Telecom News - העברת הטלפוניה של הממשלה לענן תקועה "עמוק בבוץ" (בבית המשפט)

העברת הטלפוניה של הממשלה לענן תקועה "עמוק בבוץ" (בבית המשפט)

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> העברת הטלפוניה של הממשלה לענן תקועה "עמוק בבוץ" (בבית המשפט)
התכנית של משרד האוצר להעביר את כל הטלפוניה הישנה של כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הממשלתיות לטלפוניית IP מנוהלת (התכנית החלה ב-2009, המכרז יצא ב-2014 והסתיים ב-2015), עדיין תקועה בערעורים על זכיית בינת (עם ציוד סיסקו) במכרז הענק הזה. 
מאת: אבי וייס, 25.8.16, 08:00

בדצמבר 2015 פרסמנו כאן את דבר זכייתה של קבוצת בינת (עם ציוד של סיסקו) במכרז הענק (כ-100 מיליון ש"ח) של הממשלה - משרד האוצר - החשב הכללי, שכולל הקמה ותפעול של שירות מתקדם חדש בשם "שירלי" (ר"ת: שירותי טלפוניה מנוהלים לקריות הממשלה). המדובר באספקת פלטפורמה מתקדמת לתקשורת, טלפוניה ומוקדים, לממשלת ישראל ושלוחותיה.

התברר לנו, שמאז דצמבר 2015 לא קרה דבר. הטלפוניה הישנה עדיין קיימת ופועלת בכל משרדי הממשלה וגופי הסמך הממשלתיים.

זה כמובן לא מפריע למשרד האוצר לקדם במרץ (במסגרת "חוק ההסדרים במשק") רפורמות בתקשורת בתחומים שאין למשרד האוצר שמץ של מושג לגביהם. על "דוגמה אישית" לא שמעו במשרד האוצר. גם לא שמעו מעולם את הפתגם: "הסנדלר הולך יחף"... 

אם לא די בכך, לפני יומיים החליט שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, להעביר למיזם הסיבים המכונה Unllimited עוד 38 מיליון ש"ח מהכסף שלנו, כשברור לכל מי שעיניו בראשו שמדובר בזריקת כסף ציבורי היישר לפח. לא נעשתה שום בדיקה אם איזה לקוח פרטי יצטרף לשירות Unlimited כדי לקבל יותר רוחב פס בישראל, כתוצאה מההשקעה הזו. האם מנכ"ל משרד האוצר היה בהכרה כשקיבל את ההחלטה ההזויה הזו? תמהני. 

לכן, בעניין מכרז הטלפוניה פניתי למשרד האוצר בשאלה הדחופה הבאה:

"מה קרה לתוצאות מכרז מרכזי מממ13-2014  לאספקת ציוד ושרותי טלפוניה קווית למשרדי הממשלה?"

ממשרד האוצר קיבלתי תגובה די מוזרה, שאני מביא אותה כאן כלשונה:
"התוצאות שלנו מתפרסמות בהודעות התכ"מ בצורה מפורטת ומלאה (מחירים, תכולות, שמות ספקים)".

לכן פניתי שוב למשרד האוצר בשאלה הבאה:
"זה ידוע, אני שאלתי על מכרז ספציפי מממ 13-2014, שפורסם בזמנו, שהוגש ערר לבית משפט בעניין המכרז הזה ומאז לא ברור אם הנושא הסתיים.
לא מצאתי בהודעות התכ"ם כל התייחסות לעניין הספציפי ולכן פניתי ושאלתי ושאלתי עדיין נשארה פתוחה".

תגובת משרד האוצר: "טרם הוכרזו זוכים במכרז מאחר וקיים צו ביניים של ביהמ"שלאחר שיוכרזו זוכים תוצאות המכרז יפורסמו כנהוג בשאר המקרים".

בבדיקה בבית המשפט עולה, שאין עדיין צפי לסיום הדיונים בערר, שהוגש בנושא זה. 

את הערר נגד זכייתה של בינת הגישה תדיראן טלקום ואליה הצטרפה בזק בינלאומי. בית המשפט הוציא צו האוסר כל התקדמות ביישום המכרז. כך, שהנושא הזה "תקוע עמוק בבוץ". ברגע שתתקבל בבית המשפט איזו החלטה מחייבת, נעדכן בהתאם.

כך, הטלפוניה של ממשלת ישראל היא "אור לגויים", ונדמה, שיעבור עשור בין ההחלטה להעביר את הטלפוניה הממשלתית הישנה הזו ל-IP ולענן, לבין המועד שהרצון הזה ימומש הלכה למעשה.

כלומר, עד שזה ימומש, הטלפוניה העסקית (בעולם) עוברת ותעבור ל-WebRTC והתקשורת העסקית עוברת ותעבור ל-SD-WAN, אבל על זה ישמעו במשרדי הממשלה בישראל (לרבות במשרד האוצר), רק במאה הבאה
 
בצילום: טלפון ממשלתי אופייני שצולם אמש במשרד האוצר...



 
 
Bookmark and Share