Telecom News - יורוקום מתכננת לזעזע את שוק הסמארטפונים עם מכשיר מהפכני מבית לנובו

יורוקום מתכננת לזעזע את שוק הסמארטפונים עם מכשיר מהפכני מבית לנובו

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> יורוקום מתכננת לזעזע את שוק הסמארטפונים עם מכשיר מהפכני מבית לנובו
חשיפה: יורוקום, שמזוהה עד היום בישראל עם המותג פנסוניק, בעבר עם המותג נוקיה, מתכוונת לזעזע את שוק הסמארטפונים בישראל במגזרים העסקי והפרטי עם מכשיר מהפכני ומדהים בגישה חדשה (ששמה MOD) מבית לנובו. המכשיר המוביל בסדרה נקרא Moto Z, מגיע מרכישת מוטורולה מוביליטי ע"י לנובו. 
מאת: אבי וייס, 28.7.16, 12:20Moto Z

קבוצת יורוקום מבצעת "מהפך תדמיתי" ונכנסת לשווקים חדשים (דוגמת ה-IoT ו"עיר חכמה", "רשת על פי דרישה", תקשורת בענן, ועוד, נושאים, שיפורטו במאמר נפרד). כך, נחשף ביום 25.7.16 במפגש של הנהלת יורוקום עם יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, המקיימים אחת לחודש מפגש בחברת תקשורת אחרת). 

ההכרזה המשמעותית ביותר כרגע (מנקודת ראות צרכנית) היא ההכרזה, שבספטמבר הקרוב יורוקום תשיק בישראל את סדרת Moto Z מבית לנובו (בתמונה משמאל).

הסדרה הזו מקורה ברכישת מוטורולה מוביליטי מגוגל. כנראה עד ההשקה בספטמבר השם של סדרת הסמארטפונים החדישים הזו ישתנה ל-Lenovo Z או שם דומה, והשם Moto (מוטורולה) ייעלם וגם האתר של מוטורולה ייסגר (או יתמזג לתוך האתר של לנובו).

יורוקם מקווה לזעזע את השוק בגישה חדשה לגמרי לעולם הסמארטפונים. אנליסטים ועיתונאים בלתי תלויים בארה"ב, שכבר בדקו את סדרת המוצרים הזו, קבעו חד משמעית, שהמוצרים החדשים עולים על סדרת גלקסי 7 וסדרת LG G5, סדרות, שנחשבו עד היום מובילות בקטגוריה של מכשירי אנדרואיד בעולם (ראה למשל: gizmag, The Verge, DP review, Wired ועוד הרבה ניתוחים, שנעשו בארה"ב).  

אילן גרינבוים, מנכ"ל קבוצת חברות יורוקום: "קבוצת יורוקום מוכרת לרוב הציבור בישראל כקבוצה העוסקת במוצרי צריכה בתחומי התקשורת והסלולר עם המותגים פנסוניק ובעבר נוקיה. אלה המותגים, שהיו מזוהים עם יורוקום במשך שנים רבות. 

אולם, מזמן שינינו את המיקוד שלנו והפכנו לחברה של פתרונות תקשורת בכל תחום, החל מאבטחה מידע וסייבר, דרך עיר חכמה, טלפוניית IP בענן, Call Centers, רשתות תקשורת מתקדמות וכלה במולטימדיה ומצלמות אבטחה. למעשה, הפכנו לספקים ואינטגרטורים לעסקים ולארגונים בכל פעילות אינטגרטיבית לכל סדר גודל של עסק וארגון בישראל. 

אנו חברה של אנשי מקצוע, שאוהבים לפתור את הצרכים של הלקוחות שלנו ולקדם אותם בפתרונות המתאימים לצרכים שלהם. העליה בהיקף הלקוחות שלנו מוכיחה, שאנו צועדים בדרך הנכונה. 

בנוסף, החלטנו להציג לשוק הצרכני בישראל תפיסת עולם חדשה בתחום הסלולר. לנובו עומדת להמציא מחדש את שוק מכשירי הסלולר בעולם וגם בישראל, ברעיון מכונה בשם MOD".

