Telecom News - נפתחה ההרשמה למחזור החמישי של האקסלרטור של יבמ - IBM Alpha Zone

נפתחה ההרשמה למחזור החמישי של האקסלרטור של יבמ - IBM Alpha Zone

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נפתחה ההרשמה למחזור החמישי של האקסלרטור של יבמ - IBM Alpha Zone
נפתחה ההרשמה למחזור החמישי של האקסלרטור של יבמ - IBM Alpha Zone
מאת: מערכת Telecom News, 5.9.16, 18:59סטארטאפ
 
התוכנית פונה לסטארטאפים בשלבים מתקדמים, שעושים שימוש בטכנולוגיות Cloud, Mobile, IoT, Big-Data וניתוח מורכב של נתונים. קיימת העדפה לתחומי בריאות, מסחר, תחבורה, בנקאות, אנרגיה, תקשורת ומדיה.

Alpha Zone ,IBM תוכנית ההאצה של יבמ בישראל, הכריזה על פתיחת רישום למחזור החמישי, שיחל בדצמבר 2016 וימשך 20 שבועות. באקסלרטור של IBM, החברות מתמקדות בהאצת פיתוח המוצר, עד להבאתו לרמת "Enterprise Grade". כלומר, לרמה, שניתן יהיה להציע אותו לארגונים גדולים. במקביל, מתמקדת התוכנית ביצירת תשתית ליחסים ארוכי טווח עם חברת יבמ ועם לקוחותיה הגדולים בעולם.
 
למחזור החמישי מחפשים ביבמ סטארטאפים שעושים שימוש בטכנולוגיות Cloud, Mobile, Internet of Things, Big-Data וניתוח מורכב של נתונים. התוכנית פונה לחברות מכל התעשיות, אך קיימת העדפה לתחומי בריאות, מסחר, תחבורה, בנקאות, אנרגיה, תקשורת ומדיה. בין היתר מחפשים ביבמ חברות המעוניינות לשלב יכולות מעולם המחשוב הקוגניטיבי, כאלו שתאפשרנה להן להציג יתרון תחרותי משמעותי בשוק בו הן פועלות.
 
יבמ מציינת, שהיא רואה בסטארטאפים, שיתקבלו לתוכנית, שותפים לכל דבר, והקבלה לאקסלרטור היא רק תחילתו של שיתוף פעולה ארוך טווח.
 
מה מספקת התוכנית ומה הם תנאי הקבלה?
 
מספר הסטארטאפים, שיחלו את המחזור הקרוב, צפוי לעמוד על בין 6 ל-10. התוכנית פונה לחברות ישראליות בלבד ועל החברות להיות בנות פחות מ-5 שנים מיום הקמתן. כדי לקחת חלק בתוכנית על החברות לכלול צוות פיתוח במשרה מלאה ולהיות לאחר שלב גיוס ההון הראשוני.
 
התכנית כוללת ליווי טכנולוגי ועסקי אישי לכל חברה, שימוש חופשי במוצרי התוכנה וכלי הפיתוח של יבמ בענן בשווי של עד 120 אלף דולרים (בהתאם לתנאי התוכנית) וכגישה לשירותי ייעוץ המתבססים על הידע והניסיון של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים, מפתחים ומומחי תעשייה המועסקים ע"י יבמ בישראל ובעולם.
 
 
המשתתפים בתוכנית ייהנו גם ממרחב עבודה בבית יבמ בפתח תקווה. במסגרת התוכנית, תציג יבמ את החברות המשתתפות בפני משקיעי הון סיכון, באירועי תעשייה בארץ ובעולם, תסייע בהגשת תכניות למדען הראשי ותחבר בין מנטורים ואנשי תעשייה מובילים לבין החברות.
 
כמו ב-2 המחזורים הקודמים, גם במחזור החמישי תצטרף כשותפה ענקית הטכנולוגיה הרפואית Becton Dickinson and Company (BD). ענקית הטכנולוגיה הרפואית מתעניינת, באופן ספציפי, בסטארטאפים ישראליים, שיוכלו לנצל את יכולות המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון (Watson) כדי להציג שיפורים וחידושים בתחום הבריאות וקבלת ההחלטות בעולם הרפואה. BD יחד עם יבמ, תבחר עד 3 סטארטאפים (מתוך 6 עד 10 החברות בכל המחזור) אותם היא תלווה באופן אישי במסגרת התוכנית ואף תציע מענק של עד 25,000 דולרים לכל חברה, שהיא תבחר ללוות.
 
בנוסף, החברות המשתתפות תיהננה משירותי יעוץ מקצועיים ללא תשלום בתחומים שונים. לצורך כך, רתמה יבמ שותפים מובילים בתחומם כדוגמת פירמת רוה"ח ארנסט אנד יאנג, בנק הפועלים, חברת בדיקות התוכנה Applause, משרד עוה"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל, חברת השיווק Marketing Envy, משרד עוה"ד ועורכי הפטנטים Ehrlich & Fenster, חברת הייעוץ לעיצוב ממשק וחוויית המשתמש  Inkod Hypera, חברת Barry Katz המתמחה בהכנת סטארטאפים להצגה בפני משקיעים, חברת הייעוץ הפיננסי Brooks Keret וכן המדען הראשי במשרד הכלכלה.
 
חשוב להדגיש, שבמסגרת התוכנית, הבעלות והקניין הרוחני על הפיתוחים החדשים נותר כולו בידי הסטארטאפים.
 
ליאור ויצמן, מנהל קבוצת הסטארטאפים וקשרי המפתחים ביבמ ישראל: "בשנים האחרונות הגברנו משמעותית את פעילותנו מול סטארטאפים בישראל ופעילות האקסלרטור מהווה נדבך נוסף בהידוק הקשר בין יבמ העולמית לבין הסטארטאפים הישראליים. לאחרונה הגדלנו משמעותית את צוות האקסלרטור והוא מורכב כיום מארכיטקטים בכירים, אנשי פיתוח עסקי מנוסים ואנשי פיתוח תוכנה, שעובדים עם היזמים באופן אינטנסיבי למשך 5 חודשים. בשונה מאקסלרטורים אחרים, סיום התוכנית מהווה רק את נקודת ההתחלה ביחסים עם יבמ, שימשיכו להיות מובלים ע"י אותו צוות גם לאחר התוכנית. עבור סטארטאפים הפונים לשוק ה-Enterprise, השתתפות בתוכנית יכולה בהחלט להשפיע על סיכויי ההצלחה של המיזם".
 
פרטים נוספים והגשת מועמדות - כאן.

 
פעולות באקסלרטור



 
 
Bookmark and Share