Telecom News - תקן MoCa (פס רחב על הקואקס הביתי) שודרג ל-2.5 גיגה

תקן MoCa (פס רחב על הקואקס הביתי) שודרג ל-2.5 גיגה

דף הבית >> תקנים חדשים >> תקן MoCa (פס רחב על הקואקס הביתי) שודרג ל-2.5 גיגה
,בישראל, חברת הוט מיישמת את תקן MoCa בגרסה הקודמת שלו. הגרסה החדשה שאושרה בארגון MoCa, היא גרסה 2.5, שמספקת עד 2.5 גיגה על רשת הקואקס הביתית. בשילוב WiFi בגרסאות החדישות, זו הרשת הטובה והמהירה ביותר לבתים. 
מאת: מערכת Telecom News, 19.7.16, 22:00MOCA

ארגון התקינה MoCa (ר"ת: Multimedia over Coax Alliance) אישר לאחרונה את התקן החדש MoCa 2.5, שמאפשר לספק רוחבי פס של עד 2.5 גיגה סל"ש על רשת חוטי הקואקס הביתית. תקן זה יאפשר גם תמיכה בהעברת 4K ו-8K ברשת הביתית לכל מכשיר קצה. 

התקן החדש הזה, בשילוב של WiFi בתקנים החדשים ביותר (כרגע התקן הטרי יחסית הקיים בשוק העולמי וגם בישראל הוא WiFi 802.11ac Wave 2, שמספק עד 7 גיגה באוויר), מספק את רשת הפס הרחב הטובה ביותר לבית, עם יכולת שירות האמינה והטובה ביותר, שיש לרשתות ביתיות (זה פתרון טוב בהרבה מרשתות אתרנט ביתיות, או כל טכנולוגיה אחרת הקיימת על חוטי הנחושת של בזק, או על חוטי החשמל הקיימים בבית). 

התקן הקודם, MoCa 2.0, מאפשר לספק עד 1 גיגה ומיושם ברחבי העולם וגם בישראל ע"י הוט (בשירות HOT Multi). יש בשוק העולמי גם גרסת ביניים מתקדמת בשםMoCA 2.0 Enhanced Mode . התקן המתקדם הזה מאפשר עד 1.4 ג'יגה לכל נקודת קצה ומינימום 800 מגה לכל נקודת קצה. קפיצת המדרגה הממשית מגיעה כעת ב-MoCa 2.5.

טרם ידוע מתי המערכת של הוט תשודרג ל-MocCa 2.5. 


חברת YES, למרות שהצטרפה לארגון MoCa כבר ב-2015, לא עברה לתמוך בטכנולוגיית MoCa אצל לקוחותיה מסיבות פנימיות של YES

תקן MoCa 2.5 לא רק מספק פי 2.5 יותר רוחב פס על אותם חוטי קואקס הקיימים בבתים, אלא מספק יכולות חדשות, שלא היו קודם ובכלל זה: יכולת התקנה קלה ומהירה יותר עם יכולת הוספת מכשירי קצה בלחיצת כפתור אחת, רמת אבטחה ופרטיות טובים הרבה יותר, חסינות טובה יותר להפרעות חיצוניות, תמיכה בעד 16 מכשירי קצה ועוד.

התקן החדש מספק יכולת לקבוע כמה פרופילי הפעלה (יש 3 פרופילי הפעלה) בהתאם לצרכי העברת המולטימדיה והאינטרנט ברחבי הבית, לכל מכשירי הקצה הקיימים בבית והפועלים במקביל (כמודגם בציור כאן למטה). 
MOCA



 
 
Bookmark and Share