Telecom News - הסטארטאפ הישראלי סומוטו רכש את הסטארטאפ הישראלי Meme Video

הסטארטאפ הישראלי סומוטו רכש את הסטארטאפ הישראלי Meme Video

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הסטארטאפ הישראלי סומוטו רכש את הסטארטאפ הישראלי Meme Video
הסטארטאפ הישראלי סומוטו רכש את הסטארטאפ הישראלי Meme Video
מאת: מערכת Telecom News, 18.8.16, 13:26רכישה

הרכישה מצביעה על מיקוד בתחומי הצמיחה של הפרסום בווידאו והפרסום במובייל.

הסטארטאפ סומוטו, שהוקם ב-2009 ומשרדיו בת"א, מתמחה בשיווק באינטרנט, בפרסום בווידאו ובמובייל ובשיווק, הפצה, פיתוח והתקנה חכמה אוטומטית (Smart Installer) של אפליקציות ממפרסמים בסביבת PC Win, PC Mac, Mobile Android ו-Mobile iOS, פתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים ולמכשירי סלולר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אותן פיתח.

ב-2014 הוא רכש את ג'ניו חדשנות וזה הפך לחברה בת בבעלות מלאה של סומוטו. ג'ניו עוסק בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה- Mac.

ב-2014 הוא רכש גם את טאבאט, שהפך לחברה בבעלות מלאה של סומוטו. טאבאטו פועל בתחום המובייל.

בינואר 2016 רכש סומוטו את טרסר טיוד, שהפך לחברה בבעלות מלאה של סומוטו. טרסר מציע למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בווידאו ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות צדדים שלישיים.
 
היום דיווח סומוטו על חתימה על הסכם לרכישת 100% מהסטארטאפ Meme Videoתמורת כ-3.5 מיליון דולרים במזומן ומניות בהשלמת העסקה, ותשלומים נוספים תלויי יעדים על פני תקופה של 3 שנים, של עד כ- 9.5 מיליון דולרים. כך, שסך התשלומים בגין העסקה צפוי להסתכם לסכום כולל של עד כ-13 מיליון דולרים, כאשר במקרה והביצועים יעלו על היעדים התשלום אף עשוי לגדול מעבר לסכום האמור. יעדי Video Meme משקפים הכנסות מצטברות של למעלה מ-100 מיליון דולרים ויעד רווח נקי מצטבר של כ-12 מיליון דולרים תוך 3 שנים. השלמת העסקה תלויה בהתקיימות תנאים מסוימים וצפויה ב-31.8.16.
 
הסטארטאפ  Meme Video מייצר כלים טכנולוגיים ומוצרים חדשניים ופורצי דרך בעולם המדיה והפרסום הדיגיטלי. פעילות החברה כוללת רכישת מדיית וידאו דיגיטלי בצורה יעילה ומתאימה בין צרכיי קהל היעד לבין המפרסם.Meme Video  הוקם ע"י רונן מניפז - סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, שי מגנג'י – סמנכ"ל כספים, ערן חג'ג'-מנכ"ל וניר וייצמן. בנוסף, מועסק בסטארטאפ רון יבורסקי המשמש כסמנכ"ל תפעול. המייסדים וסמנכ"ל התפעול צפויים להמשיך ולשמש בתפקידיהם לאחר השלמת הרכישה. בסטארטאפ מועסקים 18 עובדים.

פעילות הפרסום בווידאו של Meme Video מבוססת טכנולוגיה, שפותחה ע"י הסטארטאפ, וטכנולוגיה של צדדים שלישיים. הוא פיתח כלים טכנולוגיים חדשניים בעולם הווידאו הדיגיטלי, שכוללים Ad Server, Waterfall, כלים לניתוח Big Data, מערכת אלגוריתמים המאפשרים אופטימיזציה של מחיר שטחי המדיה הדיגיטלית ואחרים.

ב-2015 פעילות הווידיאו של Meme Video הציגה הכנסות של 9 מיליון דולרים, עם רווח גולמי של כ-25.1% ורווח תפעולי של כ-1.4 מיליון דולרים. יש לציין, שבפעילות הווידיאו קיימת עונתיות, בה הרבעון האחרון של שנה הוא הרבעון החזק, וכן בתוך הרבעונים, סוף רבעון יותר חזק מתחילתו. במחצית הראשונה של 2016 הציג Meme Video הכנסות של כ-6.5 מיליון דולרים, רווח גולמי של כ-20%, שהסתכם לכ 1.3 מיליון דולרים.

כאמור, יעדי הסטארטאפ משקפים הכנסות מצטברות של למעלה מ-100 מיליון דולרים ויעד רווח נקי מצטבר של כ-12 מיליון דולרים, תוך 3 שנים ממועד הרכישה עפ"י הפירוט הבא:

תוך 12 חודש מהרכישה, הכנסות של 25.8 מיליון דולרים ורווח נקי של 2.8 מיליון דולרים.
תוך 13 חודשים ועד 24 חודשים מהרכישה, הכנסות של 34.1 מיליון דולרים ורווח נקי של 4 מיליון דולרים.
תוך 25 חודש ועד 36 חודש מהרכישה, הכנסות של 43.1 מיליון דולרים ורווח נקי של 5 מיליון דולרים.

בנוסף לאמור, יש לציין, שבמקרים בהם Meme Video יעבור את היעדים כפי שהוגדרו במסגרת ההסכם, התמורה בגין הרכישה צפויה לעלות על 13 מיליון דולרים בגובה 50% מהרווח הנקי העולה על היעדים, ותשולם במזומן.
 
בן גירון, מנכ"ל סומוטו: "רכישת פעילות הווידיאו של Meme Video מהווה צעד נוסף במימוש האסטרטגיה של סומוטו לדריסת רגל בסביבת הפרסום בווידיאו ומקדמת את החברה ביישום תוכניתה לגיוון מקורות ההכנסה. ל-Video Meme יש נכסים משמעותיים, דוגמת פעילות פרסום, בכל פלטפורמות הווידיאו הדיגיטליות, כולל פלטפורמות למחשבים שולחניים ולמכשירים ניידים, ויידע ייחודי, טכנולוגיות אופטימיזציית פרסום בווידיאו, בצד הביקוש וספקי שטחי פרסום בצד ההיצע.

עפ"י מחקרים, שוק הפרסום בווידיאו מקוון צפוי להגיע ל-25 מיליארד דולרים ב-2017, היקף פרסום במובייל בארצות הברית צפוי לצמוח פי 5 בין 2015 ל-2020, שמהווה קצב גידול של כ-40% בשנה. באמצעות רכישות קודמות שביצענו ובאמצעות רכישת Meme Video בכוונתנו לקחת חלק בצמיחה המהירה של השוק".
 
SOMOTO



 
 
Bookmark and Share