Telecom News - איך עובדים על הציבור (וחוסכים עליו כסף) במוקדי שירות הנפתחים ב-5 בבוקר

איך עובדים על הציבור (וחוסכים עליו כסף) במוקדי שירות הנפתחים ב-5 בבוקר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> איך עובדים על הציבור (וחוסכים עליו כסף) במוקדי שירות הנפתחים ב-5 בבוקר
בזמן שהתביעה נגד הוט-מובייל ומשרד התקשורת עדיין מתנהלת על כך, שהוט מובייל הקדימה את שעת פתיחת מוקדיה לציבור ל-6 בבוקר (כדי לחסוך כסף. מי מתקשר בשעה כזו למוקד?), החליטה גם פרטנר לצפצף על הציבור ומשרד התקשורת והקדימה את שעת פתיחת המוקדים שלה ל- 5 בבוקר. הבג"ץ של האזרח סיני ליבל בדרך... מה קורה בלשכה המשפטית של משרד התקשורת?
מאת: אבי וייס, 6.8.16, 19:09סיני ליבל

בלעדי: לפני כ-4 חודשים (כפי שחשפנו בהרחבה כאן), הגיש האזרח, שאכפת לו - סיני ליבל (בתמונה), תביעה נגד משרד התקשורת וחברת הוט מובייל על כך, שהוט מובייל (ב"עצימת עין" של משרד התקשורת) מצפצפת על ההחלטה, שנתקבלה בבג"ץ ב-2009 ועל החלטות משרד התקשורת עצמו, בעניין שעות הפתיחה של מוקדי השירות ללקוחות חברות התקשורת בישראל.

הוט מובייל שינתה את שעות הפתיחה של מוקדיה, במקום מ-8 או 7 בבוקר, כמו שהיה כל השנים, הקדימה זאת ל-6 בבוקר. כך. שהמוקדים נסגרים מוקדם יחסית אחר הצהריים, ולא ניתן מענה ללקוחות בשעות אחר הצהריים המאוחרות ובשעות הערב, שהן השעות בהן אנשים פנויים להתקשר לבירורים, תמיכה ושאלות.

ברור לכל, שב-6 בבוקר איש לא קם להתקשר למוקדי השירות. כך, שיש כאן חיסכון כספי ניכר לחברת התקשורת, שלא צריכה להחזיק מוקדנים כדי לתת שירות בשעות מוקדמות כאלו. מי שנפגע, כמובן, הוא ציבור הלקוחות ואין מי שמגן עליו, כי משרד התקשורת עסוק בענייניו (פירוט וחשיפה נוספת, בהמשך הכתבה).

בתחילת הדיונים בבית המשפט בנושא, לפני כחודשיים, הסכים בית המשפט לתת לסיני ליבל להוסיף סדרת שאלות ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, בעניין שעות הפתיחה של מוקדי השירות של חברות התקשורת. השאלות, שהגיש לבית המשפט וההתפתחות הזו מתוארים בהרחבה בחשיפה כאן. נקבע מועד לדיון בבית המשפט בסוגיה זו - 11.9.16

והנה, עוד טרם הספיק בית המשפט לדון בעניין, החליטה פרטנר, שהיא "מצפצפת על כולם" והקדימה את שעת פתיחת מוקדי השירות העיקריים שלה ל-5 בבוקר. בעבר, כמעט כל המוקדים של פרטנר היו פתוחים מ- 9 בבוקר. למה פרטנר לא החליטה על פתיחת מוקדיה ב-4 בבוקר, או 3 בבוקר? כנראה שזה יהיה השלב הבא...

מדוע פרטנר יכולה להרשות לעצמה "לצפצף על כולם"? מוצע לקרוא את הכתבה כאן. מזמן הגענו בשוק התקשורת הישראלי למצב של "איש הישר בעיניו ייעשה". 