אם למישהו הגישה החדש של לנובו מזכירה לו את הרעיון של דב מורן שנקרא Modu, הוא לא טועה. אולם, דב מורן טעה בכמה נושאים בסיסים, שהובילו לכישלון הצורב של Modu:
  • הרעיון של דב מורן היה מוקדם מדי לשוק, והיכולות של הסמארטפונים היו אז די נחותים. ה-Modu ביחידת הבסיס שלו היה נחות בהרבה למשל מהאייפון, שיצא לשוק העולמי ממש באותה עת. לעומת זאת, לנובו מספקת סדרת סמארטפונים (כרגע יש 2 מכשירים בסדרה), שהם "המילה האחרונה" בשוק מכשירי הסלולר ויכולים לעמוד בפני עצמם, בשורה הראשונה, גם ללא כל התוספות. 
  • כל התוספות ב-Modu היו מבית Modu. מערכת קניינית סגורה. לנובו הולכת בדיוק הפוך. היא פתחה את המפרט של התוספות, שנקראות על ידיה בשם הגנרי MOD, לכל השוק ויש כבר מאות יצרנים, שהחלו לפתח תוספות ל-Moto Z. היצרנים יקדמו את התוספות הללו בעצמם וכך יווצר שוק חדש שלם - Echo-System סביב הרעיון של לנובו, מה שיגביר את התפוצה של הסדרה החדשה הזו.
  •  לנובו התחייבה, שתוספות בגישת MOD, שתוצגנה היום לצרכנים, תהיינה תואמות 3 שנים קדימה, לכל גרסה עתידית של Moto Z. לעומת זאת, Modu של דב מורן לא הבטיחה בכלל דבר כזה, שמשמעו, שבכל החלפת דגם מכשיר לדגם מתקדם יותר, צריך גם להחליף את התוספות. 
ללנובו יש כרגע 2 מוצרים בסדרת Moto Z, שיהיו זמינים לשוק בספטמבר במועד ההשקה (בהמשך יצאו עוד דגמים): 
  • Moto Z Force Droid, שהוא המכשיר החזק יותר בסדרה, כשההבדלים העיקריים בינו לבין המכשיר הבסיסי הם: מצלמת 21 מגה-פיקסל (במקום 13 מגה פיקסל במכשיר הבסיסי), סוללה 3,500 מיליאמפר (במקום 2,600 מיליאמפר) ומשקל של 163 גרם (במקום 136 גרם).
  • Moto Z Droid. המכשיר הבסיסי בסדרה, עם מעבד עוצמתי Snapdragon 820, זיכרון RAM של 4 גיגה, 32 או 64 גיגה זיכרון רגיל, חריץ לתוספת זיכרון מיקרו USB, מסך גדול של 5.5 אינץ', מערכת הפעלה אנדרואיד 6 מרשמלו (יעודכן לאנדרואיד 7 ברגע שתצא גרסה סופית), WiFi בתקן ac, ועוד מפרט מתקדם של יכולות. זה מכשיר הנמצא בשורה הראשונה של הסמארטפונים המובילים בשוק העולמי.
מה שמשותף למכשירים בסדרת Moto Z:
  • המסך לא נשבר ולא נסדק. אפשר להפיל את המכשיר על משטח קשה מגובה ולא יקרה לו מאומה.
  • המכשירים עמידים למים ולאבק.
  • בכל מכשיר מאחור יש 2 שורות של פינים המתחברים לכל אביזר נוסף. הפינים הזעירים הללו מספקים את התקשורת בין האביזר הנוסף MOD למכשיר העיקרי.
  • החיבור בין כל תוסף - MOD למכשיר העיקרי הוא בהצמדה (2 המכשירים נצמדים זה לזה בנגיעה, בגלל כוח מגנטי חזק, שהוא חלק מהמפרט של התוספות - MOD). 
התוספות בגישת ה-MOD, שכבר תהיינה זמינות לשוק במועד ההשקהתוספות ל-Moto Z הקרוב בספטמבר (דוגמאות בתצלום משמאל):
  • מקרן - ניתן להקרין שיקופיות ישירות מהסמארטפון על כל מסך או קיר. לא צריך יותר מקרן שקופיות. 
  • תוספת סוללה, שתאפשר עוד יום עבודה עם הסמארטפון ללא טעינה.
  • מצלמה ענקית עם זום אופטי של X10, מצלמה המתאימה גם לצלמים מקצועיים וגם לצלמים חובבים.
  • רמקולים באיכות קול מדהימה של JBL. 
  • מודול לטעינה אלחוטית.
  • וכנראה עוד תוספות, שטרם נחשפו. נרמז לנו, שיהיו תוספי MOD, שישמשו כ: מסוף תשלומים ("מכשיר סליקה") לעסקים קטנים או לסוחרים המוכרים בשוק או בכל מקום ישירות מהסמארטפון, תוסף ל-VR (ר"ת: Virtual reality), תוסף לצפייה בתלת מימד, תוסף לזיהוי ביומטרי, תוסף להדפסת תמונות צבעוניות ישירות מהסמארטפון ועוד. "השמיים הם הגבול" מבחינת יכולת בניית תוספות בגישת ה-MOD, שתוצמדנה למכשיר בנגיעה.
לדברי מקורות ביורוקום, הם יציגו בקרוב למגזר העסקי MOD של תוספת ייחודית, שתאפשר לחבר אליה מקלדת, מסך גדול ועכבר. כך, שה-Moto Z יהפוך בקליק קצר למחשב האישי הנייד של העובדים, במשרד או בבית. לדברי המקורות, המכשיר החדש כל כך חזק, שהוא יכול לספק בהחלט את הצרכים של עובדים ומנהלים, לכל צורך שלא יהיה במקום העבודה.

כדי שהיה נוח לעבוד עם הסמארטפון על השולחן בבית או במשרד, פשוט המכשיר יחובר למסך גדול, למקלדת ועכבר. כך, שאפשר יהיה לעבוד עליו בנוחיות, בדיוק כמו שעובדים על לפטופ או כל מחשב נייח. 

מעניין לאן יתברג ה-Moto Z ברשימת "הסמארטפונים הטובים בעולם", שאנו מפרסמים מידי חודש על פי הדירוג של Business Insider.

המחירים: יש כרגע יותר מחודש עד ההשקה. כך, שהמחיר לצרכן בישראל טרם סוכם. באתר לנובו המחיר של Moto Z Droid הוא 624 דולרים לגרסת ה-32 גיגה, ומחיר Moto Z Force Droid הוא 720 דולרים לגרסת ה-32 גיגה. אולם, מקורות ביורוקום מסרו, שהמחירים הללו הם רק מחירי פתיחה "טרום השקה" וכנראה יירדו עד מועד ההשקה. מחירי התוספות - MOD נקבעים ע"י היצרנים של התוספות (ולא בשליטת לנובו), ונראה כרגע, שהם יהיו די זולים, בגלל שעשרות עד מאות יצרנים בכל רחבי העולם ייצרו את התוספים הללו ויתחרו על ליבו וכיסו של הצרכן. 



 
 
Bookmark and Share