Telecom News - ארגונים חייבים לעבור עכשיו לתשתית אחסון אג'ילית - או להישאר מאחור

ארגונים חייבים לעבור עכשיו לתשתית אחסון אג'ילית - או להישאר מאחור

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> ארגונים חייבים לעבור עכשיו לתשתית אחסון אג'ילית - או להישאר מאחור

ארגונים חייבים לעבור עכשיו לתשתית אחסון אג'ילית - או להישאר מאחור

מאת: שחר פיינבליט, 3.8.16, 19:09שחר פיינבליט  

 
הגידול בדרישות ממחלקות ה-IT, שנובע משינויים, תחרות, רגולציה ועליית חשיבות הנתונים, מחייב אימוץ תשתיות אג'יליות. מערך האחסון, שמהווה צוואר בקבוק בהתמודדות עם הדרישות חייב להתאים עצמו למציאות הנוכחית. איך מקימים מערך אחסון אג'ילי, שלא יהווה חסם ולא ייאלץ החלפה כל כמה שנים?

היכולת להתמודד עם תחרות עסקית כיום תלויה במידה רבה ביכולת להגיב במהירות לשינויים בדרישות השוק ובתנאי הכלכלה והרגולציה. כל תהליך עסקי בארגון חייב להתבצע הרבה יותר מהר מאשר בעבר. מכיוון שמאחורי כל שינוי או עדכון תהליך עומדות מערכות המחשוב, ה-IT ארגוני חייב להגיב במהירות ולשנות כיוון בגמישות מרבית כדי לתמוך ביוזמות קריטיות.

לרוע המזל, מרבית גופי ה-IT בארגונים רחוקים מלהיות אג'יליים (זריזים וגמישים). פעמים רבות חסרה תגובה מהירה לתנאים ודרישות משתנים, והדבר  חייב להשתנות. IT ארגוני חייב להיבנות מחדש כדי להפוך לנכס אג'ילי עבור ההתמודדות בשוק הגלובלי התחרותי של היום, בו מידע נגיש במהירות הוא נכס מרכזי להצלחת הארגון.

2.5 מיליארד מיליארדים של בייטים
עבור צוותי IT ארגוני, פתרונות אחסון ממשיכים להיות התחום המאתגר ביותר. חברות חייבות לקלוט כמויות אדירות של נתונים ומידע, דהולכות וגדלות כל העת. עפ"י מחקר חדש, התעשייה מייצרת 2.5  קְוִינְטִילְיוֹן (מיליארד מיליארדים) בייטים של נתונים בכל יום. עפ"י חברות המחקר, 90% מהנתונים בעולם נוצרו במהלך השנתיים האחרונות, ואילו מחקר אחר מעריך, שהפקת הנתונים תהיה גדולה פי 44 ב-2020 מזו ב-2009.

לכן, פתרונות אחסון כיום חייבים לתמוך במבול זה של נתונים, תוך שהם מספקים רמת ביצועים גבוהה לה מצפים המשתמשים – והכל בדרך סקלאבילית וחסכונית. בין אם בעקבות הסכמי רמת שירות (SLAs) או לאור ציפיות גבוהות של לקוחות, מערכות אחסון חייבות להיות בעלות יכולת שרידות. במקביל, מגמות נוכחיות ביישומים עסקיים דורשות ממערכות אחסון להיות אג'יליות וגמישות, ולהגיב לדרישות המשתנות בהתמדה במהירות הבזק.

איזה תשתית אחסון צריכות חברות לבחור? לבטח כזו המספקת ביצועים, שרידות ואג'יליות, תוך שהיא מסייעת להפחית הוצאה תפעולית והונית הקשורה לאחסון.

