Telecom News - הספינולוג ומוכר האשליות לא יודע שהמשרד שלו הפך לחנות של סחר אלקטרוני

הספינולוג ומוכר האשליות לא יודע שהמשרד שלו הפך לחנות של סחר אלקטרוני

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הספינולוג ומוכר האשליות לא יודע שהמשרד שלו הפך לחנות של סחר אלקטרוני
מנכ"ל משרד התקשורת ממשיך להסתובב ולפזר את הגיגיו, בנושאים שאין לו צל של מושג איך מתמודדים ומקדמים אותם (דוגמת IoT ,5G ועיר חכמה), בזמן שאצלו במשרד, שהוא ממונה עליו, ההפקרות חוגגת והמשרד הפך לחנות של מסחר אלקטרוני. 
מאת: אבי וייס, 20.7.16, 08:30שלמה פילבר

בדברים שנשא ביום 18.7.16 בכנס "טלקום בישראל - איך ממשיכים מכאן" באוניברסיטת תל-אביב, המשיך שלמה פילבר, (בתמונה), מנכ"ל משרד התקשורת, במסורת של ספינים, הגיגים ופרשנויות, על נושאים, שהוא לא מבין בהם דבר וחצי דבר, והוא אף הגדיל לעשות והחל לצטט אותי בנאומיו... 

וכה אמר שלמה פילבר באונ' ת"א לפני יומיים: "ישראל היא אומת סטארטאפ, אבל אין כאן מספיק תשתית. יש לנו מכוניות פרארי הצריכות לנסוע על כבישים משובשים. התפקיד שלנו הוא לשפר את הכבישים".

מי מנע בשנה וחודשיים, ששלמה פילבר מכהן בתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, לשפר את הכבישים הללו? מי יכול להאמין לו, שאם שמילה מימון (או כל אדם אחר) יקודם מתפקיד סמנכ"ל בכיר לתפקיד משנה למנכ"ל, במסגרת מה שמכונה "השינויים הארגוניים במשרד", משרד התקשורת פתאום יביא לציבור בישראל טכנולוגיות מתקדמות דוגמת IoT או 5G? כאן זה לא יפן או דרום קוריאה, אפילו לא ארה"ב... 

מי מנע משלמה פילבר לקבל החלטות בשנה וחודשיים שהוא מנכ"ל (בתקופה הזו לא התקבלה שום החלטה משמעותית או בכלל, ברמה של "מדיניות שר" או "מדיניות משרד")? קוראי אתר זה יודעים, שבתקופה הזו הוא עסק כל זמנו ב"זוטי דברים", ספינים בלי סוף ו"מיקרו רגולציה". כנראה זה כל מה שהוא יודע לעשות.

מי מנע מפילבר להקצות תדרים לאזרחי ישראל (בתקופה שהוא מנכ"ל לא הוקצה אפילו קילוהרץ אחד של תדרים לציבור!. לשם קבלת פרופורציות, בסוף השבוע שעבר ה-FCC בארה"ב הקצה 11 גיגהרץ של תדרים לטובת יישומי 5G לציבור האמריקאי).

מי מנע משלמה פילבר לעדכן את שיטות מדידת שוק התקשורת, שאך בשבוע שעבר הסמנכ"ל הבכיר לכלכלה של המשרד פרסם את הנתונים, שמשמשים לקבלת החלטות רגולטוריות, נתונים, שאין להם שום קשר לאיזו מציאות בשוק התקשורת הישראלי? 

מי מנע מפילבר לקדם פריסת רשתות IoT בישראל? מי מנע ממנו לשדרג את אתר משרד התקשורת, שהפך ל"אות מתה" באינטרנט? מי מנע ממנו לבצע מאות פעילויות לקידום שוק התקשורת, שאינן דורשות שום שימוע, רק יכולת ביצוע, חזון, דוגמה אישית ודבקות במשימה? 

התשובה די ברורה לכל השאלות הללו: שלמה פילבר יודע למכור ספינים ולהרוס כל מה שזז (דוגמה טריה, ההחלטה על דחיית סגירת רשות השידור עד ל-2018). למעשה, שלמה פילבר בכלל לא יודע איך המשרד שלו מתנהל ומה עושים בכירים מאוד במשרד שלו, ממש מאחורי גבו, בזמן שהוא מסתובב ומוכר חלומות, לאלה שלא מבינים על מה הוא מדבר.

לכן שלחתי אליו את השאלה הדחופה הבאה: 
"שאלה בעניין עיסוקיו של הבכיר מאוד AB במשרד התקשורת

נודע לי, שעיסוקיו המגוונים של AB במשרד התקשורת, מי שאמור לשמש בתפקיד XYZ, הוא עיסוק במסחר אלקטרוני בינלאומי עבור עובדי המשרד.

AB עסוק כל היום (כלומר, בשעות הספורות שהוא בעבודה....), בהזמנת מוצרים על פי רשימות שהוא מקבל מעובדי המשרד (ישירות או במיילים) ורוכש עבורם מוצרים באתרי סחר אלקטרוני מובילים בחו"ל, עם הכתובת של המשרד שלו במשרד התקשורת. כל המוצרים זורמים אליו למשרד, שהפך למחסן מוצרים ומשם הוא מפיץ ומוכר את המוצרים הללו לעובדים.

כיום, המוצרים המבוקשים ביותר, שהוא מזמין, אוגר ומוכר, הם מוצרי חזרה לבית הספר, ציוד מחשוב, ציוד לסמארטפונים ועוד.

למעשה, כמעט כל זמנו של AB מושקע בסחר אלקטרוני עבור עובדי המשרד, ועובדי המנהלה במשרד עוזרים לו במיון, שינוע, ארגון וסידור מחסן הסחורות, שהוא בנה אצלו בחדר". 

התגובה שקיבלתי ממנכ"ל משרד התקשורת: "לא ראוי לתגובה".

הקוראים יכולים להחליט לבד, מה אומרת התגובה המוזרה הזו... 

נחזור לדבריו של שלמה פילבר בכנס באונ' ת"א: "הרגולציה תצטרך להתאים את עצמה לפיתוחים כמו בית חכם, עיר חכמה, מכוניות חכמות ותעשייה חכמה". נדמה לי שהשלב הכי חשוב בהתאמת הרגולציה למציאות היא בהליכתו המהירה של שלמה פילבר - הביתה... 
משרד ממשלתי חדש נולד בישראל: המשרד למסחר אלקטרוני



 
 
Bookmark and Share