Telecom News - מחקר: למה אנשים מתעלמים מהודעות אזהרה במחשב?

מחקר: למה אנשים מתעלמים מהודעות אזהרה במחשב?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מחקר: למה אנשים מתעלמים מהודעות אזהרה במחשב?
מחקר: למה אנשים מתעלמים מהודעות אזהרה במחשב?
מאת: מערכת Telecom News, 23.8.16, 11:57אזהרה

מדענים מאוניברסיטת בריגהאם יאנג ערכו מחקר על הסיבות מדוע אנשים נוטים להתעלם מאזהרות אבטחה במחשב ומהו הזמן המתאים ביותר להציג התראות כאלו. התוצאות מפתיעות.

החוקרים ביקשו מהנבדקים לבצע משימות מחשב שונות בעוד שמכשיר fMRI תיעד את הפעילות המוחית שלהם. צוות המחקר גילה כי, שהפעילות העצבית ירדה כאשר אזהרות אבטחה שונות קטעו את המשתמש במהלך ביצוע המשימות.

המחקר הראה, שהנבדקים התמקדו באזהרות האבטחה כאשר האזהרה באה לפני או אחרי פעולה. החוקרים מסבירים זאת בחוסר היכולת שלנו לבצע ריבוי משימות.

באופן כללי מסקנת החוקרים היא, שהתראות אינן יעילות כי הן מפריעות למשתמשים.

מספרי ההתעלמות הם גבוהים במיוחד:

74% מהאנשים התעלמו מהודעות האבטחה כאשר הם עמדו לסגור חלון,

79% התעלמו מהם כשהם צפו בסרטון,

87% התעלמו מההתראות כאשר הם העבירו מידע כמו קובץ הוא הקישו קוד אישור.

צוות המחקר מצא, שהזמן הטוב ביותר להציג אזהרת אבטחה הוא לאחר צפייה בסרטון, כאשר המשתמש מחכה לטעינת דף, או לאחר שכבר נוצרה אינטראקציה עם אתר, אבל לא כאשר המשתמש מתכוון לעזוב את המחשב.

ג'ף ג'נקינס, ראש המחקר: "מפתחי תוכנות יכולים למתן את הבעיה הזו ע"י עיתוי מתאים לאזהרות. יש לחכות עם הצגת האזהרה למועד בו אנשים אינם עסוקים או עושים משהו. כך, אבטחה תגדל באופן משמעותי".

גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל: "לא מומלץ להתעלם משום הודעת אזהרה. האזהרה מנסה להגיד משהו חשוב ואם מתעלמים אזי עלולים לבצע פעולה שתפגע במחשב, כמו למשל הורדת וירוס מלינק, שהמחשב זיהה כלא בטוח או להיכנס לאתר, שאינו בטוח למחשב. מומלץ במיוחד להתייחס להודעות אזהרה כשהן מגיעות מהאנטי וירוס המותקן במחשב".
 
NordVPN



 
 
Bookmark and Share