Telecom News - ערים חכמות ירוקות – חזון של עתיד דיגיטלי לחיים אורבניים

ערים חכמות ירוקות – חזון של עתיד דיגיטלי לחיים אורבניים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> ערים חכמות ירוקות – חזון של עתיד דיגיטלי לחיים אורבניים
ערים חכמות ירוקות – חזון של עתיד דיגיטלי לחיים אורבניים
 מאת: אלי בויקיס, 6.8.16, 18:05אלי בויקיס
 
בשימוש במודיעין הנגזר מפלטפורמת נתונים דינמית, לרשויות העיר יש היכולת לנהל את הישן, לשמר את הקיים ולפתח את העתיד.
 
העידן הדיגיטלי מאפשר למתכנני ערים לעצב את הדרך בה ערים תנוהלנה ותפותחנה כדי שתהיינה 'חכמות' ובנות-קיימא. ההתפשטות האורבנית תפנה את מקומה למאמץ של קידום ערים כמקומות בהם אנשים חווים חיים, עבודה ופנאי - לא רק נוף של לבנים, בטון וברזל חסרי חיים.
 
ניתן לקרוא להן חכמות או ירוקות. בכל מקרה, לערים בנות-קיימא יש בעידן ה-IoT גישה לנתונים עבור אופטמיזציית הדרך בה הן מנוהלות ומפותחות עבור האנשים עצמם. נתונים כאלה הם מגוונים, ומגיעים מחיישנים עם קישוריות לאינטרנט האוספים נתונים רבים, כגון שימוש באנרגיה מתחדשת, תחבורה ללא פליטת CO2, ניטור בריאות, ושירותים נגישים לאנשים. כל אלה משפרים את של חיים בעולם דיגיטלי מקושר.
 
נתונים גם מניעים את מרכזי הייצור התעשייתי הקרובים לערים, בשימוש בתשתית הנדסית חכמה לקידום הערך של קשרים יעילים בין אנשים, תהליכים וטכנולוגיה.
 
הנתונים הופכים למודיעין שימושי כשהם מוזנים לפלטפורמת נתונים דינמית, שעם יכולות של תכנון ב-3D, וירטואליזציה ואינטגרציה של הנתונים, יכולה לעבד נתונים רלוונטיים ומדויקים בתלת ממד, ממקורות פיסיים, ביולוגיים וכימיים. בכך היא מאפשרת לרשויות לחוות ולעצב פיתוחים עירוניים חדשים, לצפות היכן וכיצד אנשים ירצו לחיות, לעבוד ולשחק, עם אופטימיזציה של שימוש באנרגיה, לספק מענה לדרישות תחבורה הרלוונטיות לעולם בימינו, להבטיח הרמוניה בין חיים וטבע, ולשאול שאלות מורכבות של 'מה אם' ו'אם היינו' במודלים של תרחישים עתידיים.
 
העורקים הראשיים של העיר בת הקיימא הדיגיטלית נוצרים ע"י רשת הנתונים המשולבים, כשלתושבים יש מידע זמין ורלוונטי לגבי העיר כדי לשפר את חייהם - היכן לקנות, גישה לשירותי בריאות, אפשרויות תחבורה וניידות, הודעות על פעילויות חינוך ופנאי. רשימת השירותים עבור התושבים מוגבלת רק ע"י הדמיון.
 
עם זאת, ישנם מספר אתגרים משמעותיים, שצריך להתגבר עליהם. בערים, שצמחו במשך שנים רבות, יהיו בניינים ישנים וקהילות ותיקות, שיש לשלב ולהתאים אליהם טכנולוגיות מתאימות כדי לנהל נושאי אנרגיה וסביבה באופן אוהד להיסטוריה שלהם. יש גם צורך בחשיבה מחודשת לגבי יצירת קרבה של מתחמי מגורים לשירותי קהילה, פנאי ומסחר, כיצד לשלב מתחמי טבע ירוקים, שיאפשרו תרומה לאיכות האוויר דרך ניקוי טבעי והפחתת זיהומים, וערוצי התקשורת ביניהם. כל אלה יחייבו חשיבה מחדש.
 
חשיבה זו תקדם את התכנון של פיתוחים חדשים. בשימוש במודיעין הנגזר מפלטפורמת נתונים דינמית, לרשויות העיר יש היכולת לנהל את הישן, לשמר את הקיים ולפתח את העתיד, כשהפלטפורמה מספקת חלון אל העיר כולה.
 
גישה זו לא רק תתרום לסביבה ירוקה, אלא גם תפחית עלויות בעולם המודע יותר לשליטה בעלויות, ותוביל להפחתה דרמטית בפסולת ביתית, מסחרית ותעשייתית. היא תביא להרמוניה בין חיים, מוצרים והטבע, תיצור מרחבים בהם אנשים מרגישים בטוחים ובנוח עם עצמם, בסביבה שתוכננה לתמוך בסגנונות חיים בריאים ופרודוקטיביים.
 
מאת: אלי בויקיס, אוגוסט 2016.
מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל
עיר חכמה ירוקה



 
 
Bookmark and Share