סיני ליבל: "הגענו למצב, שבו כל אחד יכול "להשתין מהמקפצה". זו המשמעות של פתיחת מוקדי שירות לקוחות מ-5 בבוקר. בושה, שהיועצת המשפטית של משרד התקשורת וכל צמרת משרד התקשורת נותנים לחברות התקשורת לזלזל במיליוני צרכנים, שזכאים ל-13 שעות ביממה של מוקדי שירות פתוחים, ולא בשעות שהלקוחות הללו ישנים. מיליוני לקוחות חברות הסלולר לא יתעוררו ב-5 בבוקר כדי לפנות למוקדי התמיכה לקבל שירות.
עו"ד דנה נויפלד
אני שוקל להגיש בג"ץ כנגד היועצת המשפטית של משרד התקשורת, דנה נויפלד, (בתמונה משמאל), ופרטנר, על התעלמות ומחיקת בג"ץ 5605/09 והתעלמות מהנחיות משרד התקשורת, שפורסמו אז ברבים. מדובר באינטרס צרכני מובהק של מיליוני לקוחות".

ואכן, סיני ליבל הגיש טיוטת בג"ץ להתייחסות משרד התקשורת ופרטנר (מצ"ב כאן, למתעניינים).

ביקשתי את תגובת משרד התקשורת ופרטנר למסמך זה, אך לא הצלחתי לקבל תגובתם.

ככל שתתקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

האם העתירה הזו תביא לשינוי ותפסיק את הנוהג של פתיחת מוקדי השירות של חברות הסלולר בשעות מוזרות בבוקר (פרטנר ב-5, אצל פלאפון והוט מובייל ב- 6 בבוקר)? זה עוד לא ברור. מה שברור, שיש אזרח המתקומם נגד הנהלת משרד התקשורת, שמאפשרת טרטור של מיליוני צרכנים, שנזקקים למוקדי השירות הטלפוני של חברות התקשורת הגדולות בישראל. 

אם מישהו תוהה מה מעסיק את היועצת המשפטית של משרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד) בימים אלה, מלבד פיקוח הזוי על ראש הממשלה (ביבי נתניהו), שהוא עומד בתנאים שקבע היועץ המשפטי לממשלה בעניין "ניגוד עניינים" בנוגע לבזק (כאשר עו"ד דנה נויפלד עצמה נגועה ב"ניגודי עניינים" מכאן ועד הירח), אזי הנה התשובות:

א. עו"ד דנה נויפלד עסוקה ממש בימים אלה בקידום עצמה (להתקדם לצמרת הפרקליטות ולהחליף את מי "שהשתיל" אותה במשרד התקשורת ושהיה הבוס הישיר שלה בתחילת הקריירה שלה בשירות המדינה, עו"ד אבי ליכט). זאת, לאחר שקיבלה "טיהור" מצמרת "קליקת הפרקליטים" בנושא שערוריית העסקת עו"ד תמר גולן ב"פרשה הסודית". 

ב. עו"ד דנה נויפלד עסוקה בהצלת היחידה המתפוררת שלה, שכמחצית מאנשיה "נעלמו לה" רק בחודש האחרון.
לכן, שלחתי למנכ"ל משרד התקשורת את השאלה הבאה:
"האם המחלקה המשפטית של משרד התקשורת מתפוררת וחדלה לגמרי לתפקד, ממש בשבועות האחרונים?
זאת, לאור עזיבתם של עורכי הדין הבאים:
  • ליאת גלזר
  • רועי ברית.
  • ליאת בלום
  • אורנן שטיינברג.
ידוע לי, שליאת גלזר קיבלה קידום במשרד ממשלתי אחר, אבל מה קרה לכל השאר?"

תגובת משרד התקשורת: "מבין עורכי הדין שצוינו, שניים נוסעים לחו"ל באופן זמני וישובו לעבודתם במשרד, ושניים מתקדמים לתפקידים אחרים בשירות המדינה. אלו שינויים שגרתיים במשרדי הממשלה ואין בהם כל חריג".  

אם למישהו זה מזכיר את התגובה, שקיבלתי בעניין התפוררות שדרת הניהול של לפ"מ, הוא לא טועה. הבעיה היא שאת הלשכה המשפטית של משרד התקשורת אי אפשר להעביר "לשיקום", לשרה הפעלתנית מירי רגב...

העולם הסלולרי נע במהירות מדהימה בכל פינה בעולם, גם במדינות ערב, ואנו משחקים בפוקימונים וספינים בלי סוף. כנראה שזה מגיע לנו. כאן זה לא יפן
היכן הצדק?



 
 
Bookmark and Share