Telecom News - הצלחה נוספת לחברה ישראלית - רדקום (שהצטרפה לאמדוקס) ב-at&t

הצלחה נוספת לחברה ישראלית - רדקום (שהצטרפה לאמדוקס) ב-at&t

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> הצלחה נוספת לחברה ישראלית - רדקום (שהצטרפה לאמדוקס) ב-at&t
חברת הבזק הגדולה בארה"ב ובין הגדולות בעולם - at&t נכנסה לעולם שירותי SDN/NFV כבר ב-2015 ובחרה באמדוקס להיות אחת מספקיות המערכות שלה. כעת, at&t מוסיפה את רדקום (מקבוצת רד-בינת) לרשימת ספקיה בהזמנה של 13 מיליון דולרים (ל-3 שנים).
מאת: מערכת Telecom News, 4.8.16, 22:02at&t

טכנולוגיות SDN/NFV, שלא מוכרות בישראל (המידרדרת בכל קנה מידה השוואתי בעולם ה-ICT, אך לאחרונה הידרדרנו למקום 35), היא הטכנולוגיה המובילה בכל חברות התקשורת המובילות בעולם, ולא מהיום. כפי שתיארנו כאן בהרחבה,

חברת הבזק הענקית at&t מארה"ב (מעל לרבע מיליון עובדים, כ-150 מיליארד דולרים הכנסות לשנה, 140 מיליון לקוחות סלולר, 16 מיליון לקוחות פס רחב קווי, 45 מיליון לקוחות שירותי טלוויזיה רב-ערוצית), לא יכלה להרשות לעצמה, שהמתחרה הראשית שלה, חברת הבזק ורייזון, תשיג אותה מבחינה טכנולוגית.

לכן, at&t נכנסה לעולם שירותי ה-SDN/NFV במלוא המרץ עם השקעות עתק. חברת at&t כבר העבירה ב-2015 5.7% מהרשת שלה לוורטואליזציה מלאה וב-2016 היא תגיע לווירטואליזציה של 30% מהרשת הענקית שלה, שכוללת מאות מרכזי מחשוב וכ-2 מיליון קילומטרים של סיבים. 

אחד השירותים הראשונים, ש-at&t הפעילה בסוף 2015 במערכת החדשה למגזר העסקי, הוא: Virtualized IP PBX. דהיינו: מרכזיית הטלפוניה המוכרת, שהפכה לווירטואלית בענן, כמו כל שירות וירטואלי הקיים בענן. בשלב השני, שכעת היא נכנסת אליו, יסופקו השירותים הללו גם למגזר הפרטי, בדגש ללקוחות at&t המחוברים אליה בסיבים (לרבות בגישת ה-GPON)

חברת at&t בחרה ב-2015 ב-6 ספקים כדי שיספקו את הפתרון הנקרא Domain 2.0, שהוא הפתרון הראשון, שהיא החלה לשווק בעולם ה-SDN/NFV ואלה הם: אריקסון, Metaswitch Networks, ג'וניפר, Affirmed Networks, אמדוקס, ו-Tail-f Systems, שנרכשה ע"י סיסקו. 

אמש, לקראתה מעבר לשלב השני של השירות, at&t הודיעה על חתימת הסכם עם חברת רדקום (קבוצת רד-בינת השוכנת ברמת החייל בת"א), בהיקף של 13 מיליון דולרים ל-3 שנים. עפ"י ההסכם, רדקום תספק ל-at&t, תפעיל ותתחזק את הפתרון המוביל שלה, ששמו MaveriQ Service Assurance, שזו פלטפורמה לבדיקת "איכות השירות" ו"חוויית לקוח" במערכות NFV. 

במסגרת הפתרון החדש, at&t תפעיל מערכת ניטור וירטואלי - vProbe כדי שתבחן, תנטר ותשלוט בביצועים וברמת השירות, שהיא מספקת בכל רחבי הענן שלה, ללקוחותיה מכל הסוגים. at&t מדווחת, שהיא מצאה, שהפתרון של רדקום הוא הטוב ביותר הקיים בשוק ומתאים לצרכי פתרונות ה-NFV, שהיא מספקת ומפתחת ללקוחותיה.

לדברי at&t, הפתרון של רדקום מכניס אינטליגנציה לכל רחבי הרשת הווירטואלית החדשה שלה ומספק מבט בזמן אמת על חוויית הלקווחות שלה בכל מקום ובכל סוג של שירות. הפתרון הזה לא דורש כל התקנות של חומרה, מה שפתרונות ניטור ושליטה אחרים דורשים.

רדקום היא לקוח חדש לגמרי עבור at&t והיא מצטרפת לאמדוקס, שכבר מצויה על הרשת הווירטואלית של at&t. אחד היתרונות של רדקום הוא, שהפתרון שלה תואם בצורה מלאה את הפתרון של אמדוקס, שכבר מוטמע ב-at&t בשם ECOMP (ר"ת: Enhaced Control, Orchestration, Management & Policy). 

מתי נראה יכולות כאלו בישראל? כנראה לא בדור הנוכחי. משרד התקשורת הישראלי מקדם רק יוזמות שטותיות וחסרות תועלת לאיש דוגמת ניוד מקווי לסלולר ולהיפך ושאר ספינים ופוקימונים. קידום טכנולוגיות ענן? לא שמעו על זה בישראל. ככה בדיוק אנו נראים. 



 
 
Bookmark and Share