Telecom News - מחקר eBay חושף את נתוני העדפות הקנייה המקוונת של בני 12-17 בישראל

מחקר eBay חושף את נתוני העדפות הקנייה המקוונת של בני 12-17 בישראל

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> מחקר eBay חושף את נתוני העדפות הקנייה המקוונת של בני 12-17 בישראל
מחקר eBay חושף את נתוני העדפות הקנייה המקוונת של בני 12-17 בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 13.9.16, 17:14קנייה ברשת
 
85% מבני הנוער בישראל רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש, ותתפלאו ... ההורים מעודדים. הסמארטפון והטאבלט משמשים כאמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל. 75% מהקניות של בני הנוער מתבצעות באתרים בינלאומיים.
 
הבוקר חשפה חברת eBay נתוני מחקר השופך אור על ההעדפות הקנייה המקוונת של בני נוער ישראלים. המחקר נערך ע"י  MB – Market Research & Consumer Behavior  עבור eBay ישראל והשתתפו בו 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.
 
ממצאי המחקר:
 
כמה בני נוער קונים באינטרנט?
  • 85% מבני הנוער רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש,
  • סכום הרכישה ההממוצע בכל קנייה עומד על כ-66 ש"ח.
  • רובם המכריע של בני הנוער (88%) קונים באופן ספונטני, וללא תקציב חודשי מסודר. 
  • 54% מבני הנוער דיווחו, שהוריהם מעודדים אותם לקנות באינטרנט.
  • שיעור בני הנוער הקונים באינטרנט בגילאי 14-17 עומד על 90%, לעומת 80% בגילאי 12-13.
  • שיעור הקנייה של בני הנוער בגילאי 14-17  עומד על 2.5 פעמים בחודש, לעומת 1.6 פעמים בחודש בקרב גילאי 13-12.
  • מרבית בני הנוער העידו, שיתרונותיהם הבולטים של קניות ברשת הם מחיר זול ומגוון הפריטים.
  • 45% מבני הנוער ציינו מחיר זול כייתרון העיקרי בקנייה באינטרנט.
  • 51% מבני הנוער ציינו, שהחיסרון העיקרי בקנייה באינטרנט הוא הצורך והרצון לראות את המוצר הפיזי ולחוש אותו לפני הקנייה.
 
מה קונים בני הנוער?

 * הקטגוריות הפופולריות ביותר בקרב בני נוער הן גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב, כ-63% מבני הנוער רכשו מקטגוריות אלו בשנה האחרונה.

* בעוד שלא נמצאו הבדלים בולטים בכמות ובתדירות הקנייה באינטרנט בין נערים לנערות, 2 המינים קונים דברים שונים:
נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה.
נערים קונים יותר גאדג'טים/מוצרי חשמל/מחשבים למחשב וציוד ספורט וקמפינג. 

* כ-50% מבני הנוער העידו, שהם נחשפים למוצרים ובודקים אותם בחנות הפיזית טרם הרכישה המקוונת.
* הרשתות החברתיות מהוות ערוץ משמעותי ומובילים לקניה בקרב כ-30% מבני הנוער.
* בני הנוער העידו, שהשפעתם של חבריהם גבוהה יותר מאשר ל"כוכבי" הרשת החברתית (31% לעומת 17%).
 
איך בני הנוער קונים באינטרנט?

* גיל 13 הוא הגיל הממוצע, שבו מתחילים לקנות באינטרנט ונמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט. בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11. 

* בני הנוער ציינו בממוצע 2 מקורות שונים למימון הקניות שלהם באינטרנט:

*  ההורים מהווים המקור הנפוץ למימון קניות קרב 65% מבני הנוער.
נערות נוטות יותר לבקש מההורים ביחס לנערים (72% מול 59% בהתאמה).
בני נוער צעירים נעזרים יותר בהוריהם (72% מבני 13-12 נעזרים בהוריהם לעומת כ-59% בקרב גילאי 17-16)

* עבודה - כ- 46% מבני הנוער העידו, שהם ממנים בעצמם את קניותיהם. שיעור זה עולה עם הגיל (מ-24% בקרב בני 13-12 לכ-64% בקרב בני 17-16).

* מחצית מבני הנוער העידו, שבבעלותם אמצעי תשלום עצמאי כלשהו (חשבון בנק, כרטיס אשראי או חשבון PayPal) ושיעור זה עולה עם העלייה בגיל.

* 53% מבני הנוער מבצעים בעצמם את הקנייה, העצמאות מתפתחת עם העלייה בגיל (33% בני 13-12 קונים בעצמם, 57% בקרב בני 15-14 וכ-66% בקרב בני 17-16).

* כדי לשלם בפועל על קניותיהם באינטרנט, בני הנוער נעזרים בהוריהם (38%) ובכרטיס האשראי של ההורים (33%) או  חשבון PayPal  של ההורים (30%).

* כ- 78% מבני הנוער ציינו, שהם מעדיפים לבצע את הרכישות המקוונות במחשב (נייח או נייד)  ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים אמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל.  

איפה קונים בני הנוער?
  • 75% מהקניות של בני הנוער מתבצעות באתרים בינלאומיים לעומת כ-60% מקרב כלל האוכלוסייה.
  • 57% מבני הנוער מיקמו אתeBay  במקום הראשון כפלטפורמה המועדפת באופן ספונטני (Top of Mind) במקום השני Aliexpress עם 17% ובמקום השלישי Amazon עם 5%.
  • שיעור הקונים ב-eBay עומד על 77% לעומת 56% הקונים ב-Aliexpress.
  • רק כ-17%  נוהגים לבצע את הקנייה  יחד עם חבריהם.
  • בקרב בני הנוער, מקורות המידע לגבי היכן כדאי לקנות, משתנים עם הגיל:
  • ההורים מהווים הגורם המשמעותי בקרב צעירים והשפעתם קטנה עם הגיל.
  • החברים בעלי השפעה בינונית בהתחלה והשפעתם גדלה עם הגיל
אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "גיל 13 הוא הגיל הממוצע, שבו מתחילים לקנות באינטרנט והוא נמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט. בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11.  בני הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות.
 
בני נוער הם צרכנים מתוחכמים, כאשר 53% מהם אף העידו, שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער העידו, שהמליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט נולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות".
קנייה ברשת



 
 
Bookmark and Share