להלן מספר טיפים לתכנון תשתית אחסון אג'ילית:
  1. ביצועים עקביים תחת עומסי עבודה גדולים ובלתי ניתנים לחיזוי: ארגונים מריצים על אותה מערכת תמהיל של עיבודים מקוונים, ניתוחים אנליטיים ועומסי עבודה של מכונות וירטואליות. זה אתגר חדש, מאחר שלא תמיד עומדים בדרישות רמת השירות (SLA), ולמעשה, בלתי אפשרי לחזות ולתכנן את דרישות הביצועים כשעומסי העבודה הדינמיים משתנים על בסיס יומיומי. השימוש בטכנולוגיית פלאש במערך אחסון All-Flash, שמותאם לעומסי עבודה מעורבים, מהווה את הדרך היחידה להבטיח ביצועים עקביים.
  1. היכולת להגדיל נפחים וביצועי אחסון באופן עצמאי: כדי לעמוד ב-SLAs, לקוחות נוטים לרכוש יותר מדי קיבולת מחשוב ואחסון. זה יכול להיות פתרון זמני, אבל כרוך בעלויות משמעותיות. ארכיטקטורת אחסון, שיכולה לבצע scale-up ו-scale-out עפ"י דרישה, היא היחידה, שתאפשר ללקוחות לעמוד בדרישות האחסון והביצועים ללא הקצאה עודפת של משאבי מחשוב או נפחי אחסון.
  1. לספק אחסון ניתן לחיזוי בעולם עסקי בלתי ניתן לחיזוי: בעולם הביג דאטה, בלתי ניתן לחזות צרכי תשתית שנתיים או שלוש קדימה. תשתית אג'ילית מספקת את הגמישות המרבית כדי להתאים את תשתית האחסון לצרכים עתידיים. לדוגמא, חברה, שמספקת פתרון SaaS (תוכנה-כשירות), זקוקה לתשתית אחסון אג'ילית מאוד כדי שתוכל להגדיל נפחי אחסון ועוצמת מחשוב כדי לעמוד בדרישות משתנות של הלקוחות. גישה זו מבטלת את הצורך לרכוש דגמים ספציפיים של מערכים בעלי סקלאביליות מוגבלת, מאחר שהתשתית לא תעמוד בדרישות חדשות ובלתי צפויות בעתיד.
  1. ארכיטקטורה מוגדרת-תוכנה עבור פריסה מהירה של טכנולוגיות חומרה חדשות: טכנולוגיות חומרה, ובמיוחד של מדיית Flash, משתפרות בקצב מהיר מאוד. המחיר של Flash צונח ב- 25% עד 30% בכל שנה. לכן, קריטי, שארגונים יבחנו כיצד ליהנות מפירות שדרוגי הטכנולוגיה וירידת המחיר. ארכיטקטורת אחסון מוגדר-תוכנה מודרנית צריכה לתמוך בהרחבת אחסון תוך ניצול טכנולוגיות חדשות של Flash ובקרים, ולאפשר ללקוחות לערבב ולשלב ולחבר טכנולוגיות וותיקות (legacy) עם חדשות. הדבר יאפשר ללקוחות להשקיע בתשתית אחסון המותאמת לצרכים של היום ולשיפורי חומרה עתידיים.
  1. מניעת שדרוגים עתידיים כוללים: שדרוג מערכות אחסון כל 3 עד 5 שנים, שכולל החלפה מלאה של האחסון, הופך ליותר מדי מסוכן, מורכב וזולל משאבים. מחלקות IT צריכות להתמקד ביצירת ערך עסקי מהנתונים, שהן מאחסנות, ולא לבזבז זמן ומאמצים בפרויקטי הסבה ארוכים ומורכבים. ארכיטקטורת אחסון מודרנית צריכה לאפשר לחברה להוסיף או לגרוע טכנולוגיית חומרה חדשה או ישנה בדרך פשוטה ביותר, ללא הפרעה לתשתית ה-IT.
אתגרי ה-IT בפניהם ניצבים לקוחות ארגוניים, מביאים אותם לשנות את הדרך בה הם מתכננים מרכזי נתונים ותשתיות אחסון. הדרישות העסקיות של ימינו מספקות לחברות הזדמנות גדולה לעבור לארכיטקטורת אחסון אג'ילית, שלא רק תענה לדרישות של היום, אלא גם תתמוך באלה הצפויות בעתיד.

מאת: שחר פיינבליט, אוגוסט 2016.
סמנכ"ל טכנולוגיה של קמינריו - חברת אחסון All-Flash
אחסון
 



 
 
Bookmark and Share