Telecom News - ח"כ שרן השכל הודחה מהוועדה הביומטרית. הסיבה: דרשה הסברים

ח"כ שרן השכל הודחה מהוועדה הביומטרית. הסיבה: דרשה הסברים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> ח"כ שרן השכל הודחה מהוועדה הביומטרית. הסיבה: דרשה הסברים
ח"כ שרן השכל הודחה מהוועדה הביומטרית. הסיבה: דרשה הסברים
מאת: מערכת Telecom News, 9.8.126, 21:26שרן השכל
 
תגובת התנועה לזכויות דיגיטליות לשערורייה המבישה: דיל פוליטי על חשבון ביטחון המדינה.
 
ח"כ שרן השכל, (בתמונה), הודחה אמש מהוועדה הביומטרית בכנסת. הדחתה באה על רקע בקשתה של חברת הכנסת לבחון מדוע מבקשים ברשות הביומטרית להוריד את רמת האיכות של טביעות האצבע ומדוע מבקשים לוותר על בדיקות ההתחזות, שנועדו לבחון האם המאגר אכן מבצע את תפקידו או שהוא מהווה סיכון מיותר ללא תועלת. על רקע נסיונה זה הודחה חברת הכנסת ע"י יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שמינה את עצמו במקומה.
 
עו"ד יהונתן קלינגר, היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות: "זה מהלך מכוער, שבו יו"ר הקואליציה מנסה לדרוס את דעותיה של ח"כ השכל, שדואגת לביטחון המדינה ולביטחון אזרחיה ומבטאת את עמדת הוועדות הממשלתיות והמומחים בתחום, שממלצים לעצור את איסוף טביעות האצבע מהאזרחים.
 
ח"כ השכל הודחה מתפקידה בגלל ששירתה את הציבור נאמנה ודאגה לנו כאזרחים. כאשר נאמר במפורש, שנושא המאגר הביומטרי אינו נושא פוליטי אלא נושא הנוגע לביטחון ישראל. האם אזרחי ישראל צריכים לשלם את המחיר על דילים פוליטיים מגעילים על חשבון בטחון המדינה?".
 
ח"כ השכל: "עבודת חבריי הכנסת היא לבדוק לעומק את התנהלות הממשלה והחלטותיה, במיוחד כאשר מאחורי גבם של חברי הכנסת מנסים לשנות את הרף בבחינת המאגר הביומטרי, שנקבעה על פי חוק. הסרת בדיקות ההתחזות או הורדת איכות טביעות האצבע אינן זוטות. זהו הרף, שנקבע לבחינה האם צריך בכלל את המאגר.
 
ברוח הימים האלה, הורדת הבדיקות הללו עלולה להיות משולה לאצן המבקש שיקצרו לו את המסלול כדי שיזכה במדליה. לכן, יש לבחון אותן לעומק בטרם יצביעו עליהם חברי הכנסת. חס וחלילה, אם המאגר או פרטיו ידלפו ויפלו לידיהם של מדינות עוינות או גופי טרור, מצבנו יהיה רע מאוד. האחריות לוודא, שזה לא יקר מוטלת על כתפינו ולא מפתיע אותי, שיש מי מעדיף להתעלם מהנעשה מאחורי גבם של חבריי הכנסת. אני לא חותמת גומי, אני לא אתן לזה יד, או אצבע".

 
מאגר ביומטרי



 
 
Bookmark and Share