות באתר. כמו כן, ספקי ענן רבים עומדים בתקנים וחוקים, וצריכים להיות מסוגלים להציג תעודות הסמכה מסוימות בטרם יהיו רשאים להציע את שירותיהם לחברות בענפים הנמצאים תחת פיקוח הדוק, כמו מגזרי רפואה ופיננסיים.
 
דוגמא אחת כזו היא תקןISO 9001 , שמתווה ​​מערכת ניהול איכות מבוססת על 8 עקרונות, שהוגדרו ע"י ארגון התקינה הבינלאומי. הם כוללים, בין היתר: התמקדות בלקוח, מעורבות אנשים, גישה תהליכית ושיפור מתמיד.
 
דוגמא נוספת היא ISO 27,018 המתמקד בהגנה על מידע אישי בענן. ההליך מספק מערך בקרות והנחיות, שנועדו לתת מענה למידע אישי ניתן לזיהוי (PII) בענן ציבורי. מכיוון שלעתים קרובות יש לספקי ענן פעילות בינלאומית, הם צריכים להיות מסוגלים להבטיח, שנתונים יישארו בתוך הגבולות של מדינה או אזור מסוימים. לקוחות יכולים לבחור בין אזורים בעולם, כל אחד עם מפרטי אבטחה משלו. הנתונים נשארים במקום שהלקוח רוצה שיהיו. בדרך זו הם יכולים להיות בטוחים בעמידה ברגולציה מקומית.
 
הפוטנציאל אדיר
ביוטכנולוגיה היא תחום חדש יחסית בתוך מדעי הרפואה, אבל הפוטנציאל לקדמה רפואית, שהיא מאפשרת, הוא עצום. חלק גדול ממנו יושג בבריאות בהתאמה אישית. פרדיגמת טיפול חדשה זו מאפשרת את הטיפול הטוב ביותר לחולים, שישרת את הצרכים, הגנטיקה וגורמים בריאותיים אחרים שלהם. ככל שנוכל לעבד יותר נתונים, כך שירותי הטיפול הרפואי יהפכו יעילים יותר. הודות לענן, ביוטכנולוגיה תהיה מסוגלת לספק שירותי בריאות טובים יותר עבור מיליארדי אנשים ברחבי העולם.
 
מאת: דנילו פוצ'יה, יולי 2016.
אוונגליסט AWS (אמזון ווב סרוויסס) ב-EMEA

ענן
 
 



 
 
Bookmark and Share