Telecom News - 3 חוקי הרובוטיקה עבור בוטים בפייסבוק מסנג'ר

3 חוקי הרובוטיקה עבור בוטים בפייסבוק מסנג'ר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> 3 חוקי הרובוטיקה עבור בוטים בפייסבוק מסנג'ר
3 חוקי הרובוטיקה עבור בוטים בפייסבוק מסנג'ר
מאת: ישי טנצר, 11.8.16, 13:29ישי טנצר
 
תחום הרובוטיקה הוא כבר לא מדע בדיוני. ניתן למצוא עשרות אלפי בוטים באינטרנט. המאמר מפרט מהם 3 החוקים עבור עולם הבוטים המתפתח בפייסבוק מסנג'ר.
 
לכל חובבי המדע הבדיוני המושג "3 חוקי הרובוטיקה" מזכיר את ספריו של אייזק אסימוב, שניסח אותם וביסס ספרים וסיפורים רבים על פילוסופיה זאת.
 
מטרת החוקים לתת מסגרת בטוחה לקיום והתפתחות הרובוטים ולוודא, שהם תורמים ומגנים על האנושות. להלן תקציר החוקים:
 
1) לא יפגע רובוט לרעה בבן אדם, ולא יניח, במחדל, שאדם יפגע.
 
2) רובוט חייב לציית לפקודותיו של אדם, כל עוד אינן סותרות את החוק הראשון.
 
3) רובוט ידאג לשמור על קיומו ושלמותו, כל עוד הגנה זו אינה עומדת בסתירה לחוק הראשון או  לחוק השני.
 
מה שנתפס בשנות ה-40 של המאה הקודמת כמדע בדיוני, מתעורר היום ונכנס יותר ויותר לחיינו.

נכון, אנו עדיין לא פוגשים רובוטים ברחובות ,לא מנהלים איתם שיחה או נותנים להם מטלות, אבל זה כבר קורה באינטרנט, במיוחד במסנג'רים, שם מחכים לנו עשרות אלפי בוטים המוכנים למלא אחר מבוקשינו.
 
להלן ניסוח בהקבלה של 3 חוקים פשוטים, שיסבירו לציבור הרחב על המסגרת בה פועלים בוטים בפייסבוק מסנג'ר, כדי להגן ולשרת את הגולשים.
 
1) בוט לא יפנה לגולש לפני שהגולש הזמין ואישר אותו. מטרת ההגבלה למנוע מעסקים (מפעילי הבוטים) להציק לגולש עם הודעות ספאם.
 
2) בוט יבין את מבוקשו של הגולש ויבצע את מבוקשו. בגלל שהתקשורת עם בוטים היום מתבצעת בטקסט, פייסבוק רואה חשיבות עליונה לניתוח שפה טבעית והבנת מבוקשו של הגולש. לשם כך היא רכשה והנגישה למפתחים את Wit.ai - פלטפורמה לניתוח שפה טבעית. כמו כן, כחלק מבדיקת הבוט ע"י פייסבוק טרם אישורו יש בדיקה עד כמה הבוט באמת מבצע את מה שהגולש מבקש ואם תשובתו קשורה בקשר הגיוני למבוקשו של הגולש.
 
3) בוט ישתמש בטקסט, תמונות, וידיאו, קבצים או כפתורי בחירה כדי להנגיש את תשובתו לגולש בצורה הטובה ביותר. לפי כחודש הרחיבה פייסבוק משמעותית את יכולות הבוט להנגיש מידע לגולש ואיפשרה שלל יכולות ויזואליות כדי שהגולש יקבל את המידע בצורה הנוחה ביותר. בפייסבוק בהחלט מודעים לכך, שתקשורת טקסטואלית לא תמיד נוחה ושזאת אחת המגבלות העומדת היום לפני התקדמות התחום ולכן הם מנסים מאוד להנגיש ולשפר את המצב.
 
מאתישי טנצר, אוגוסט 2016.
מנכ"ל Initech Software Services
 



 
 
Bookmark and Share