Telecom News - פושעי הסייבר מגוונים את הפעילות העסקית שלהם

פושעי הסייבר מגוונים את הפעילות העסקית שלהם

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> פושעי הסייבר מגוונים את הפעילות העסקית שלהם
פושעי הסייבר מגוונים את הפעילות העסקית שלהם
מאת: מערכת Telecom News, 30.8.16, 17:54

מדוע קבוצת הסייבר,Lurk  שגנבה מיליונים, מציעה גישה לרוב הכלים העוצמתיים שלה?

בתחילת הקיץ סייעה מעבדת קספרסקי להביא למעצר חשודים בשייכות לכנופיית Lurk, שלכאורה גנבה יותר מ-45 מיליון דולרים ממספר חברות ובנקים ברוסיה. זו קבוצת פשיעת הסייבר הפיננסי הגדולה ביותר, שנלכדה בשנים האחרונות. עם זאת, זו לא הייתה פעילות הפשיעה היחידה, שקבוצת Lurk הייתה מעורבת בה.

עפ"י ניתוח של תשתית ה-IT, שמאחורי הקוד הזדוני Lurk, המפעילים שלה פיתחו כלי פריצה והשכירו אותם לעבריינים אחרים. ערכת הפריצה Angler היא קבוצה של תוכנות זדוניות המסוגלות לנצל פרצות בתוכנות נפוצות ולהתקין בחשאי קוד זדוני נוסף על מחשבים אישיים.

במשך שנים, ערכת הפריצה Angler הייתה אחד מהכלים החזקים ביותר הזמינים בשוק המחתרתי של ההאקרים. הפעילות של Angler מתוארכת לסוף 2013, כאשר הערכה הפכה זמינה להשכרה.

מספר קבוצות פשיעת סייבר עשו בה שימוש כדי להפיץ קוד זדוני: החל מכלי פרסום ועד לקוד זדוני לבנקאות ותוכנות כופר. מתוכן בלט השימוש הפעיל בערכה זו  ע"י הקבוצה, שמאחורי כלי הכופר CryptXXX - אחד מאיומי הכופר הפעילים והמסוכנים ביותר ברשת, וכן TeslaCrypt ועוד. Angler שימש גם להפצת הטרויאני לבנקאות Neverquest, שתוכנן כדי לתקוף כמעט 100 בנקים שונים. הפעילות של Angler שובשה מיד לאחר המעצר של קבוצת Lurk.

מחקר שביצעו מומחי אבטחה של מעבדת קספרסקי הראה, שערכת הפריצה Angler נוצרה במקור למטרה יחידה: לספק לקבוצת Lurk ערוץ כניסה מהיר ויעיל, שיאפשר לקוד הזדוני שלה לבנקאות לפגוע במחשבים אישיים. בהיותה קבוצה סגורה מאוד, Lurk חיפשה לשלוט מקרוב על התשתית החיונית שלה, במקום לבצע אאוטסורסינג לחלקים ממנה כפי שעושות קבוצות אחרות. אבל ב-2013 דברים השתנו בכנופיה, והיא פתחה גישה לערכה עבור כל המרבה בתשלום.

רוסלן סטויאנוב, ראש מחלקת חקירת אירועי מחשב: "אנו משערים, שההחלטה של Lurk לפתוח גישה ל-Angler הגיעה בחלקה מהצורך לשלם חשבונות. עד שהם פתחו את Angler להשכרה, הרווחיות של ה'עסק' המרכזי שלהם - שוד סייבר של ארגונים - פחתה מאוד בעקבות מערך של אמצעי אבטחה, שהטמיעו מפתחים של מערכות בנקאות מקוונות. אלה הפכו את תהליך הגניבה לקשה בהרבה עבור ההאקרים.

אולם, באותו זמן ל-Lurk כבר הייתה תשתית רשת עצומה ומספר גדול של אנשי 'צוות'  והיה צורך לשלם עבור כל זה. לכן הם החליטו לגוון את הפעילות העסקית, והם הצליחו לעשות זאת ברמה מסוימת".

בעוד הטרויאני לבנקאות Lurk מהווה איום רק על ארגונים ברוסיה, Angler היה בשימוש להתקפות נגד משתמשים בכל העולם. ערכת הפריצה Angler - הפיתוח והתמיכה בה – לא הייתה הפעילות הצדדית היחידה של Lurk. במשך תקופה של יותר מ-5 שנים הקבוצה עברה מיצירה של קוד זדוני עוצמתי מאוד לצורך גנבה אוטומטית של כסף ממערכות בנקאות מקוונת, אל מזימות גניבה מתוחכמות, שכוללות הונאות של החלפת כרטיסי SIM ופריצה למומחים המכירים את התשתית הפנימית של בנקים.

הדו"ח המלא - כאן.

LURK
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share