Telecom News - 149 ערים ברחבי ארה"ב הצטרפו כבר ליוזמה: Next Century Cities

149 ערים ברחבי ארה"ב הצטרפו כבר ליוזמה: Next Century Cities

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> 149 ערים ברחבי ארה"ב הצטרפו כבר ליוזמה: Next Century Cities
זאת, אחרי שה-FCC הפסיד בערעור בבית הדין הפדרלי לערעורים של "המחוז השישי", ויו"ר ה-FCC הודיע, שלא יערער על ההחלטה הזו ובכך פתח את הדרך לראשי הערים בארה"ב לפרוס תשתיות סיבים עצמאיות לבתים, במקביל לביטול חוקים מדינתיים, שאסרו עד היום תחרות כזו בחברות התקשורת הארציות והמדינתיות. מגמת פרישת רשתות IoT עצמאיות נמשכת.
מאת: אבי וייס, 11.9.16, 14:14טום וילר

בישראל, קל "לעבוד בעיניים" על משרדי התקשורת והאוצר (כפי שחשפנו כאן) בנושא פריסת סיבים לבתים, כי ההתפתחויות הקיימות בתחום הזה בכל רחבי העולם לא הגיעו לישראל (ולא מוכרות בישראל). כאן עוסקים רק בספינים.

ההתפתחות האחרונה והטרייה מארה"ב היא הודעת טום וילר (Tom Wheeler, בתמונה), יו"ר ה-FCC, שהודיע, שהוא לא יערער לבית המשפט העליון על החלטת בית הדין הפדרלי לערעורים (ב"מחוז השישי" - Sixth Circuit US Court of Appeal).

בית הדין לערעורים קבע, שאין ל-FCC סמכות להתערב (מהיעדר חקיקה פדרלית מתאימה) בהחלטות של ראשי ערים לפרוס רשתות של סיבים אופטיים לבתים ביוזמה מקומית, יוזמה המתחרה "ראש בראש" ב"מונופוליזם" של חברות התקשורת הארציות והמדינתיות. לדברי יו"ר ה-FCC, הוא יחל מעתה לתמוך בביטול חוקים מדינתיים, שאוסרים תחרות בחברות התקשורת הארציות והמדינתיות, כי זה האינטרס הצרכני של התושבים, לבחור בעצמם מי יפרוס להם סיבים אופטיים לבתים

הוויכוח הזה, שהסתיים, למעשה, בניצחון ראשי הערים, התלקח בכל עוזו בצפון קרולינה (כפי שחשפנו בהרחבה כאן), שבה אחד מראשי הערים החליט, שהוא יהיה הראשון בארה"ב לספק 10 גיגה לכל הבתים בעיר, באמצעות חברת תקשורת מסוג Triple Play של העירייה. 

הוא לא היה הראשון, שהחל בתחרות הזו על חיבור בתים בסיבים עירוניים, אבל הוא היה הראשון, שהצליח ליישם זאת. זה עורר את חמת זעם חברות התקשורת, שקיבלו סיוע מהמחוקקים ברמת המדינות בכל רחבי ארה"ב, שהחלו להפעיל חוקים ישנים (וגם חדשים), שנועדו להגן על הבלעדיות של חברות התקשורת הארציות והמדינתיות, באספקת שירותי פס רחב, טלוויזיה וטלפוניה לתושבים.

ה-FCC רצה בהתחלה לתמוך בגישה של המדינות, אך הפסיד בערעור, ולאחר הפסד זה, ה-FCC שינה כיוון והחליט לא לפנות בערעור נוסף לבית המשפט העליון ולתת למחוקקים ולראשי הערים להחליט בעצמם מה טוב להם ולתושביהם

מהלך הזה הוביל לכך, שכבר 149 ראשי ערים הצטרפו ליוזמה, ששמה: Next Century Cities. המטרות של ההתארגנות הזו מפורטים במסמך ההקמה כאן, שהעיקרון המוביל בהתארגנות הזו הוא: הרשויות המקומיות יודעות ישירות מהתושבים מה הם מבקשים בתחום הפס הרחב ולכן הן תוכלנה הכי טוב, הכי מהר והכי יעיל לענות על הצרכים המקומיים גם בתחום הפס הרחב.

לכן, ראשי הערים פועלים כעת, שבכל המדינות ברחבי ארה"ב, שיש בהן חוקים המגבילים פריסת סיבים עירוניים, יבוטלו החוקים המגבילים הללו. 

זה משתלב היטב במגמה מקבילה של פריסת רשתות IoT עירוניות עצמאיות, במסגרת חזון "הערים החכמות", כפי שחשפנו בהרחבה כאן, מהלך המתרחש בכל העולם (לא רק בארה"ב). אין בארה"ב (ברמת המדינות) חוקים מגבילים פריסת רשתות IoT עירוניות, כל עוד הפריסה הזו נעשית בתדרים, שה-FCC מאשר או בתדרים חופשיים. לכן, התחום הזה צומח במהירות. בישראל, כמובן, לא שמעו על זה. כאן, עסוקים במרץ בפירוק אנטנות... 
NEXT CENTURIES CITIES



 
 
Bookmark and Share