Telecom News - תמיכה בדרישת צחי הנגבי ושלמה פילבר להקפיא את רפורמות התקשורת

תמיכה בדרישת צחי הנגבי ושלמה פילבר להקפיא את רפורמות התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> תמיכה בדרישת צחי הנגבי ושלמה פילבר להקפיא את רפורמות התקשורת
הרפורמות של משה כחלון כפי שנוסחו בהצעת חוק ההסדרים במשק לשנים 2017-18 הן אסון לשוק התקשורת. דרישת השר צחי הנגבי ומנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) להוציא את הרפורמות הללו מחוק ההסדרים היא לא בגלל שהם חברים של בעלי בזק, אלא בגלל שזה האינטרס של תושבי מדינת ישראל. 
מאת: אבי וייס, 11.8.16, 07:30צחי הנגבי

אתר טלקום ניוז לעיתים נדירות תומך בעמדת מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. אחת הפעמים הנדירות הללו היא ממש היום, בו אני תומך ללא סייג בעמדה, שמציגים השר צחי הנגבי (בתמונה) והמנכ"ל (שלמה פילבר), להוציא את פרק התקשורת מחוק ההסדרים המשק, חוק שעולה היום על שולחן הממשלה להחלטה.

יש כאלו, שאין להם שמץ של מושג איך עובדת רגולציית התקשורת בעולם כמו גם בישראל, שטוענים, שצחי הנגבי ושלמה פילבר הם "שפוטים של בזק". יכול להיות שזה נכון, או נכון בחלקו או אולי לא נכון. אבל זה לא משנה בכלל את העובדה שהם (במקרה הספציפי הזה) - צודקים.  

כתבתי כאן בצורה מאוד ברורה ולא משתמעת לשתי פנים, מדוע כל הפרק של רפורמות התקשורת, שהמציא וממחזר שר האוצר משה כחלון בחוק ההסדרים, הוא אסון לעם ישראל.

אי אפשר לקבל החלטות רגולטוריות כל כך חשובות בלי שום עבודת מטה, שום נתונים, שום שימועים ושום ניתוחים מקצועיים משום סוג. משרד האוצר נתן אמנם זמן להגיב להצעות, אבל את כל התגובות (כולל את אלו שלי) פשוט זרק לפח.

ככה לא מבצעים עבודת מטה. שר האוצר והצוות שהכין את הרפורמות בכלל לא קרא את התגובות. פשוט גנזו את הכל. חברי ועדת השרים ("הקבינט הכלכלי-חברתי") שאישר אמש את הרפורמות, בכלל לא ידע שהתקבלו תגובות ולא היה נגיש אליהן. כך, משה כחלון הפך את מהלך השימוע לבדיחה אחת גדולה, כמו שהוא רגיל לעשות, עוד מהתקופה שהיה שר התקשורת. כל המהלך שלו הוא בלתי מקובל (בלשון המעטה) להליכים תקינים שאמורים להתקיים במדינה דמוקרטית, שבה נבחרי הציבור אמורים לשרת את הציבור, ולא להיפך. 

לכן, אני תומך באופן מלא בדרישת צחי הנגבי ושלמה פילבר לדחות את הדיונים בנושא הרפורמות בתקשורת למועד אחר, מועד בו ניתן יהיה לבצע תהליכים מסודרים של קבלת החלטות, לטובת עם ישראל, ולא למוטט עוד ענפים בשוק התקשורת, כמו שמשה כחלון מוטט עד היום ורוצה להמשיך במלאכת ההרס והנזק

אם יש משהו דחוף לטפל בו היום, זו השערורייה האחרונה, שחשפתי אמש, בעניין עו"ד דנה נויפלדההטבה האדירה, שמשרד התקשורת החליט לתת לחברות הסלולר. נוצר כאן מצב שלא ייאמן:

על היועצת המשפטית של משרד התקשרות (עו"ד דנה נויפלד, בתמונה משמאל), הוטל ע"י היועמ"ש התפקיד המוזר לפקח על רוה"מ ושר התקשורת (ביבי נתניהו), שהוא לא מקיים מגעים אסורים עם שאול אלוביץ' (הבעלים של בזק, בתמונה למטה) ולא מקבל החלטות המביאות ערך כלכלי לקבוצות התקשורת, שבבעלות שאול אלוביץ'.

אולם, היועץ המשפטי לממשלה לא החליט, מי יפקח על עו"ד דנה נויפלד עצמה, כשהיא נותנת בעצמה הטבות כלכליות משמעותיות לקבוצות התקשורת, שבבעלות שאול אלוביץ'.

אך אתמול, עו"ד דנה נויפלד אישרה להוציא שימוע, שמספק הטבה כלכלית של עשרות מיליוני ש"ח בשנה לפלאפון, חברת תקשורת של שאול אלוביץ'. כך, נכנסנו לפרדוקס כפול: מי יפקח וימנע מ"השומרת על ביבי", לספק בעצמה הטבות כלכליות ורגולטוריות לבזק?

את המצב הזה הרי צפיתי והזהרתי מראש שהוא יקרה, במאמר תחת הכותרת: "הניתוח להפרדת ביבי נתניהו משאול אלוביץ' (בזק) יוביל להמשך השקיעה בשוק". זה קרה מהר יותר ממה שחשבתי. ככה זה יוצא, כשעובדים עקום ורוצים להרוס לגמרי את שוק התקשורת, רק בגלל הרצון להוריד את ביבי מכסאו. 

להרוס את שוק התקשורת זה מאוד קל. לבנות - זה הרבה יותר קשה



 
 
Bookmark and Share