Telecom News - שינוי דרמטי: פייסבוק תאפשר לישראלים ליצור עמה קשר בדוא"ל

שינוי דרמטי: פייסבוק תאפשר לישראלים ליצור עמה קשר בדוא"ל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> שינוי דרמטי: פייסבוק תאפשר לישראלים ליצור עמה קשר בדוא"ל
שינוי דרמטי: פייסבוק תאפשר לישראלים ליצור עמה קשר בדוא"ל
מאת: מערכת Telecom News , 17.8.16, 21:19פייסבוק

רק בישראל: פייסבוק התחייבה לאחר מאבק של 6 שנים להקים תיבת דוא"ל מיוחדת עבור תושבי ישראל ורשויות השלטון בישראל ולהעביר את הכתובת אל העו"ד שתבע.

פייסבוק הגיעה להסדר בעתירה, שהוגשה נגדה לפיה, היא תעמיד ותעביר לידי עו"ד גיא אופיר כתובת דוא"ל, אליה ישראלים ורשויות הביטחון יוכלו לשלוח הודעות, מכתבים, כתבי טענות, וצווים שיפוטיים, ומשלוח לכתובת דוא"ל זו תהווה המצאה כדין.

בתוך 30 ימים מהיום, לישראלים, שנפגעו מבריונות רשת, או שזכויותיהם נפגעו בפייסבוק, ולרשויות הביטחון, תהא כתובת דוא"ל לפניה ישירה אל פייסבוק.

עפ"י פרטי ההסדר, שקיבל ליל אמש (16.8.16) תוקף של פסק דין ע"י כב' השופטת רות רונן, התחייבה פייסבוק להקים תיבת דוא"ל מיוחדת עבור תושבי ישראל ורשויות השלטון בישראל, ולהעביר את הכתובת אל עו"ד אופיר בתוך 30 ימים.

כתובת האימייל תשמש להמצאת כתבי בית-דין בישראל. כל הפונים לכתובת הדוא"ל כאמור יקבלו הודעת דואר אלקטרוני חוזרת אוטומטית, שמאשרת את ביצוע הפניה לכתובת הדוא"ל. המצאה לכתובת הדוא"ל האמורה תהווה המצאה כדין לפייסבוק אירלנד, שמספקת את שירות פייסבוק בארץ.

המצאת כתבי טענות לכתובת זו, תיחשב המצאה כדין. דהיינו: אם תתעלם פייסבוק, יהיו רשאים הפונים לעתור למתן פסק דין בהיעדר הגנה נגדה.

בנוסף, משתמשים יוכלו להעזר באימייל כדי לשלוח תלונות שונות לפייסבוק, אם כי לחברה אין שום חובה להשיב לתלונות אלו.

המדובר בשינוי דרמטי של המצב הקיים בו פייסבוק מאפשרת יצירת קשר עמה באמצעות כלים מקוונים בלבד. כלומר כיום, אחרי הגשת תביעה נגד פייסבוק יש להמציא את התביעה לפייסבוק. מאחר שהחברה יושבת בחו"ל, צריך לבקש התר המצאה מחוץ לתחום וזה יכול לקחת זמן רב. בעוד 30 ימים לא יהיה יותר צורך בהיתר כזה, כי תהיה אפשרות לשלוח את התביעה למייל וזה ייחשב המצאה כדין.

פריווילגיה זו תעמוד לרשות אזרחי ותושבי מדינת ישראל בלבד.

העתירה הוגשה ע"י העותרים: אריה שפר, פלוני, אבי לן, עדי בנטוב, יהודית לוי, ועמותת טרון. העותרים יוצגו ע"י עו"ד גיא אופיר, אדם ורדי, שי מורלי ומתן עזרא.

עו"ד אופיר: "מדובר בסיום מוצלח של מאבק, שנערך 6 שנים, במסגרתו נאבקתי להכפיף את פייסבוק לדין הישראלי, ולחייב אותה לקיים 'צור קשר' עבור אזרחי ותושבי ישראל. אנו הישראלים, נהיה היחידים על פני תבל, שנהנה מהסדר זה, ואכן אפשר לומר, שהחוצפה הישראלית הביאה לפתרון ייחודי. אולי אם היינו מצליחים להגיע להסדר זה לפני שנה, מקרים כגון מקרהו של אריאל רוניס ז"ל היו נחסכים מאיתנו".

עדכון 6.10.16עו"ד אופיר, פרסם את כתובת האימייל "ISRAELLEGALPROCESS@FB.COM".
כאמור, הסדר הפשרה אומר, שמשלוח הודעה או כתב טענות לכתובת האימייל הנ"ל של פייסבוק  תחשב המצאה כדין. המשמעות: מי שישלח כתב תביעה לכתובת האימייל הזו ופייסבוק לא תגיש כתב הגנה, הוא יהיה זכאי לפסק דין בהיעדר הגנה ויוכל לבצע גביה נגד פייסבוק בארץ. בנוסף, מי שישלח דרישה להסרת תוכן פוגעני ללכתובת המייל הנ"ל, ופייסבוק לא תסיר את התוכן הלא חוקי, היא תחשב כמי שלא קיימה נוהל 'הודעה והסרה' וניתן יהיה להטיל עליה אחריות".

 
פסק דין


 



 
 
Bookmark and Share