Telecom News - ראש הרשות הביומטרית התפטר. "טוב שפטרנו מעונשו של זה".

ראש הרשות הביומטרית התפטר. "טוב שפטרנו מעונשו של זה".

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> ראש הרשות הביומטרית התפטר. "טוב שפטרנו מעונשו של זה".
ראש הרשות הביומטרית התפטר. "טוב שפטרנו מעונשו של זה". מתי יתפטרו כל שאר האחראים לשערורייה המדהימה הזו?
מאת: מערכת Telecom News, 6.9.16, 12:00עו"ד יהונתן קלינגר
 
עו"ד יהונתן קלינגר (בתמונה משמאל) על התפטרות ראש הרשות הביומטרית (גון קמני): "צעד מתבקש שבא לאחר דו"חות קטלניים של מבקר המדינה".

מתי שאר האחראים לשערוריית המאגר הביומטרי יתפטרו?

מדובר בשערורייה ענקית בהיקפה, שעלתה עד כה למשלמי המיסים בישראל מעל למיליארד ש"ח, כמעט הכל ב"פטורים ממכרזים" בהליכים בלתי חוקיים ופסולים ביותר. רק באתר זה יש לא פחות מ-63 מאמרים החושפים את כל המהלכים הבלתי חוקיים והפסולים, שנעשו סביב המאגר הביומטרי, שמסכן את הפרטיות של כל מי שהתפתה ונכנס למאגר הזה. 
 
בתגובה להודעה על התפטרותו של גון קמני (בתמונה למטה) מתפקיד ראש הרשות הביומטרית שבמשרד הפנים, מסר עו"ד יהונתן קלינגר, היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות: "הצעד של מר קמני הוא צעד מתבקש, שבא לאחר דו"חות קטלניים של מבקר המדינה, שהצביעו על שורה של כשלים חמורים בהקמת המאגר הביומטרי ובצורת הפעלתו, ולאור התנהלותו הקשה, שכללה הכפשות חוזרות ונשנות של מומחים בלתי תלויים בתחום, שביקשו להגן על ביטחון אזרחי ישראל ופרטיותם.
 
המאגר הביומטרי הוא כישלון מהדהד והעובדה, ש-70% ממבקשי תעודת הזהות והדרכונים מסרבים לאורך כל תקופת הניסוי להיכנס למאגר הביומטרי מעידה כאלף עדים על חוסר האמון ,שרוכש הציבור למאגר זה.
 
אנו קוראים לשר הפנים, שלא למנות מחליף ליו"ר הרשות אלא למנות מפרק, שידאג למחיקת המאגר הביומטרי, מה שימנע את דליפת הנתונים והפצתם, כפי שכבר קרה בעבר במאגרים מוכמנים עליהם היה אחראי גון קמני".

בתמונה: גון קמני, מי שהיה ראש הרשות הביומטרית מיום הקמתה:

 



 
 
Bookmark and Share