Telecom News - הידרדרות חמורה במעמדה של ישראל במדד: Global Innovation Index 2016

הידרדרות חמורה במעמדה של ישראל במדד: Global Innovation Index 2016

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הידרדרות חמורה במעמדה של ישראל במדד: Global Innovation Index 2016
ישראל הפסיקה להיות "אור לגויים" בכל הקשור לחדשנות פנימה לתושביה. הידרדרות מהירה ממקום 14 למקום 21 בהשוואה עולמית במדד החדשנות, שפורסם אמש. ההידרדרות המהירה הזו היא תוצאה ישירה של אימפוטנציה, רשלנות ואדישות של כמה משרדי ממשלה ובראשם משרד התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 3.9.16, 17:45אינדקס החדשנות העולמי

ישראל היא Startup Nation כלפי חוץ, בכל הקשור לייצוא חדשנות וטכנולוגיות מלהיבות. אולם פנימה, בחיי היום יום של תושבי ישראל, אנו ממש לא מדינה חדשנית.

מדד Global Innovation Index 2016 העולמי, שמפורסם מזה 9 שנים ע"י אוניברסיטת קורנל האמריקאית בשת"פ ארגוני מחקר בינלאומיים, כולל ארגון WIPO של האו"ם, התפרסם אמש עם נתוני 2016.

מדובר באחד המדדים הבינלאומיים המוערכים ביותר, שמבוסס על הצלבת נתונים ממאות מקורות מידע עם מאות קריטריונים מספריים להשוואה, בהתייחס לכל מדינה המופיעה באינדקס (סה"כ השנה יש ברשימת ההשוואה הזו 128 מדינות). . 

המחקר המלא מצוי כאן, זה קובץ של 60 מגה. דף הריכוז רק של נתוני ישראל מצוי כאן.

המציאות: ישראל הידרדרה ממקום 14 בו היינו ב-2013 למקום 21 בו אנו נמצאים ב-2016. 

הנתונים הללו זהים ומתאימים למחקרים עולמיים אחרים במדדים אחרים, למשל הממצאים, שפורסמו כעת תואמים להפליא לנתוני ITU (ארגון התקשורת העולמית של האו"ם), שחשפנו לאחרונה, נתוני מדד ה-ICT. זה מדד עולמי מקובל של "חברת המידע" (Information Society) בו נפלנו במהירות ממקום 26 למקום 35 בעולם. 

די ברור, שהנפילה הזו היא לא "מכה משלמה פילברשמיים". יש מי שנושא באחריות ישירה להידרדרות הזו ויש לא מעט בעלי תפקידים, שתרמו במו ידיהם להידרדרות הזו. אפשר לראות את שמותיהם ברשימה של בעלי התפקידים, שהמלצתי להם לקחת אחריות ולהתפטר (כאן).

המצב לא הולך להשתפר בשנה הקרובה, גם בגלל מדיניות משרד האוצר בתחום התקשורת וגם בגלל מי שמוביל את "עולם הספינים והמספרים המצוצים מהאצבע" של שוק התקשורת הישראלי (שמו: שלמה פילבר, בתמונה משמאל, מנכ"ל משרד התקשורת הישראלי). 

ניקח רק דוגמה אחת מתוך שלל האינדקסים הקיימים במדד Global Innovation Index 2016: כמות שמות המתחם (הדומיינים) הישראליים (IL.), שנרשמו בישראל יחסית לגודל האוכלוסייה. עפ"י המדד הזה אנו במקום 34 בעולם. בסך כל סוגי הדומיינים הקיימים בישראל יחסית לגודל האוכלוסייה אנו במקום 24.

זו תוצאה של הזנחה רבת שנים של התחום, שנפל ללא כל בסיס חוקי בידי מונופול דורסני וחסר כל מעצורים ובקרה ציבורית ששמו "איגוד האינטרנט הישראלי", מלווה באדישות, רשלנות וחוסר כל טיפול של משרד התקשורת הישראלי.

כשהכל הפקר, כאוס ובדיחה אחת גדולה על הגב של הציבור, זו בדיוק התוצאה. 

דוגמאות נוספות: מדד הסביבה הרגולטורית בישראל, כאן אנו במקום 58. במדד התשתיות: מקום 48.

מזל, שהתחומים שנוגעים ל-Startup Nation מאזנים את החישוב הכולל. למשל בכמות החוקרים יחסית לאוכלוסייה אנו במקום 1 ובהשקעה במו"פ יחסית ל-GDP אנו במקום 2. לולא היינו Startup Nation בתחום המו"פ, היינו בתחתית הטבלה העולמית של החדשנות, מתחת למדינות אפריקה, אסיה ודרום אמריקה, בכל המדדים

להלן המדינות המובילות במדד החדשנות של 2016:


כדי להבין למה דווקא שוויץ היא המדינה הראשונה בחדשנות בעולם, כדאי להקשיב לדבריו של העתידן Gerd Leonhard, מנכ"ל חברת The Futures Agency היושבת בציריך, שוויץ. Gerd Leonhard משמש כמוביל בפיתוח החדשנות בשוויץ (וגם משפיע רבות על רמת מקבלי ההחלטות הבכירים במדינות רבות בעולם. בישראל - לא שמעו עליו....): 



 
 
Bookmark and Share