Telecom News - באונ' בן-גוריון פותח לראשונה רובוט המייצר תנועה גלית ע"י שימוש במנוע 1

באונ' בן-גוריון פותח לראשונה רובוט המייצר תנועה גלית ע"י שימוש במנוע 1

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> באונ' בן-גוריון פותח לראשונה רובוט המייצר תנועה גלית ע"י שימוש במנוע 1
באוניברסיטת בן-גוריון בנגב פותח רובוט ראשון בעולם המייצר תנועה גלית טהורה ע"י שימוש במנוע אחד
מאת: מערכת Telecom News, 27.7.16,  18:09רובוט
 
למרות שחוקרים בכל העולם מנסים לייצר תנועה גלית מזה כ-90  שנה, הצליחו באוניברסיטה למצוא פתרון ייחודי ופשוט. הרובוט SAW מיועד למטרות רפואיות, תחזוקה, חיפוש והצלה וביטחון.
 
באוניברסיטת בן-גוריון בנגב פותח הרובוט הראשון בעולם המייצר תנועה גלית טהורה ע"י שימוש במנוע אחד בלבד. הרובוט SAW (Single Actuator Wave-like robot) מיועד למטרות רפואיות, תחזוקה, חיפוש והצלה וביטחון.
 
הרובוט הייחודי פותח ע"י ד"ר דוד זרוק, חוקר בכיר במחלקה להנדסת מכונות, ראש המעבדה לביו רובוטיקה ורובוטיקה רפואית ופעיל במיזם ABC ROBOTICS באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שחוקר את התנועה של הרובוט, ביחד עם 2 מאסטרנטים: אילנית וקסמן, שחוקרת את הנושא של שחיה בנוזלים צמיגים המדמה תנועה של אורגניזמים ביולוגיים קטנים בשחיה, וניר דגני, שחוקר את התנועה של הרובוט על משטחים גמישים במטרה להפעילו בתוך גוף האדם.

הרובוט מושפע מתנועת הנחשים בטבע, אולם תנועתו הגלית מתבצעת בכוון אנכי. התנועה הגלית מאפשרת לרובוט לזחול על משטחים שונים, לטפס וגם לשחות, כאשר הגלגלים הם עבור ההיגוי בלבד. הרובוט מפתח מהירות שיא של 57 ס"מ לשניה, מהיר פי 5 מיתר הרובוטים מאותו הסוג.

SAW מסוגל לטפס על גבי מכשולים ולזחול על פני משטחים קשים כמו חול, עשבים וחצץ. הרובוט יכול גם לטפס בתוך תעלות, כאשר הוא נוגע בשני צידי התעלה ומצליח לטפס במהירות 8 ס"מ לשניה. בנוסף לכך, נבנתה גרסה העמידה בפני מים, שיכולה לשחות במהירות של 6 ס"מ לשניה.

ד"ר זרוק: "למרות שחוקרים בכל העולם מנסים לייצר תנועה גלית מזה כ-90 שנה, הצלחנו למצוא פתרון ייחודי ופשוט המאפשר לייצר את הרובוט בגדלים שונים למטרות שונות. לדוגמא, אפשר להגדיל אותו למטרות חיפוש והצלה, בחדירה לאזורים מורכבים ובעיתיים, כגון צנרת מנהרות והריסות או להקטין אותו לקוטר של כ-1 ס"מ או אף פחות מכך, כדי להניע אותו בתוך גוף האדם למטרות רפואיות, כגון צילום או לקיחת ביופסיות בתוך מערכת העיכול. קיבלנו רובוט חזק, קל לייצור, אמין ובעל צריכת אנרגיה נמוכה, שמאפשרת לו לנוע לטווח רחוק".
 
סרטון המדגים את פעולתו של הרובוט, שפיתח ד"ר דוד זרוק:
https://www.youtube.com/watch?v=w25zF1bWx5o
 



 
 
Bookmark and Share