Telecom News - איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

מאת: שחר גלעד, 3.8.16, 08:00שחר גלעד
 
חבל "לשרוף" כספים על פרסומות. קים קארדשיאן לא לבד. השוק הולך לכיוון של שיווק באמצעות מובילי ומובילות דעה, בלוגרים ובלוגריות. חסכון גדול לעסקים ומותגים.
 
סנאפצ׳אט, טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם. אין  ספק, שבאחת מהפלטפורמות הללו נתקלתם בקים קארדשיאן. גם אם אשתו של קנייה ווסט לא מעניינת אתכם, עדיין, סביר להניח, שכשנתקלתם בה, ראיתם אותה מפרגנת לאיזשהו מותג, אתר, מעצב, חולצה, תכשיט, או משהו בסגנון הזה. עוד יותר סביר להניח, שגברת קרדשיאן לא העלתה את התמונה לאינסטגרם או צייצה כמה היא אוהבת נעליים של מותג כזה או אחר בגלל שרצתה לפרגן. אלא, ככל הנראה, אותו מותג או מעצב העבירו את המוצר שלהם לגברת קרדשיאן והיא בתמורה דאגה להראות באחת מהפלטפורמות, שבהן יש לה מיליוני עוקבים, כמה שהיא "מתה" על אותו מוצר.
 
אל תטעו, קרדישיאן ואחיותיה הן בהחלט לא היחידות העובדות בשיטה הזו (למרות שהן שיכללו אותה לגאונות) ואתם לא צריכים לבנות על כוכבות על בליגה שלהן. יש מספיק מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות עבור כולם.

אל תהיו תמימים, תמיד מוכרים לכם פרסומות, הן פשוט כל פעם בתחפושות שונות
עסקים רבים בארץ ובעולם משתמשים בשיטת מובילי דעת הקהל ברשת. התהליך הוא פשוט מאוד. מוצאים את אותו מוביל דעת קהל, נותנים לו להשתמש במוצר כאוות נפשו ובתמורה, כל מה שהוא צריך לעשות, זה להעלות תמונה, לכתוב פוסט, להצטלם עם המוצר ולהגיד כמה שזה הדבר הכי מגניב, שהוא ראה בחייו.

כמובן שבמקרים מסוימים, אותם מובילי דעת קהל, במידה והם כבר נחשבים כוכבים גדולים אמיתיים, יחפשו באופן טבעי להגדיל את ההכנסות שלהם מהפופולריות ברשת. מה שאומר, שהם לא יסתפקו במוצר, שישלח אליהם, אלא בתשלום, שיקבע מראש מאותו מותג. גם במקרים כאלה, לרוב, עדיין שווה בהחלט לשלם לאותו מוביל דעה, שכן העלות של תשלום עבור ״פירגון״, שתיקבע מראש, ככל הנראה, תהיה זולה יותר מעלות של הפקת פרסומת אחת.
 
תחשבו על זה כך: אתם עסק הרוצה לפרסם מוצר. יש לכם תקציב מאוד ספציפי עבור פרסום. האם תעדיפו לשרוף את התקציב על ימי הפקה, לוקיישן, במאי, שחקנים ועורך? או שתעדיפו להעביר את אותו התקציב למוביל דעה ברשת? כזה שיש לו מאות אלפי עוקבים, שכל היום משתפים את התוכן, שהוא מעלה לרשת?
 
סביר להניח, ששימוש באותו מוביל דעת קהל יהיה הרבה יותר רווחי, מאשר לצאת להרפתקה של הפקת פרסומת. אותו מוביל ייקח את המוצר, ובצורה הטבעית ביותר בעולם, יגרום לעוקבים שלו להאמין, שהמוצר הוא הדבר הכי טוב. כל היופי בשימוש באותם מובילי דעת קהל הוא, שהמסר, שהם מעבירים, מרגיש אותנטי. הקהל, שעוקב אחריהם, עוקב אחריהם מבחירה. זה לא מרגיש כאילו יש כאן פרסומת מבושלת מראש. מה שגורם למוצר להיתפס כטבעי יותר בעיניי הצופה.

כשמותגים גדולים משחקים עם מובילי דעת קהל
אמנם, קים קרדשיאן היא בליגה משל עצמה בכל הקשור לאישיות רשת. אבל גם בעולם וגם בארץ, לא חסרים כוכבים רבים, שעשו קריירה על תמונות באינסטגרם, או סרטונים בסנאפצ׳אט. לדוגמא: לוגאן פול, האיש והשפאגט. הוא העלה סרטונים מגניבים לרשת, צבר לעצמו מיליוני צופים, וממש לאחרונה, דוריטוס הגדולה שילמה לו כסף כדי שהוא יעלה סרטון לערוץ היוטיוב הרשמי שלו. כמוהו יש עוד אלפי מובילי דעת קהל, כאלה שיש להם עוקבים רבים, ששימוש בהם יכול להזניק את ערך המוצר של מותג מסוים ולהפוך אותו לוויראלי ולשיחת היום.

 

בלוגריות עלו על הנוסחה
נשים הן כח קנייה עצום. מוצרי טיפוח הם כבר מזמן מוצר צריכה בסיסי עבור כל אישה, והדבר נכון גם לגבי כל בלוגרית הכותבת על אופנה ומכבדת את עצמה. בלוגריות רבות מקבלות מוצרים חדשים של חברות, ללא תשלום, כדי שתרשומנה חוות דעת (חיובית) על אותם המוצרים. ברגע שבלוגרית כתבה חוות דעת כזו, כולם מרוויחים: החברה מקבלת חשיפה באמצעות חוות דעת ממישהי, שקהל העוקבים שלה הוא קהל היעד של המוצר, הבלוגרית מתפנקת עם המוצרים החינמיים ו״הכבוד״ המגיע עם הביקוש לחוות דעת וכך גם מובילי דעת הקהל וגם המותגים מרוצים.

לכן, מומלץ מאוד לעסקים להשתמש במובילי דעת קהל כדי לקדם את העסקים שלהם. אם יש מוצר אופנה מומלץ לפנות לבלוגרית בתחום האופנה. אם רוצים לקדם מוזיקה מסוימת, מומלץ לפנות לבלוגרים העוסקים במוזיקה. אם רוצים לפרסם מותגים בדרך שתרגיש אוטנטית יותר לקהל היעד, מומלץ להשתמש בדמות מוכרת, שתפרסם בפרופילים האישיים שלה את המוצרים. בצורה הזו כולם מרוויחים.
 
מאת: שחר גלעד, אוגוסט 2016.
חברת PRM – שיווק ופרסום באינטרנט, לשיווק באמצעות שיווק תוכן ומובילי דעה.


מוביל דעה
 
 
 
כלי שיווק



 
 
Bookmark and Share